Betaling hos lege for barn

Kengu

Forumet er livet
VIP
kemgubarnet var hos fastlegen og tok blodprøver og fikk med henvisning til røntgen,
Legen sa ingebting om betaling så jeg tenkte ikke på det jeg heller, men i dag kom faktura i posten med fakturagebyr på 59 kr i tillegg til summen .

Er det vanlig ?

Barnet over 12? Ellers må de ha gjort feil, barn under 12 er gratis, men de kan ta betalt for utstyr som henvisning, blodprøver osv.

Barnet over 12? Ellers må de ha gjort feil, barn under 12 er gratis, men de kan ta betalt for utstyr som henvisning, blodprøver osv.

Er det bare gratis opp til 12? Trodde det var 15-16 jeg...

Det er gratis for konsultasjon så lenge de er under 16 år, men de kan ta en liten sum for blodprøver, bandasjer el.

Det er helt normalt når de har brukt noe utstyr. Selve legen og kontrollen er gratis .

Ikke uvanlig, men vårt legekontor gjør ikke det. Jeg stikker likevel hodet innom resepsjonen og spør om vi skal betale noe på vei ut, de fleste gangene.

Ikke uvanlig, men vårt legekontor gjør ikke det. Jeg stikker likevel hodet innom resepsjonen og spør om vi skal betale noe på vei ut, de fleste gangene.
Vi måtte skyndte oss på røntgen så jeg glemte å spørre forsåvidt

Back
Topp