Bilbelte for gravide?

Nei, jeg hadde tenkt å grave det fram fra kjelleren denne helga. De har det på barneutstyrsbutikkr som Barnas Hus, Bare barn etc. Kan sikkert få det billig på Finn også.

Har kjøpt- jollyroom :) de hadde tilbud for litt siden. Har ikke brukt det enda, men har ikke mage heller så... Hehe

Excuse me, Damn that autocorrect!

Har fra sist, men har ikke begynt å bruke det ennå. Vi kjører så sjelden, og når vi først gjør det, sitter jeg ofte i baksetet med bilsyk toåring. Litt mer plunder å få festet et sånt belte der..

Har lest at det ikke skal ha noe å si for sikkerheten med ett sånt gravidbelte, går bare på komfort når man har fått stor mage.

Sent from my iPhone using BV Forum

Men skal ikke si det sikkert altså. Skal se om jeg finner kilder :)

Når bør man begynne å bruke det?

Bør vel beg å bruke d fra uke 12 for da er ikke barnet lenger beskytta av bekkenet ditt, men j beg litt før. Da j synes d var ubehagelig å ha stramme ting over nedre del av magen tenkte j at d ikke ville skade å beg litt før.

Har lest at det ikke skal ha noe å si for sikkerheten med ett sånt gravidbelte, går bare på komfort når man har fått stor mage.

Poenget med gravidbelte er å hele tide vite med sikkerhet at bilens belte ligger der d skal. Hvis man er flink til å ha beltet på riktig sted og stramt så d ikke beveger seg kan man klare seg uten. Men etterhvert som magen vokser har beltet en tendens til å bevege seg oppover slikt at d ligger over magen, og d er ikke bra om man krasjer.
Så en MÅ ikke ha beltet, men j synes d er betryggende.

Noen som bruker dette enda? Noen som vet hvor man får kjøpt det?

Barnas hus har som nevnt.
Men sjekk med finn eller venninner som har vært gravide. D er jo ikkeno man trenger når man ikke er gravid, så j vet om flere som selger eller låner bort.

Mange på finn også. Jeg tok det i bruk når buksene strammet:p

Jeg har aldri brukt det og det blir nok ikke denne gangen heller. Føler at jeg normalt har bilbeltet under magen så jeg ser ikke at det blir noen forskjell...

Det er fordi di har ikke testet det nok, men en bekjent av meg kræsja når hu var gravid og fikk beskjed om at hadde det ikke vert for gravidbeltet så hadde trolig barnet blitt skadet på grunn av presset hun kunne fått på magen.
Men helt sant at det foreløpig ikke er noen offisiell uttalelse om at det har et sikkerhetsmessig formål:-)

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

Jeg sverger til gravidebeltet mitt og er evig takknemlig for at jeg har vært flink til å bruke det. I fjord gikk jeg gravid med tredje sønnen min, og vi kolliderte front mot front. Ble hentet i ambulanse på stedet, og hastekjørt i full fart inn på føden. Dette var i uke 28! Det jeg ikke har fått med meg, er at ambulansepersonellet har vært i bilen vår og skjært løst gravidebeltet og det fulgte meg hele veien inn på føden. Når vi kom inn der spurte de meg flede ganger om jeg hadde brukt det beltet, os vi sa jo så klart ja. Da tok overlegen tak i skuldrene til mannen min og sa at hadde det ikke vært for dette beltet i dag, hadde ikke vi fått sett en hel og pen babygutt, og en fullt fungerende morkake her nå. I ettertid blir jeg skjelven av å tenke på at det "lille belte" som folk sier bare er for komforten faktisk reddet mitt helt uskyldige lille nurk, og jeg priser disse som fant opp disse! Mannen som kjørte ambulansen inn til sykehuset, ga mannen beskjed om at se ser en del ulykker der gravide dessverre er involverte, men de har faktisk helt klare tall på at de det går bra for er også de som har brukt dette beltet til under 500 lappen. Så her i gården kjører vi ikke en meter uten beltet! :)
Så klart anbefaler jeg dere beltet, og jeg fatter ikke hvordan folk kan la være å benytte den lille sikkerheten som er oppfunnet for gravide!!

Jeg har ikke gravidbelte. Fikk vannplaning på søndag, havnet i grøfta og bilen landet på hodet slik at jeg hang opp ned i bilen. 16 uker på vei... Beltet var under magen og alt gikk fint både med meg og babyen. Vurderer å kjøpe det nå, men så lenge beltet er under magen går det nok bra med vanlig også.

Jeg har ikke gravidbelte. Fikk vannplaning på søndag, havnet i grøfta og bilen landet på hodet slik at jeg hang opp ned i bilen. 16 uker på vei... Beltet var under magen og alt gikk fint både med meg og babyen. Vurderer å kjøpe det nå, men så lenge beltet er under magen går det nok bra med vanlig også.
Oj, det har måttet være en ekkel opplevelse :(

♡Overgangen feb/mars♡

Oj, det har måttet være en ekkel opplevelse :(

♡Overgangen feb/mars♡
Fryktelig ekkelt og det eneste jeg tenkte på var babyen<3 En lettelse å se en sprellende liten gutt på ultralyd da jeg kom på sykehuset:-)

Back
Topp