Bilder fra TUL

Det var bare 5 dager forskjell så de valgte å ikke endre den. Men fikk ikke samme nei. Hadde det vært stort sprik hadde de sikkert vurdert det da. Men jeg fikk faktisk fastsatt termin på TUL.
Det samme skjedde nylig med min søster. De går ut fra termin som ble satt rundt uke 12 selv om den rundt uke 18 viste noen dager kortere.

Oi, så spesielt! Har eg aldri hørt om faktisk. Og eg syns faktisk det er litt rart, då eg har hørt om kjempe mange som er heilt sikre på unnfangelsesdato, så får dei heilt rare tall på TUL, og så på OUL stemmer det med unnfangelsesdato igjen. 5 dager er jo stor forskjell når det kommer til overtid, og Haukeland av alle burde lært då dei har høgast overtidsdød (eller lika høgt som eit anna) av alle sjukehus i landet då dei lar kvinner gå for langt over termin. Vanskelig balanse de derren ❤
 
Oi, så spesielt! Har eg aldri hørt om faktisk. Og eg syns faktisk det er litt rart, då eg har hørt om kjempe mange som er heilt sikre på unnfangelsesdato, så får dei heilt rare tall på TUL, og så på OUL stemmer det med unnfangelsesdato igjen. 5 dager er jo stor forskjell når det kommer til overtid, og Haukeland av alle burde lært då dei har høgast overtidsdød (eller lika høgt som eit anna) av alle sjukehus i landet då dei lar kvinner gå for langt over termin. Vanskelig balanse de derren ❤
Ja, enig var rart! Jeg fødte heldigvis en uke før termin:happy: Omtrent på oul termin.
 
Ja, enig var rart! Jeg fødte heldigvis en uke før termin:happy: Omtrent på oul termin.

Det var godt :) har lest ein helseartikkel fra i år at dei vil innføra nye regler for igangsettelse for å redusere babydød med 2/3. Då vil dei sette igang (eller gi tilbud iallefall) etter 1 uke over termin. Då vil jo sprik i terminberegnelse ha veldig mykje meir å sei igjen også. Men me er heldige som har så godt og innovativt helsevesen, så håper me og trur at dei gjer ting rett for det aller aller meste ❤
 
Jeg må beklage den ultralyden i uke 18 viste noen dager lengre på vei enn den i uke 12. Hun hadde fått termin 3 september i uke 12 og den i uke 18 viste 29 august men ble ikke endret så hun må fremdeles forholde seg til 3 september. Nå ble jeg litt irritert kjenner jeg, når hun da er kommet til termin 3 september så er hun egentlig 41+1?
 
Jeg må beklage den ultralyden i uke 18 viste noen dager lengre på vei enn den i uke 12. Hun hadde fått termin 3 september i uke 12 og den i uke 18 viste 29 august men ble ikke endret så hun må fremdeles forholde seg til 3 september. Nå ble jeg litt irritert kjenner jeg, når hun da er kommet til termin 3 september så er hun egentlig 41+1?

Jepp. Er då det plutselig blir skummelt når Haukeland er kjent for å la kvinner gå opp mot 3 uker over termin, då er ein jo plutselig nærmere 4 veker over, og det er langt ifra bra.. rart det er så store forskjeller. Eg veit 100% at mitt sjukehus (Stord) hadde forholdt seg til OUL termin og ikkje latt ein gå lenger enn 42+0. Så her blir det jo store forskjeller plutselig :confused:
 
Jeg må beklage den ultralyden i uke 18 viste noen dager lengre på vei enn den i uke 12. Hun hadde fått termin 3 september i uke 12 og den i uke 18 viste 29 august men ble ikke endret så hun må fremdeles forholde seg til 3 september. Nå ble jeg litt irritert kjenner jeg, når hun da er kommet til termin 3 september så er hun egentlig 41+1?
Ja var samme med meg. Fikk termin på TUL 29. OUL fikk jeg 22... er jo faktisk en uke forskjell.. fødte 23.
 
Det var godt :) har lest ein helseartikkel fra i år at dei vil innføra nye regler for igangsettelse for å redusere babydød med 2/3. Då vil dei sette igang (eller gi tilbud iallefall) etter 1 uke over termin. Då vil jo sprik i terminberegnelse ha veldig mykje meir å sei igjen også. Men me er heldige som har så godt og innovativt helsevesen, så håper me og trur at dei gjer ting rett for det aller aller meste ❤

Det er allerede innført :happy:

Jeg fødte mitt første barn juni 2020. Da fikk jeg igangsettelsesdato én uke etter termin. Fødte dog 41+1, så slapp igangsettelse. Rikshospitalet i Oslo!
 
Det er allerede innført :happy:

Jeg fødte mitt første barn juni 2020. Da fikk jeg igangsettelsesdato én uke etter termin. Fødte dog 41+1, så slapp igangsettelse. Rikshospitalet i Oslo!

Det var absolutt herlige nyheter!!! :D
 
Det er allerede innført :happy:

Jeg fødte mitt første barn juni 2020. Da fikk jeg igangsettelsesdato én uke etter termin. Fødte dog 41+1, så slapp igangsettelse. Rikshospitalet i Oslo!
Det er ikke innført overalt i alle fall :happy: venninnen min fødte oktober 2020 og hun hadde oppsatt overtidskontroll (trivselskontroll) 41+4, men fødselen startet den natten så det ble ikke noe. Andregangsfødende :happy: Det er i Stavanger
 
Det er ikke innført overalt i alle fall :happy: venninnen min fødte oktober 2020 og hun hadde oppsatt overtidskontroll (trivselskontroll) 41+4, men fødselen startet den natten så det ble ikke noe. Andregangsfødende :happy: Det er i Stavanger

Så urettferdig at det ikke er samme praksis i hele landet! Det kan jo i ytterste konsekvens føre til fosterdød. Synes det er helt grusomt ..
 
Så urettferdig at det ikke er samme praksis i hele landet! Det kan jo i ytterste konsekvens føre til fosterdød. Synes det er helt grusomt ..
Ja, syns det er dårlig jeg og når man vet at risikoen øker med overtid.. Tror det setter i gang ved 42+0 her. Håper jeg føder noen dager før som sist så jeg slipper den bekymringen.
 
Vellykket UL i dag! :Heartred
Ble satt frem fra 9+2 til 9+4.

Babyen lå å sparket og danset, og vi fikk se hender, føtter og et raskt bankende hjerte. Pur lykke!
 

Vedlegg

  • 17E2532C-3812-4F89-BA8E-89E2AB02F5DC.png
    17E2532C-3812-4F89-BA8E-89E2AB02F5DC.png
    28,7 KB · Visninger: 71
Alt så bra ut på ultralyd i dag også. :Heartred

Ble satt opp på en ny om 1 mnd. Da er jeg i uke 13. Det var da MA ble oppdaget sist (selv om fosteret døde i uke 8), så gynekologen mente det var lurt å ha en da for sikkerhetsskyld.
 
Alt så bra ut på ultralyd i dag også. :Heartred

Ble satt opp på en ny om 1 mnd. Da er jeg i uke 13. Det var da MA ble oppdaget sist (selv om fosteret døde i uke 8), så gynekologen mente det var lurt å ha en da for sikkerhetsskyld.
Jeg har også fått TUL nr 2 i den uken MA ble oppdaget i høst ❤️ føles godt at gynekologen tar det på alvor at jeg skal føle meg tryggest mulig.
 
Jeg har også fått TUL nr 2 i den uken MA ble oppdaget i høst ❤️ føles godt at gynekologen tar det på alvor at jeg skal føle meg tryggest mulig.

Ja, helt enig. Føles veldig betryggende å bli tatt slik på alvor.
 
Utifra menstermin er jeg 7+5 i dag, ble målt til 8+3:Heartred og hjerte slo med 166 slag i minuttet:Heartred
 

Vedlegg

  • BD064DED-416C-467E-9DAC-10B0D8233547.jpeg
    BD064DED-416C-467E-9DAC-10B0D8233547.jpeg
    43 KB · Visninger: 50
Fikk se en liten baby som beveget seg, og fikk høre hjerte slå, så det var fint! :happy::happy: fikk tilbud om ny ultralyd om 4 uker, så takket ja til det :happy:
 
10uker i dag. Termin 11.11❤️ Han var aktiv inni der og lå ikke stille for å si det sånn❤️
 

Vedlegg

  • 3B691A0B-59A5-4C51-A15C-B9ACE4FF1D1C.jpeg
    3B691A0B-59A5-4C51-A15C-B9ACE4FF1D1C.jpeg
    30,8 KB · Visninger: 62
Back
Topp