Betaling hos lege for barn

Aldri betalt for noe med barna hos legen før, så jeg hadde blitt like overrasket som deg...

Aldri betalt for noe med barna hos legen før, så jeg hadde blitt like overrasket som deg...
Jegkan godt betale men da får de si det, irriterene å måtte betale fakturagebyr
Om de har endret praksis på det så synes jeg de kan nevne det, vi har blitt henvist ekstremt mye og nei aldri betalt

Virker som det praktiseres ulikt, gitt. På legekontoret her står det oppslag om at det kan koste for utstyr, henvisninger ol for både barn og de med frikort. Her har legekontoret betalingsautomat iventerommet, så sjekker alltid der før jeg forlater.

Virker som det praktiseres ulikt, gitt. På legekontoret her står det oppslag om at det kan koste for utstyr, henvisninger ol for både barn og de med frikort. Her har legekontoret betalingsautomat iventerommet, så sjekker alltid der før jeg forlater.
Har automat her også men siden vi aldri har betalte tidligere og vi skulle videre på røntgen så sjekket vi ikke.
Skal gjøre det heretter og så får vi heller sende inn regninger i etterkant og få igjen pengene for det vi må legge ut

Jegkan godt betale men da får de si det, irriterene å måtte betale fakturagebyr
Om de har endret praksis på det så synes jeg de kan nevne det, vi har blitt henvist ekstremt mye og nei aldri betalt

Helt enig med deg, er jo ikke noe problem å betale som du sier men at man skal belastes med ekstra utgifter fordi man ikke får beskjed.
Det syntes jeg blir feil, da kunne de bare sagt at de har endret praksis og man må betale for henvisning og evt utstyr ved prøver...

Aldri betalt noe her.
Ikke en gang for henvisningene til røntgen her.

Det eneste vi har betalt for ved sykehusbesøkene vi har hatt de siste 5 ukene var 70 kr i parkering første døgnet, noen kr i parkering på kontrollen forrige uke, og 75 kr for metallpinnene han hadde i armen nå på onsdag når de fjerna gips og pinner.

Kjedelig med gebyr da ja, når man ikke har betalt før.

Helt enig med deg, er jo ikke noe problem å betale som du sier men at man skal belastes med ekstra utgifter fordi man ikke får beskjed.
Det syntes jeg blir feil, da kunne de bare sagt at de har endret praksis og man må betale for henvisning og evt utstyr ved prøver...
Mhm nettop
Snakket jo tilogmed med han på tlf etterpå iten st han nevnte betaling

Aldri betalt noe her.
Ikke en gang for henvisningene til røntgen her.

Det eneste vi har betalt for ved sykehusbesøkene vi har hatt de siste 5 ukene var 70 kr i parkering første døgnet, noen kr i parkering på kontrollen forrige uke, og 75 kr for metallpinnene han hadde i armen nå på onsdag når de fjerna gips og pinner.

Kjedelig med gebyr da ja, når man ikke har betalt før.
Ja gebyret var jo like høyt som summen

Jeg trodde også det var gratis, så jeg ble overraska over å få et purregebyr etter en måneds tid for noen år siden. Regninga var på 4 kr:eek: Burde egentlig klaga da vi ikke ble tatt seriøst og det hele endte med ambulanse.

kemgubarnet var hos fastlegen og tok blodprøver og fikk med henvisning til røntgen,
Legen sa ingebting om betaling så jeg tenkte ikke på det jeg heller, men i dag kom faktura i posten med fakturagebyr på 59 kr i tillegg til summen .

Er det vanlig ?
Mye regler.
Må betale for henvisning. Uansett alder.
Betalte for lille, da 6 mnd.
Legen informerte meg om det på timen.

Jeg trodde også det var gratis, så jeg ble overraska over å få et purregebyr etter en måneds tid for noen år siden. Regninga var på 4 kr:eek: Burde egentlig klaga da vi ikke ble tatt seriøst og det hele endte med ambulanse.
Neimen uff da

Mye regler.
Må betale for henvisning. Uansett alder.
Betalte for lille, da 6 mnd.
Legen informerte meg om det på timen.
Vi har ikke betalt for henvisningen til røntgen på eldstemann som brakk håndleddet for 5 uker siden...

Ikke fått noe purring heller.

Back
Topp