Bestemmer du over mannens

Boblefrua

Forumet er livet
Alkoholinntak?

Ser ofte at det skrives at mannen kan få ta seg en eller to enheter alkohol, eller at han må være edru fra svangerskapsuke 30.

"
Gir du han lov/regler om dette, eller bestemmer han dette selv?

Nei han velger heldigvis å avstå fullstendig fra alkohol ;-)
Men bestemmer generelt lite over hva han velger og drikke eller spise :-)
Hadde vi ikke hvert så religiøse samt jeg hadde hatt en grei erfaring med alkohol så hadde jeg vel sagt klart ifra at man ihvertfall ikke skal være fulle blant barna, men det er vel uansett ikke vanlig ;-)

Han bestemmer dette selv. Men har ytra ønske om at han holder seg edru fra februar (termin ca i midten av februar). Ikke at det er noe stort behov for å måtte ytre ønske heller, men dette blir hans første, så kan være han ikke hadde tenkt på det.
Men han er jo en voksen mann. Vil han ha en øl, så tar han en øl. Samtidig er jeg så heldig at han er en hensynsfull mann, så han drikker seg ikke kanakas under julemiddagen, og kommer til å holde seg kjørbar i februar. :p

Han bestemmer selv. Han valgte sist å gå edru fra uke 30. Jeg føda i uke 35 med nr 1. Så vi var selvsagt redde for noe sånt skulle skje tidlig igjen.
Men han har da hodet på rett plass og kan tenke selv. Han kan ta seg ei øl og to til middag om han ønsker, men sjelden det også skjer ;) Han er en voksen mann på 35 år. Jeg er ikke mora hans :p

Nja... Altså jeg har sagt ifra at han ikke får drikke før fødsel nå... Men det er jo sagt etter en samtale hvor vi ble enige om akkurat det ;) er ikke sånn at jeg "bestemmer" over han nei

Han bestemmer selv, men sa klart i fra om at han fikk holde seg edru de 3siste ukene før termin. Men det hadde han tenkt selv å, så var vel egentlig unødvendig å si det, samme med at han drikker seg ikke full lenger etter vi fikk et barn i hus :)

Nei, det bestemmer han selv :) Men han spør før han drikker :p

Nei, han er en voksen mann som bestemmer selv.

Nei, det har jeg ikke noe behov for.. om han vil ta en øl eller drikke seg full så tenker jeg at det er fint for han:) men har sagt de 2-3 siste ukene før fødsel at jeg har ønsket at han ikke tok mer enn en øl..:)

Forrige gang ble vi enige om at han skulle være kjørbar siste mnd før termin:) tenker at d blir sånn denne gang også:) jeg trenger ikke bestemme,vi syntes d var sunn fornuft begge to;)

Han bestemmer jo selv, men han var på fest i helgen og var ganske beruset :p det fikk meg til å innse hvor uheldig det var om noe skulle skjedd... så vi har snakket om å redusere alkoholinntaket når termin nærmer seg. Han synes ikke det var så dumt selv heller tror jeg hehe ;)

Åh Gud nei! Tenk om det skulle vært omvendt a! :eek: tørr ikke tenke på det en gang!

Nope, hverken han eller jeg har vært noe særlig stor drikkere, så regner med han har helt kontroll på det når det nærmer seg termin ;)

Nei, det har jeg ikke! Men jeg har klart å begrense det litt :)

neh.. første gang så hadde vi ikke bil så..

han drikker svært lite uansett..max en øl .

Sist eg fødte begynte kynnerene/riene å ta seg opp ila kvelden så da tok han seg ingenting ;)

Back
Topp