Bestemmer du over mannens

Ser ut som om de som svarer noe ala"nei, selvfølgelig! Jeg er ikke moren hans. Osv" har menn som drikker lite og som klarer å kontrollere seg. Da skjønner jeg jo at de ikke har noe problem med det. Men hva om mannens to fredagspils ble til 7-8 og 9, noen akevitt til ølen, sen kveld og synlig beruset mens ungene er hjemme. Hadde dere fortsatt ikke hatt behov for å sette grenser Og bestemme over han?

Ser ut som om de som svarer noe ala"nei, selvfølgelig! Jeg er ikke moren hans. Osv" har menn som drikker lite og som klarer å kontrollere seg. Da skjønner jeg jo at de ikke har noe problem med det. Men hva om mannens to fredagspils ble til 7-8 og 9, noen akevitt til ølen, sen kveld og synlig beruset mens ungene er hjemme. Hadde dere fortsatt ikke hatt behov for å sette grenser Og bestemme over han?
Hadde ikke hatt det behovet da heller nei.

Da hadde det vært huet og ræva ut av huset.

Har prøvd, han hører ikke etter uansett :p

Bestemmer ikke over ham nei, men jeg bestemmer at han skal ligge på sofaen om han har vært ute (fordi det stinker alkohol på soverommet om han sover der).
Jeg bestemmer også at jeg drar fra et sted hvor alkoholinntaket er høyt og folk blir beruset.
Har ikke for vane å drikke seg full når vi sitter her hjemme heldigvis. Da hadde jeg nok heller bedt ham om å dra et annet sted ;)

Drikker såpass lite at om han får lyst på noe så skal han få lov. Tror ikke han kommer til tenke på å drikke noe når terminen nærmer seg da.

Nei..han besyemmer det selv. Men etter at mini kom, så har han faktisk begynt å spørre meg om det er greit. Før ga han en lang F i hva jeg sa :p

Eg er gift med ein voksen mann. Ikkje ett barn. Så det kan han besteme selv :) men for oss er det ikkje ett problem. Han drikker sjelden. Og er som regel kun på fest han drikker

Både jeg og kjæresten bestemmer selv over hvor mye og når vi drikker :-) om han har tatt seg en øl når fødsel starter så tar vi bare taxi, selv om jeg mistenker at han kommer til å være klin edru og klar for å sette seg i bilen så fort vi bikker 37 uker :D

Sa at jeg ønska at han ikke dro på fest og drakk seg full 1 mnd før. I helgene kunne han ta seg en øl eller 2. Hvis han hadde vært for full for å kjøre, hadde det blitt ambulansen. ;)

Enig i dette ..

Har prøvd, han hører ikke etter uansett :p

Samme her..

Jeg har en sånn mann som frosken over her nevner.. Og vi krangler ALLTID når han drikker, av div grunner.
Og jeg har måttet ta flere prat med ham.. Hvorpå jeg ble møtt med "jeg er VOKSEN, ingen skal bestemme over meg - derfor driter jeg i hva du mener om det".
.. Sist gang, dog, virket det som om han ønsket prøve skjerpe seg.

Enig i dette ..

Samme her..

Jeg har en sånn mann som frosken over her nevner.. Og vi krangler ALLTID når han drikker, av div grunner.
Og jeg har måttet ta flere prat med ham.. Hvorpå jeg ble møtt med "jeg er VOKSEN, ingen skal bestemme over meg - derfor driter jeg i hva du mener om det".
.. Sist gang, dog, virket det som om han ønsket prøve skjerpe seg.
Ja, som jeg sa, jeg kan ytre mine ønsker, men han velger selv hva han velger å gjøre. Noen ganger går det bra, andre ganger ikke.

Nei, det avgjør han selv. Hadde et ønske om at han holdt seg edru når det nærmet seg fødsel og det gjorde han.

Bestemmer ikke over mannen, men for et par år siden tok jeg og helte ut 3 øl og en flaske vin i vasken fordi han rett og slett ikke respekterte sin egen grense. For hans egen del og min og barna har jeg ingen problem med å helle alkoholen, men heldigvis har han sluttet med å drikke seg helt dritings.

Min mann trenger veiledning, ellers kan det bli for mye, for han har ikke den naturlige stoppknappen som de fleste andre har. Ellers kan jeg si at han ikke trenger å drikke ti når det holder med fem, men nå som jeg er gravid får han kutte ut alkohol 3-4 uker før termin-hvertfall ikke mer enn 1øl-han må være edru nok til å kjøre hvis det skjer noe.

Back
Topp