Bilder fra ultralyd

Jeg har et lite spørsmål. Om dere ble satt tilbake noen dager etter tul, ville dere fulgt den nye datoen eller den opprinnelige?

Tja, tul er liksom den beste indikasjonen(sa de på et studie eg var med på på forrige graviditet). Men, eg ble da satt tilbake noen dager på tul, og så justerte det seg tilbake til ‘min egen’(utfra el) termin på kontroll rundt uke 12:) De valgte likevel å beholde tultermin. Meeen, Baby kom likevel én uke før tul-termin, omtrent på min egen termin, men mulig det var tilfeldig!:)

Jeg har et lite spørsmål. Om dere ble satt tilbake noen dager etter tul, ville dere fulgt den nye datoen eller den opprinnelige?
Hvis det skjer på den rundt 12 uker ja, men så tidlig som nå er det for stor fare for feilmåling

Hvis det skjer på den rundt 12 uker ja, men så tidlig som nå er det for stor fare for feilmåling
Takk for svar. Dette var jo en veldig tidlig ultralyd, som satt meg tilbake 4 dager. Ikke mye, men tenkte med å beregne ut hvor langt jeg er på vei osv.

Takk for svar. Dette var jo en veldig tidlig ultralyd, som satt meg tilbake 4 dager. Ikke mye, men tenkte med å beregne ut hvor langt jeg er på vei osv.
De 4 dagene utgjør ingenting så tidlig :)

Jeg var på tul her om dagen, skulle vært 8+6, men fosteret var 7+4… hjerte slo og alt så bra ut sa hun, men har stussa veldig på at jeg ble satt så mye tilbake. Legen virka ikke til å tenke over det, men jeg grubler. Andre som har opplevd dette?

Lykke til :Heartpink kan jeg spørre om henvisningsgrunn? Min henviste meg i forigårs, men enda ikke hørt noe.
Takk:Heartred det er pga gjentatte aborter. Det kan være lurt å ringe selv til avd du er henvist til, så ordner sekretær deg en time:)

Jeg var på tul her om dagen, skulle vært 8+6, men fosteret var 7+4… hjerte slo og alt så bra ut sa hun, men har stussa veldig på at jeg ble satt så mye tilbake. Legen virka ikke til å tenke over det, men jeg grubler. Andre som har opplevd dette?
Jeg ble satt tilbake ganske mye, men fosteret kan ha hatt en dvaleperiode, egget kan ha sluppet senere osv

!Jeg var på tul her om dagen, skulle vært 8+6, men fosteret var 7+4… hjerte slo og alt så bra ut sa hun, men har stussa veldig på at jeg ble satt så mye tilbake. Legen virka ikke til å tenke over det, men jeg grubler. Andre som har opplevd dette?
Du er helt sikker på befruktningstidspunkt? Det hender at egget befruktes og går i dvale før det utvikles videre, det kan jo være en årsak, ellers er det jo feilmarginer ift måling. De er jo knøttsmå ! Om du ikke blir rolig så ville jeg tatt en UL til :) om du bor i nærheten av Oslo vil jeg anbefale Majorstuaklinikken;)

Hei! Tenkte det hadde vært hyggelig med en tråd hvor vi kan dele bildene fra ultralyd:happy: bare husk å klippe ut sensitiv informasjon fra bildet før du poster:) jeg starter med bilde tatt forrige torsdag, 7+5. Ikke så mye å se enda. Gleder meg til å se deres:Heartred
Så dere et bankende hjerte?

Det gikk bra på tul idag! 6,1mm stor spire med fine hjerteslag:Heartred er 6+3 etter egen beregning men målt til 6+0.Vis vedlegget 391005
Så bra alt gikk bra!
Stusser på at de sa 6+0 på 0,61cm når eg ble satt til 6+1 med 0,49cm. Sa de noe OL hjertefrekvens?:)

Så bra alt gikk bra!
Stusser på at de sa 6+0 på 0,61cm når eg ble satt til 6+1 med 0,49cm. Sa de noe OL hjertefrekvens?:)
Ja det er jo litt rart at det skal være forskjell, jeg vet ikke hvordan de kommer frem til gestasjonsalder. Nei, bare at den var normal, ble ikke målt desverre:rolleyes:

Jeg ble satt tilbake hele 10 dager. Jeg ble så klart bekymra for at det ikke utvikler seg som det skal og at det var derfor jeg ble satt så mye tilbake. Men hun mente at så tidlig er det oftest at det er befruktningsdatoen som er seinere enn man trur. Hjertet slo hvertfall og hun sa frekvensen var fin.

Back
Topp