Bilder fra TUL

Hvorfor ser min sånn ut?:nailbiting: Syns legen sa det var plommesekken til venstre, og embryoet til høyre. Så et bankende hjerte og alt virket å være i orden:Heartred men syns ikke jeg ser den plommesekken på deres bilder.. *overtenker*:hilarious:
Målt til 7+2
Det som ser ut som hodet på mitt bilde er nok plommesekken, for ho målte i alle fall utenom det :happy:
 
Hos meg sa han at det runde helt på toppen er plommesekken.

Åja! Ser annerledes ut på din enn på min:rolleyes: men det er vel som med alt annet her i verden, alle er forskjellige:p
 
Hvorfor ser min sånn ut?:nailbiting: Syns legen sa det var plommesekken til venstre, og embryoet til høyre. Så et bankende hjerte og alt virket å være i orden:Heartred men syns ikke jeg ser den plommesekken på deres bilder.. *overtenker*:hilarious:
Målt til 7+2
Kommer nok helt an på vinkelen og størrelsen på fosteret! Hos meg så man plommesekken, men den lå bak fosteret, så da kom den ikke frem når hun tok bilder av bare fosteret. Samme som når hun endra litt vinkel på proben så «forsvant» fosteret å hun fikk frem navlestrengen osv, så vinkel og plassering har veldig mye å si!:)
 
Kommer nok helt an på vinkelen og størrelsen på fosteret! Hos meg så man plommesekken, men den lå bak fosteret, så da kom den ikke frem når hun tok bilder av bare fosteret. Samme som når hun endra litt vinkel på proben så «forsvant» fosteret å hun fikk frem navlestrengen osv, så vinkel og plassering har veldig mye å si!:)

Ja det er nok sant:happy: Skulle jo ikke så mye til før alt forandret seg på skjermen:joyful:
 
Hvorfor ser min sånn ut?:nailbiting: Syns legen sa det var plommesekken til venstre, og embryoet til høyre. Så et bankende hjerte og alt virket å være i orden:Heartred men syns ikke jeg ser den plommesekken på deres bilder.. *overtenker*:hilarious:
Målt til 7+2
Vinkelen har alt å si, spes når det er så tidlig og spiren er noen mm bare- derfor varierer ul-bildene mye:) Så bra alt er i orden :joyful: Godt å høre/se hjertet:Heartred
 
Hvorfor ser min sånn ut?:nailbiting: Syns legen sa det var plommesekken til venstre, og embryoet til høyre. Så et bankende hjerte og alt virket å være i orden:Heartred men syns ikke jeg ser den plommesekken på deres bilder.. *overtenker*:hilarious:
Målt til 7+2

Akkurat slik (nesten) så mitt UL-bilde 7+0 i 2013 ut ;) så tydelig den sekken! Frisk og rask 6-åring i dag ;)
 
Hvorfor ser min sånn ut?:nailbiting: Syns legen sa det var plommesekken til venstre, og embryoet til høyre. Så et bankende hjerte og alt virket å være i orden:Heartred men syns ikke jeg ser den plommesekken på deres bilder.. *overtenker*:hilarious:
Målt til 7+2
Ser tydelig at det er plommesekken til venstre:) Jeg lagt lagt mine bilder i en skuff men den ser lik ut som din:)
 
Tatt med et ikke så bra apparat i går 7+5. Hjertet slo og alt var bare velstand :Heartbigred
 

Vedlegg

  • CE954B05-1C54-4ACD-ABD2-AF25CE5EF4BF.jpeg
    CE954B05-1C54-4ACD-ABD2-AF25CE5EF4BF.jpeg
    29,4 KB · Visninger: 79
Dere som eventuelt har blitt flyttet frem etter første ultralyd, endrer dere termindato / lengde i appene, eller forholder dere dere til mens termin frem til OUL?

Jeg vet ganske sikkert når jeg hadde el da jeg både tempet og tok tester, men etter første UL ble jeg satt frem hele 5 dager:shy:
 
Dere som eventuelt har blitt flyttet frem etter første ultralyd, endrer dere termindato / lengde i appene, eller forholder dere dere til mens termin frem til OUL?

Jeg vet ganske sikkert når jeg hadde el da jeg både tempet og tok tester, men etter første UL ble jeg satt frem hele 5 dager:shy:
Er bare å endre
 
10 dager igjen i dag:) blir spennende å se hvor sakte selve dagen går, for har ikke time før på ettermiddagen:p
 
Dere som eventuelt har blitt flyttet frem etter første ultralyd, endrer dere termindato / lengde i appene, eller forholder dere dere til mens termin frem til OUL?

Jeg vet ganske sikkert når jeg hadde el da jeg både tempet og tok tester, men etter første UL ble jeg satt frem hele 5 dager:shy:
Jeg hadde ICSI så det er ikke tvil når egget ble befruktet. Jeg ble satt frem en dag men jeg beholder den gamle termin
 
Var på ultralyd på tirsdag! I følge menstermin var jeg da 6+6, men det stemmer ikke med når jeg vet at eggløsningen var litt senere enn vanlig den måneden. Hvis jeg følger unnfangelsen så blir det ca. 6+2, noe som stemmer fint med størrelsen på embryoet. Så jeg kjenner det blir litt galt å gå utifra menstermin, selv om det er det de følger fram til OUL sa gynekologen.

Så plommesekken og hjertet slå heldigvis :Heartred:Heartred Det eneste jeg er redd for er om det er for lite? Gynekologen sa at alt så fint ut! Men allikevel stresser jeg litt. Men hun sa det er vanskelig å måle nøyaktig når de er så små. Hun fikk alt fra 2mm til 3 mm. Men når jeg leser på nettet hvor stort det burde være ved 6 uker så står det jo fra 4-8 mm. Så jeg blir jo ganske usikker. Men får jo ikke gjort noe. Skal på ny ultralyd om 2 uker og da håper jeg at det har vokst og fortsatt lever:smiley-angelic001 Kjenner jeg blir smågal av dette... er så redd for å miste denne gangen også!
 

Vedlegg

  • IMG_8406 2.JPG
    IMG_8406 2.JPG
    27,3 KB · Visninger: 34
Dere som eventuelt har blitt flyttet frem etter første ultralyd, endrer dere termindato / lengde i appene, eller forholder dere dere til mens termin frem til OUL?

Jeg vet ganske sikkert når jeg hadde el da jeg både tempet og tok tester, men etter første UL ble jeg satt frem hele 5 dager:shy:

Sniiker litt :) dei aller fleste som blir satt fram der dei er veldig sikre på EL, blir satt tilbake rundt OUL. Det er veldig vanskelig å få nøyaktige målinger å beregne termin utifra UL under uke 10. Nokon foster kan også vokse i giv, altså veldig mykje på ein dag for så å stabilisere seg nokre dager. Er slik barn vokser og, i rykk og napp, men så vil det stabilisere seg og bli gjennomsnittlig likevell :)
Ingen seriøse gynekologer låser termin på TUL før uke 10. Eg ville uten tvil følgt unnfangelsestermin ;)
 
Last edited:
Sniiker litt :) dei aller fleste som blir satt fram der dei er veldig sikre på EL, blir satt tilbake rundt OUL. Det er veldig vanskelig å få nøyaktige målinger å beregne termin utifra UL under uke 10. Nokon foster kan også vokse i giv, altså veldig mykje på ein dag for så å stabilisere seg nokre dager. Er slik barn vokser og, i rykk og napp, men så vil det stabilisere seg og bli gjennomsnittlig likevell :)
Ingen seriøse gynekologer låser termin på TUL før uke 10. Eg ville uten tvil følgt unnfangelsestermin ;)
Jeg fikk faktisk låst terminen på TUL på KK i uke 7 utrolig nok. Med mitt forje svangerskap:happy: De endret den ikke på OUL.
 
Jeg fikk faktisk låst terminen på TUL på KK i uke 7 utrolig nok. Med mitt forje svangerskap:happy: De endret den ikke på OUL.

Rekne med du meine at dei kom fram til samme termin på OUL? Det har dei gjort i mine 2 fullgåtte svangerskap og, aldri endra termin verken fra min EL-termin eller TUL termin, men dei låse likevell ikkje TUL terminen, den er berre ein peikepinne. OUL er den som blir følgt når den tid kommer :)
Om dei kommer fram til ein ny termindato på OUL, men valgte å følga den i uke 7 er det meget spesielt o_O
 
Rekne med du meine at dei kom fram til samme termin på OUL? Det har dei gjort i mine 2 fullgåtte svangerskap og, aldri endra termin verken fra min EL-termin eller TUL termin, men dei låse likevell ikkje TUL terminen, den er berre ein peikepinne. OUL er den som blir følgt når den tid kommer :)
Om dei kommer fram til ein ny termindato på OUL, men valgte å følga den i uke 7 er det meget spesielt o_O
Det var bare 5 dager forskjell så de valgte å ikke endre den. Men fikk ikke samme nei. Hadde det vært stort sprik hadde de sikkert vurdert det da. Men jeg fikk faktisk fastsatt termin på TUL.
 
Det var bare 5 dager forskjell så de valgte å ikke endre den. Men fikk ikke samme nei. Hadde det vært stort sprik hadde de sikkert vurdert det da. Men jeg fikk faktisk fastsatt termin på TUL.
Det samme skjedde nylig med min søster. De går ut fra termin som ble satt rundt uke 12 selv om den rundt uke 18 viste noen dager kortere.
 
Det samme skjedde nylig med min søster. De går ut fra termin som ble satt rundt uke 12 selv om den rundt uke 18 viste noen dager kortere.
Hører hun også til på KK i Bergen? Jeg forstod det sånn på hun legen som hadde TUL at de brukte det mer og mer der
 
Hører hun også til på KK i Bergen? Jeg forstod det sånn på hun legen som hadde TUL at de brukte det mer og mer der
Ja hun og hører til på KK på Haukeland. Hører KK er blitt vanskeligere der enn resten av landet:facepalm:
 
Back
Topp