BF skal ha ny

Jeg forstår at han drøyer det, men jeg synes absolutt han burde sagt noe når det nå ble offentlig!

Det er jo litt trist da :( kanskje derfor han har valgt å gå "omveien" via face?
Det var dama hans som skrev det på face, ikke han, men regner med han synes det var greit siden hun skrev det. Han var en av de første som fikk vite at vi skulle ha baby, pga datteren vi har sammen og litt pga respekt ovenfor hans følelser.

Det var dama hans som skrev det på face, ikke han, men regner med han synes det var greit siden hun skrev det. Han var en av de første som fikk vite at vi skulle ha baby, pga datteren vi har sammen og litt pga respekt ovenfor hans følelser.
Dårlig gjort av henne da. Tipper hun ikke har egne barn fra før?

Skikkelig dårlig gjort! Jeg leste en oppdatering på fb for et par dager siden, kort og godt at jeg skal bli storesøster igjen. Jeg er dritsur, skuffa, sint.. Pappa kunne vel fortalt meg det før det ble offentliggjort på fb. Unasett hvilket forhold du og bf har syns jeg faktisk han burde fortalt det til deg. Så lenge dere har en felles datter vil dere ALLTID ha noe med hverandre å gjøre enten dere vil eller ikke! Han bør skamme seg, for en idiot! :o

Skikkelig dårlig gjort! Jeg leste en oppdatering på fb for et par dager siden, kort og godt at jeg skal bli storesøster igjen. Jeg er dritsur, skuffa, sint.. Pappa kunne vel fortalt meg det før det ble offentliggjort på fb. Unasett hvilket forhold du og bf har syns jeg faktisk han burde fortalt det til deg. Så lenge dere har en felles datter vil dere ALLTID ha noe med hverandre å gjøre enten dere vil eller ikke! Han bør skamme seg, for en idiot! :o

Men du er over 20, ikke 2.5.

Men er du nødt til å fortelle henne det da? Når hun blir større?

Helt enig. Dette høres ut som noe hevngjerrige greier fra din side. Du kan fortsatt spare henne for det, om du vil.
Joda, han skulle sagt det til henne før dama publiserte det på face, og det er jo greit å si ifra om. Men ho er 2,5, og får neppe noen varige mén av den grunn. Om dem forteller henne det nå, og inkluderer henne i prosessen så der hvertfall ikke jeg det stoore problemet.

Last edited:
Personlig mener jeg at sånt er noe en forteller barna sine før man sprer det på sosiale medier. At han ikke gjorde det er ikke noe å eksplodere av, men jeg hadde nok sagt ifra at det ikke er ok.
Signerer den!

Ja, han burde fortalt dattra si det før han fortalte det til verden.
Synes ikkje han må/bør fortelja deg slikt, spesielt om dikka har eit dårleg forhold.
Kvifor skal du fortelja dattra di at verden fekk vite om dette før ho, skulle ho finne på å spørja?

Ja, han burde fortalt dattra si det før han fortalte det til verden.
Synes ikkje han må/bør fortelja deg slikt, spesielt om dikka har eit dårleg forhold.
Kvifor skal du fortelja dattra di at verden fekk vite om dette før ho, skulle ho finne på å spørja?
Fordi jeg lyver ikke. Hvis hun spør meg, får hun sannheten. Jeg spurte mine foreldre om hvem som fikk vite det først når jeg fikk mine søsken. Så man vet aldri.

Fordi jeg lyver ikke. Hvis hun spør meg, får hun sannheten. Jeg spurte mine foreldre om hvem som fikk vite det først når jeg fikk mine søsken. Så man vet aldri.

Joda men da kan man faktisk si at det er så lenge siden at det husker du ikke. Jeg ser ikke noe grunn til at du evt skal gjøre din datter lei seg med vilje, da er du bare vanskelig. Greit man i utgangspunktet ikke skal lyve til barna, men å ta en hvit løgn for å ikke såre noen er det ikke noe galt i!

Joda men da kan man faktisk si at det er så lenge siden at det husker du ikke. Jeg ser ikke noe grunn til at du evt skal gjøre din datter lei seg med vilje, da er du bare vanskelig. Greit man i utgangspunktet ikke skal lyve til barna, men å ta en hvit løgn for å ikke såre noen er det ikke noe galt i!

Enig her. Det er ikke alt man MÅ si bare fordi man kan. :-)

Han kunne fortalt henne det først, men jeg tror du legger mer følelser oppi dette enn hun gjør fordi hun er bare 2,5 og så lenge han er der for henne og viser henne den omsorgen hun fortener så ser jeg ikke det problemet.

Personlig så bryr jeg meg ikke om hvem som fikk vite om mine søsken først om det var jeg eller om det var nabomannen. Har aldri hatt behove for å vite det.

Vi sa vell til våres datter på 1 og et halvt at hun skulle ha søsken og fortalte henne først hvilket kjønn det er, mest pga lojalitet men gjorde det jo for våres del å ikke så mye for hennes visst jeg tenker slik på det.

Er man vanskelig fordi man spør hvem som fikk vite først? En 5-6 åring tenker ikke sånn.
Nei man er ikke vanskelig vis man spørr.
Men helt ærlig så syntes jeg du er vannskelig vis du ikke i dette tilfellet kan dra en hvitløyn..
Jeg har aldri spurt mine. Å min 8 åring spurte heller ikke hvem som fikk vite det først.
Syntes hele greia virker litt hevngjerrig fra din side.

Er man vanskelig fordi man spør hvem som fikk vite først? En 5-6 åring tenker ikke sånn.

Er ikkje vanskeleg. Dattra til gubben er snart 9 år og ho har ikkje spørt kven som fekk vite om graviditetane først.

Når eksen til gubben skulle ha barn, fekk me veta det gjennom jenta. Det var heilt greitt for oss. Og motsatt, begge gongane. Me har ikkje noko godt/nært forhold og me synes vel alle at det føles unaturleg å skulle fortelja slikt til kvarandre. Dei to har kun med kvarandre å gjera når det kjem direkte til jentungen.

Eg tenker no at det kan no faktisk være at han har sagt det til datteren uten at du vet det. En unge på 2.5 år har ikke så veldig forståelse for alt,og greier ikke alltid ordlegge seg før babyen er blitt større inni magen og en kan se forskjell på magen på damen uansett. Er ikke vitsi og skape mere kvalme enn nødvendig. Eg hadde heller prøvd å vært positiv til det ovenfor datteren din og ikke lagt så mye i det.

Nei barnet er ikke vanskelig om det skulle spørre, men derimot må jeg si at den voksne er ganske vanskelig om man går inn for å såre og lage problemer bare fordi at sannheten om hvem som fikk vite det først må frem.

Jeg syns og du virker vanskelig her, jeg er storesøster selv og jeg har aldri tenkt tanken en gang om når jeg fikk vite det og om jeg var først eller ikke. Ikke har mine barn på 6 og 9 spurt om det heller da de fikk en lillesøster. For meg er det du som lager drama her med vilje om å skape enda mer drama.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp