Bestemmer du over mannens

Her har mannen automatisk begrenset seg selv når jeg har gått gravid. Men hadde ikke akkurat likt om han var sørpefull mange ganger ila sv.skapet eller nærme termin heller

Han spurte meg om det var greit at han tok to pils på julebordet. Siden det var mindre enn tre uker til termin så synes jeg det var greit at han lot være. Jeg har også ytret ønske om at han ikke drikker mer enn et par øl så lenge ungene er hjemme. Det respekter han.

Vi har et veldig forskjellig forhold til alkoholinntak, da jeg er så og si avholds, og han er glad i å drikke øl.

Nei selvfølgelig ikke - han er voksen, jeg er ikke mora hans. Dessuten kjenner han sine begrensninger. Jeg har aldri sett han ordentlig brisen eller full på de snart seks årene vi har vært sammen.

Han bestemmer dette selv. Men har ytra ønske om at han holder seg edru fra februar (termin ca i midten av februar). Ikke at det er noe stort behov for å måtte ytre ønske heller, men dette blir hans første, så kan være han ikke hadde tenkt på det.
Men han er jo en voksen mann. Vil han ha en øl, så tar han en øl. Samtidig er jeg så heldig at han er en hensynsfull mann, så han drikker seg ikke kanakas under julemiddagen, og kommer til å holde seg kjørbar i februar. :p
Signerer denne, bare bytt februar med januar ;)

Nei det bestemmer han selv. Hender jeg ikke er helt enig i hans vurderingsevne, men han hører ikke på meg uansett:p Han bestemmer over seg selv!

Han bestemmer helt selv, blir ikke sur om han blir full eller noe. Men jeg vet jo at sædkvaliteten går ned med for mye alkohol, og det har jeg sagt til han.. Han drikker nok litt mindre (når han først er ute) nå enn før.. Om jeg blir gravid, håper jeg har skjønner det selv, at det kan være lurt å begrense seg rett før termin. Men har drikker ikke så ofte, så det går nok bra ;)

Heldigvis så klare han fint å ta de valgene selv :) blir smått provosert når jeg ser damer som sitter å kommenterer inntaket til mannen :p

Han drikker ytterst sjelden alkohol, så det har aldri vært nødvendig å ha den samtalen. Jeg stoler på at han tar gode beslutninger.

Vanligvis ikke, men når jeg passerer uke 30-32 kommer jeg til å ytre ett ønske om at han ikke skal drikke. Men tror ikke det er noe problem, han drikker så si aldri uansett.

Har aldri vært nødvendig å si noe om d, han vet jo at det plutselig kan bli kjøretur når d nærmer seg termin.

Jeg bestemmer ikke nei. Men så lenge barna var små og samsov med oss, bestemte jeg at han da måtte sove på gjesterommet!

Ja jeg måtte være litt streng med han etter flere episoder der han ble overstadig beruset og viste verken sitt eget navn eller hvor han bodde og han var ikke klar over hva han gjorde eller hvor han dro :/
Da bestemte jeg at han måtte kutte ut sprit.

Det gjorde jeg fordi han ble virkelig en fare for seg sjøl i denne tilstanden..

Han bestemmer selv. Hvis han mot formodning ikke skulle forstå at han må være edru rundt termin, så må jeg nok lage min første regel men :p Haha

Heldigvis så klare han fint å ta de valgene selv :) blir smått provosert når jeg ser damer som sitter å kommenterer inntaket til mannen :p

Nå er det jo ikke alle menn (eller damer) som klarer å styre inntaket så veldig godt. De gangene jeg har hørt partneren kommentere inntaket, har jeg forstått veldig godt hvorfor h*n har gjort det.

Man vet heller ikke hvorfor noen har sånne regler.

Nå er ikke min samboer den som drikker mest :) så alkoholinntaket klarer han fint å styre selv :)

Haha,nei. Han er da en voksen mann! :-P Får være grenser for hva man skal bestemme over! :-P

Nei det fikk han bestemme helt selv.. Nevnte det aldri for han en gang. Å han tok seg heller ikke en øl de helgene nært termin.

Back
Topp