BF skal ha ny

vi valgte å ikke fortelle jenta vår på 6 år at hun skulle bli søster før litt uti, rett og slett fordi ventetiden ikke skulle bli så lang for henne. La det ikke ut på facebook heller da, men synes som flere andre sier her at det kanskje blir blåst litt opp her. Tenker også at man kan si at det husker jeg ikke, eller det kan du spørre pappa om hvis hun spør om hvem som fikk vite det først.

Eg tenker no at det kan no faktisk være at han har sagt det til datteren uten at du vet det. En unge på 2.5 år har ikke så veldig forståelse for alt,og greier ikke alltid ordlegge seg før babyen er blitt større inni magen og en kan se forskjell på magen på damen uansett. Er ikke vitsi og skape mere kvalme enn nødvendig. Eg hadde heller prøvd å vært positiv til det ovenfor datteren din og ikke lagt så mye i det.

Akkurat dette tenkte jeg og. Dette skjedde med en venninne - hun ble sur for at guttungen på snart 3 ikke hadde fått vite face to face, men det hadde han - han bare brydde seg ikke med å fortelle det videre, hadde glemt det rett etterpå osv. Synes hele greia bare er super overdramatisert. Jeg ville ikke ofret det en tanke engang om det var jeg som var i situasjonen.

Kan jo være det har blitt sagt uten at du vet det og. Og at de ikke sier det til deg syns jeg ikke er så ille. Det er deres barn:)

Helt enig. Dette høres ut som noe hevngjerrige greier fra din side. Du kan fortsatt spare henne for det, om du vil.
Joda, han skulle sagt det til henne før dama publiserte det på face, og det er jo greit å si ifra om. Men ho er 2,5, og får neppe noen varige mén av den grunn. Om dem forteller henne det nå, og inkluderer henne i prosessen så der hvertfall ikke jeg det stoore problemet.

Enig!
For det første, tror du dattera di som er 2,5 år kommer til å spørre om hvem som fikk vite det først når hun er betydelig eldre , år fram i tid? Og hvorfor i alle dager skal du gni inn ovenfor henne at hans nye dame la det ut på Facebook før de sa det til henne? .. Sånn '10 år' etter eller så.. Merkelig problemstilling i mitt hode.

Kan være de tenker at hun er 2,5 år og ikke har begrep om hva 9 mnd innebærer av tid, og derfor velger de å vente med å si det for ikke å gjøre ventetiden så lang for henne. Risikoen de tar når de legger det ut på Facebook (hun leser nok ikke facebook går jeg ut fra;) er at tilfeldige de møter gratulerer datteren som snart skal bli storesøster. Derfor bør de kanskje vurdere å si det til henne før det skjer. Kan aldri tenke meg at de gjør det for å være ekskluderende mot henne...?

Nei, de har ikke snakket med datteren min. Jeg spurte, å da sa han nei.
Og nei, det har ingenting med "hevn" å gjøre, jeg synes bare det er så forbanna dårlig gjort at ikke faren hennes kan snakke med henne personlig, før de publiserer der på fb!
Men det er det mange her som tydeligvis ikke skjønner, siden de er så negative..

Og nei, det har ingenting med "hevn" å gjøre, jeg synes bare det er så forbanna dårlig gjort at ikke faren hennes kan snakke med henne personlig, før de publiserer der på fb!
Men det er det mange her som tydeligvis ikke skjønner, siden de er så negative..

Dei fleste er enige i at han burde sagt det til dikkas datter først, men at det er annarledes når det kjem til deg og evt spm om framtida.

Da jeg ble gravid så fortalte jeg det face to face til bf før jeg la det ut på fb. Pga jeg ikke vil at vår kommunikasjon skal gå vi fb..

Det handler like mye om hvordan du legger frem saken her, du lager mer drama og blåser opp saken mer enn du må ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Unge med samboeren. De la det ut på face i dag, å selv om det er 1 april så er det fakta.
Jeg bryr meg ikke i det heletatt om den nye ungen, men datteren hans, som han har med meg, har ikke fått vite noenting. Hun er bare 2.5 år, men jeg lurer på om jeg burde reagere fordi han ikke har sagt noe? Jeg Fortalte datteren det så fort jeg visste vi skulle ha en her, men faren hennes har ikke sagt noe. Jeg sa også til han personlig at jeg skulle ha en til, men det tok ikke han seg bryet med, men publiserte på face.

Vi er forskjellige.. Sånn er det bare.

Hvor langt er nye på vei? Kanskje han vil vente? Kanskje han ikke er like komfortabel med slikt som du kanskje er?

Er ikke snakk om å ikke skjønne hva du sier eller være negativ. Men du legger fram en problemstilling og noen av oss er ikke enig i alt du mener, og det må være lov når du presenterer en problemstilling og spør deg til råds.

Det som andre også påpeker er at mange reagerer på at du ikke vil legge skjul på at de publiserte på Facebook først ovenfor dattera di. Da stusser noen på din agenda. Jeg tror for å være ærlig ikke at dattera di kommer til å henge seg opp i hvem som fikk vite det først. Jeg har hvertfall aldri opplevd at barn overhode har vært bevisst på den biten av det å bli storesøsken. Det er nok mer en voksengreie og noe som nok rører ved følelsene dine fordi du vil dattera di godt. Her tror jeg derimot at det vil gå helt fint om hun ikke fikk vite det først, med tanke på alderen hennes. Hun er jo så lita. Viktigste er det at hun får høre det fra far og stemamma, ikke fra andre som har hørt det før henne. Den jobben tror jeg du skal stole på at de mestrer , både for din egen del og deres del. Ingen vits å blåse opp og gjøre samarbeid med "x'er og y'er" mer betent enn nødvendig.

Back
Topp