Beste innkjøp/must have til nyfødt ❤️

Bæresjal, bæreseler blir så klumpete og har sjeldent blitt brukt etter minien har vokst ut av bæresjalet (elastisk). Vogna har vært mer praktisk enn sele for oss. Aldri sett poenget med bedside med mindre man har et ekstremt trangt rom. Vi har hatt vanlig babyseng med avtakbar side, som ble festet i lik høyde som får seng mtp stabilitet (for å unngå farlige glipper). Eventuelt kan man kjøpe en modell hvor man kan ta opp og ned den ene siden. Bedside hadde holdt i max 3 mnd hos oss, plutselig begynner de å bli mer aktive og da er den er ikke like trygg mer. Babybjørn vippestol var gull, spesielt med leke på. En god babygym med stimulerende leker. Jeg har foretrukket stokke steps spisestol med babysett. Kjøper man stokke vippestol i tillegg så kan den festes på stolen som et nyfødtsete. Babysettet er for når de kan sitte selv. en god stellepute som er relativt vanntett, gulpekluter (jeg har hatt overproduksjon hver gang) og en micro sterilisator (enten for flasker eller smokker), ellers var det lite som var et must.
Til vogn; En god stelleveske, med eget stelleunderlag og et bra regntrekk som ikke er av typen fæl gjennomsiktig "plast" mtp hvor tette de er. Stormtrekk, sittepute for å minimere gris og søl i vogn, vårpose og vintervognpose har vært et absolutt must! sørg for at vognposen er godt over 100cm, eller vil man som regel måtte kjøpe ny! Personlig foretrekker jeg Easygrow nord og Easygrow Lyng (vår/høstpose) mtp forlengerdelen.
 
Jeg sverger også til bæresjal, og minnes det som noe av det fineste med babytiden - å gå med baby tett inntil meg store deler av dagen :Heartred Har hørt veldig mye bra om moonboon, så tror vi må investere i en slik hvis det går rette veien:) Har også lyst på sånn wearable brystpumpe, men det var også DYRT! Noen med erfaringer på den typen brystpumpe som bare kan ligge i bh’en? Ser jo for meg at jeg får multitaska mye mer med 2 barn fra før:D
 
Jeg sverger også til bæresjal, og minnes det som noe av det fineste med babytiden - å gå med baby tett inntil meg store deler av dagen :Heartred Har hørt veldig mye bra om moonboon, så tror vi må investere i en slik hvis det går rette veien:) Har også lyst på sånn wearable brystpumpe, men det var også DYRT! Noen med erfaringer på den typen brystpumpe som bare kan ligge i bh’en? Ser jo for meg at jeg får multitaska mye mer med 2 barn fra før:D
Jeg fikk prøvd elvie brystpumpen fordi jeg vurderte å kjøpe den, og den syntes jeg var håpløs.. syntes ikke den var noe god å ha på, plass til lite melk (jeg hadde veldig mye) og følte egentlig den bare var i veien:rolleyes:
 
Jeg sverger også til bæresjal, og minnes det som noe av det fineste med babytiden - å gå med baby tett inntil meg store deler av dagen :Heartred Har hørt veldig mye bra om moonboon, så tror vi må investere i en slik hvis det går rette veien:) Har også lyst på sånn wearable brystpumpe, men det var også DYRT! Noen med erfaringer på den typen brystpumpe som bare kan ligge i bh’en? Ser jo for meg at jeg får multitaska mye mer med 2 barn fra før:D
Hadde elvie sist, men tror det var noe galt med min, det var lite som skulle til før den lakk mens jeg hadde den i BHen. Ser de har kommet med ny modell nå, usikker på om jeg gidder å investere i ny eller om jeg bare bruker den gamle litt ustabile.

Enig med @Tev97 i at den ikke har veldig mye plass heller, men jeg hadde ikke mange månedene med behov for plass til mer enn den beholderen altså. Det var ikke vanskelig å bytte mens jeg pumpa heller, så den delen gikk egentlig fint - men jeg skulle ønske den ga meg enda litt mer følelsen av frihet. Jeg kunne ikke bøye meg for å ta ut av oppvaskmaskinen uten at den lakk..
I tillegg er det IKKE sånn at jeg kunne gått ut av huset med den oppi BHen, det så helt sykt ut. Det er som om du putter en halv grapefrukt oppi den ene siden av bhen (utpå et steinhardt og ikke formbart bryst pga. melka) - og har et håp om at puppene skal se like ut fremdeles, det gjør de definitivt ikke. :hilarious: :hilarious: :hilarious:
 
Sist brukte vi sprinelseng som bedside, bare droppet å montere den ene langsiden. Superfornøyd med den løsningen! Liker å tro at det gjorde overgangen til å sove i seng alene og etterhvert på eget rommet enkelte iom at han alltid hadde senga si!
 
Jeg fikk prøvd elvie brystpumpen fordi jeg vurderte å kjøpe den, og den syntes jeg var håpløs.. syntes ikke den var noe god å ha på, plass til lite melk (jeg hadde veldig mye) og følte egentlig den bare var i veien:rolleyes:
Hadde elvie sist, men tror det var noe galt med min, det var lite som skulle til før den lakk mens jeg hadde den i BHen. Ser de har kommet med ny modell nå, usikker på om jeg gidder å investere i ny eller om jeg bare bruker den gamle litt ustabile.

Enig med @Tev97 i at den ikke har veldig mye plass heller, men jeg hadde ikke mange månedene med behov for plass til mer enn den beholderen altså. Det var ikke vanskelig å bytte mens jeg pumpa heller, så den delen gikk egentlig fint - men jeg skulle ønske den ga meg enda litt mer følelsen av frihet. Jeg kunne ikke bøye meg for å ta ut av oppvaskmaskinen uten at den lakk..
I tillegg er det IKKE sånn at jeg kunne gått ut av huset med den oppi BHen, det så helt sykt ut. Det er som om du putter en halv grapefrukt oppi den ene siden av bhen (utpå et steinhardt og ikke formbart bryst pga. melka) - og har et håp om at puppene skal se like ut fremdeles, det gjør de definitivt ikke. :hilarious: :hilarious: :hilarious:
Okei, da konkluderer jeg med at jeg ikke investerer i elvie sin brystpumpe iallefall! Det var vel den dyreste også! Medela har jo rykte på seg for å være et godt merke, så får undersøke om noen andre har erfaringer med den da
 
Bomkjøp: elektrisk vippestol, han hatet den og ville ikke ligge i den, grein hver gang. Endte opp med en baby Bjørn vippestol, sovnet på sekundet. Bæresjal og bæresele var bom, ble ikke brukt, bare lå og samlet støv.

Sverget til babynest, la ham i det på sofaen (med tilsyn) og han sovnet med engang, kunne fint flytte ham til sengen etterpå og saueskinn (sønnen er født i November).
 
Baby brezza, om man ikke fullammer. Er verdt sin vekt i gull :joyful:
 
Baby brezza, om man ikke fullammer. Er verdt sin vekt i gull :joyful:
Sniker! Jeg er SÅ enig!! Med nr 2 hadde jeg en på kjøkkenet og en på soverommet :hilarious: blir nok det samme med neste baby ❤️
 
Sniker! Jeg er SÅ enig!! Med nr 2 hadde jeg en på kjøkkenet og en på soverommet :hilarious: blir nok det samme med neste baby ❤️
Ikke sant!!:happy119 merker det godt når vi er på besøk og må lage flaske på vanlig måte, skikkelig kjedelig faktisk:hilarious:
 
Det er en av tingene jeg har lyst på med neste! Vet du hvor lenge de bruker det? Førstemann lå faktisk veldig mye i egen seng i stua fra start, så vi savnet det ikke med første, men ser jo absolutt stor nytte ved å ha det!
Noterer dette
 
Dette har jeg skrevet på forumet før, men det kan ikke deles nok ganger: Skaff dere en slyngevugge!! :love017 Det er et absolutt must for nybakte foreldre. Vi har Natures sway. Den omslutter babyen, som ligger tett og trygt nedi der, som den er vant til inni livmoren og vugges opp og ned. Med eller uten motor (jeg skal ha motor). Den gir utrolig mye frihet fra konstant byssing, bæring, vognturer, babyer som kun sover inntil brystet. Har så mange eksempler på venner som lovpriser den etter mye dårlig søvn for baby på dagtid. Den er dyr, med verdt alle pengene, og selges lett. Slenger også på Bibs smokk!
Hvor får man kjøp Natures sway? Bereglede.no har det ikke lenger..
 
Hvor får man kjøp Natures sway? Bereglede.no har det ikke lenger..
Jeg fikk kjøpt vår på Finn - så god som ny. Lagret et søk slyngevugge på Finn tidlig i forrige svangerskap og slo til på en annonse der den bare kostet 900 kr. Kjøpte motor fra moonboon ny, da vi så at det var helt nødvendig når mini ble født. Den kunne fint kombineres med nature sway slyngevugga.
Kanskje du også kommer over et godt kupp på Finn? :)
 
Beste kjøpene vi gjorde med jenta vår var:

Babynest: hun sovna med en gang i den da hun ble svøpa, og vi tok den med når vi var på besøk hos familie. Hun lå i noe som var trygt og kjent.

Chicco next2me bedside crib:
Jeg likte godt at hun fikk en egen soveplass, men alikevell i umiddelbar nærhet mtp amming og trøst. Den sengen har også vuggefunskjon så man kan vugge litt på senga ved behov. Enkel å legge sammen :Heartred

Video babycall: følte alltid behov for å se barnet sove godt, i tillegg til å sjekke til selvsagt.

Baby brezza: følte denne var redninga da frøkena fikk nekta å ammes fra 7 mnd alder, og vi måtte over på mme. Sparte oss for mye tid, og mannen i hus var i ekstase! tenk å bare trykke på en knapp, og mme kommer ferdig blanda og temperert :D
Ellers når vi var ute på tur brukte vi mye ferdig utblandet nan på butikk:)
 
Ang. Videobabycall så har vi kjøpt et slikt kamera i tillegg til standard babycall. Det står fast på soverommet til poden. Sååå fornøyd :)Kamera
 
Prisen er hvertfall forskjellig :knegg: Skal følge med på Finn og se, evt blir det en Moonboon!
Nature's sway er i hvert fall den originale slyngevuggen fra New Zealand, skjønner ikke hvordan Moonboon har fått lov til å lage en såå lik etterlikning. Men den er jo populær her i norge og mer tilgjengelig.
 
Last edited:
Nature's sway er i hvert fall den originale slyngevuggen fra New Zealand, skjønner ikke hvordan Moonboon har fått lov til å lage en såå lik etterlikning. Men den er jo populær her i norge og mer tilgjengelig.
Finnes også en veeldig lik fra Nonomo som er lett å bli fristet til å kjøpe, siden den også er ganske mye billigere. Men har lest flere advarsler på den, så den er muligens lurt å holde seg unna. Om de ikke har gjort oppgradering slik at den er tryggere da.
 
Back
Topp