BF skal ha ny

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Unge med samboeren. De la det ut på face i dag, å selv om det er 1 april så er det fakta.
Jeg bryr meg ikke i det heletatt om den nye ungen, men datteren hans, som han har med meg, har ikke fått vite noenting. Hun er bare 2.5 år, men jeg lurer på om jeg burde reagere fordi han ikke har sagt noe? Jeg Fortalte datteren det så fort jeg visste vi skulle ha en her, men faren hennes har ikke sagt noe. Jeg sa også til han personlig at jeg skulle ha en til, men det tok ikke han seg bryet med, men publiserte på face.

Du synes ikke det er ille at han ikke har sagt noe til datteren sin? Hun skjønner såpass nå, etter hun ble storesøster her, så jeg mener han kunne tatt seg bryet med å snakke med henne.

Jeg ville kanskje nevnt det, på en ok måte. Her var det BF som fikk vite det som en av de første når jeg skulle ha en til med ny mann. Vi har ett godt forhold da!

Det kommer jo an på hvor langt de er på vei,kan jo være greit å vente.
Hadde vært fint om han sa fra men ikke noe jeg hadde hengt meg opp i om de ikke hadde fortalt

Du synes ikke det er ille at han ikke har sagt noe til datteren sin? Hun skjønner såpass nå, etter hun ble storesøster her, så jeg mener han kunne tatt seg bryet med å snakke med henne.
Nei igrunn ikke. En toåring plaprer for mye og de ville kanskje ikke at noen skulle få vite det enda. Tror kanskje du syntes det er litt ekstra sårt fordi du føler at din datter blir "glemt" av sin egen far?

Nei igrunn ikke. En toåring plaprer for mye og de ville kanskje ikke at noen skulle få vite det enda. Tror kanskje du syntes det er litt ekstra sårt fordi du føler at din datter blir "glemt" av sin egen far?
Nja, jeg tenker at hvis hun spør når hun er eldre, så sier jo jeg det som er sant. At hele verden fikk vite det før henne. Å det ville jeg helst ha spart henne for.

Da eldste her skulle bli storebror var det viktig for meg at han fikk vite først og ikke fra andre. Så jeg skjønner skuffelsen din, samtidig er det ikke sikkert far forstår helt hvor mye hun faktisk forstår siden det er ditt svangerskap hun har vært "med" på uten han i hus. Om du skjønner hva jeg mener? Ville altså ikke lagt altfor mye i det, men likevel tatt en prat med far om at han burde fortelle henne :)

Personlig mener jeg at sånt er noe en forteller barna sine før man sprer det på sosiale medier. At han ikke gjorde det er ikke noe å eksplodere av, men jeg hadde nok sagt ifra at det ikke er ok.

Hvis dere ikke har noe godt forhold så skjønner jeg at han ikke brydde seg med å fortelle deg det personlig. Du er tross alt bare moren til barnet hans, og ellers ikke en del av hverdagen.
Men jeg forstår at du føler han burde ha fortalt det til datteren deres før han offentliggjorde det. Det har litt med folkeskikk og respekt for barnet å gjøre.

• Liker
Reactions: EJ
Nja, jeg tenker at hvis hun spør når hun er eldre, så sier jo jeg det som er sant. At hele verden fikk vite det før henne. Å det ville jeg helst ha spart henne for.
For å være ærlig så tror jeg nok ikke hun kommer til å spørre deg om hvem som fikk vite det først. Jeg kan ikke engang huske at jeg ble fortalt at jeg skulle bli storesøster og jeg var 6 år på den tiden ;)

Det ville jeg tatt opp med han. Jeg ville sagt at datteren hans bør få høre av pappaen sin at hun skal få en lillebror/søster før noen andre plutselig kan si noe om det. Og at når hun har fått vite det burde du blitt informert så du er klar for evt spørsmål når hun kommer hjem fra samvær. Selv om dere to ikke er sammen, vil datteren deres alltid være et familiebånd mellom dere. Alt som omhandler henne, har du noe med. Selv om det er "den nye familien hans", så er datteren er del av hans hverdag og da bør du også ha viktig informasjon som påvirker henne.

Jeg ville sendt en sms i morgen og spurt om dette var en aprilspøk dersom han ikke innen da har skrevet det. Og skrevet at han burde informert datteren sin først og så deg, med begrunnelsene jeg har skrevet over. Synes du gjorde det på riktig måte!

Det kommer jo an på hvor langt de er på vei,kan jo være greit å vente.
Hadde vært fint om han sa fra men ikke noe jeg hadde hengt meg opp i om de ikke hadde fortalt
Hvis de publiserer det på fb så er der vel offisielt nok til at den kommende storesøster kan plapre om det?

Ville ikke at noen skulle vite det - men legger det ut på fb???

Selvfølgelig burde det være sårt om et barn blir glemt av sin egen far. Dersom man starter en ny familie må man huske på hvordan barn fra tidligere forhold føler det/finner innpass i en ny familiesituasjon.

Ville ikke at noen skulle vite det - men legger det ut på fb???

Selvfølgelig burde det være sårt om et barn blir glemt av sin egen far. Dersom man starter en ny familie må man huske på hvordan barn fra tidligere forhold føler det/finner innpass i en ny familiesituasjon.
Nei tenkte på at det var derfor de ikke sa det til barnet i forkant:)

Jeg syntes at man bør fortelle det til søsken før det legges ut på Facebook. For min del var det en selvfølge at frøkna skulle få vite at hun skulle bli storesøster før alle andre fikk vite det. Og det viktigste var at hun fikk vite det av meg. Men å fortelle det til faren hennes det tok jeg meg ikke bryet med, nå fortalte hun det stolt til faren med en gang og det var helt greit for meg da.

Jeg har ikke noe godt forhold til bf til sønnen min, å jeg fortalte ikke han at eller når jeg skulle ha baby med min nye kjæreste, ikke fortalte han meg når eller at han skulle ha ny unge med sin samboer, å helt ærlig så har jeg aldri brydd med om det heller. Her valgte jeg og min nye kjæreste å fortelle sønnen min at han skulle bli storebror å at mamma skulle ha baby. Hva pappan til min sønn gjorde å ikke gjorde bryr meg fint lite. Han er det så sjeldent uansett så de vil aldri få ett normalt søsken forhold. Hadde latt det der ligge mener nå jeg.

Back
Topp