Beskytte senga..

Har også tenkt tanken at det kan være greit å beskytte senga vår, men aner ikke med hva enda.. ☺
 
Aldri tenkt over det. Har tenkt at jeg skal ha et beskyttelses laken for andre ting. Men aldri handlet inn. Vasket trekket til overmadrassen for noen uker siden. Fy flate den ble ren og fin etterpå :p
 
Men er ikke de glatte på den andre siden som IKEA sine? Kjøpte feil en gang, og lurte veldig på hvorfor det var så "glatt" å sove.
Men blir kanskje bedre med et normalt laken oppå :)

Har lest at det er bare 10% som starter med vannavgang men det gjorde det på meg sist og ble så styr. Så tar forhåndsregler denne gangen :)
Det er en glatt side ned mot madrassen og et slags flanell stoff på siden opp, du fester det som en vanlig madrass beskytter. Med vanlig stretch laken oppå blir det ikke glatt ;)
 
Men er det ikke klamt å sove på slike som er glatt under og frotté på toppen? Husker ungene svettet på det når de brukte. Var alt for klamt. Til ungene bruker jeg heller princess formsydd stretchlaken, det blir ikke klamt!:)
Meg har jeg ikke tenkt på noe i sengen. Vannet gikk under fødselen sist. Men når jeg tenker meg om så lakk jeg mye melk om natten ja. Tror jeg går for slik blått lite fra apoteket, ligge det under øvre del av sengen:) takk for tips :)
 
Sist jeg skifta på senga, la jeg på tisselaken i dobbeltsenga :) etter at jeg fødte sist, hadde vi fortsatt tisselaken et halvt års tid etter, sånn tilfelle bebis skulle gulpe/tisse gjennom/ett eller annet :p
 
Kommer til å legge tisselaken i senga rundt uke36 under lakenet. Begge gangene har vannet gått på natta og andre rett etter jeg hadde lagt meg, men kom ikke så mye før jeg reise meg opp så har spart senga selv om:p
 
Har blå sengekladd fra apoteket som jeg legger på når det nærmer seg.. legger det under det andre lakenet.
 
Har blå sengekladd fra apoteket som jeg legger på når det nærmer seg.. legger det under det andre lakenet.
Men er det ikke klamt å sove på slike som er glatt under og frotté på toppen? Husker ungene svettet på det når de brukte. Var alt for klamt. Til ungene bruker jeg heller princess formsydd stretchlaken, det blir ikke klamt!:)
Meg har jeg ikke tenkt på noe i sengen. Vannet gikk under fødselen sist. Men når jeg tenker meg om så lakk jeg mye melk om natten ja. Tror jeg går for slik blått lite fra apoteket, ligge det under øvre del av sengen:) takk for tips :)

Tror også jeg skal gå for sånn blått man bruker på sykehjem osv :p
MEN - holder det med 1? Våkner man om vannet går så man kan komme seg ut av senga før alt er plaskvått - eller er det 1 liter som fosser ut liksom? Aner ikke hvor store mengder det er snakk om, eller om man kjenner det godt - eller hvor fort det renner.. :p Kun sett på film når folk står og en foss kommer på en gang, og skjønt at sånn er ikke realiteten for 90% :p .
 
Tror også jeg skal gå for sånn blått man bruker på sykehjem osv :p
MEN - holder det med 1? Våkner man om vannet går så man kan komme seg ut av senga før alt er plaskvått - eller er det 1 liter som fosser ut liksom? Aner ikke hvor store mengder det er snakk om, eller om man kjenner det godt - eller hvor fort det renner.. :p Kun sett på film når folk står og en foss kommer på en gang, og skjønt at sånn er ikke realiteten for 90% :p .

Her gikk vannet mens jeg lå i fødesengen...og en kladd holdt ikke her.
Tror de hadde dekket med 3 stk, og likevel ble det litt søl.
 
Her gikk vannet mens jeg lå i fødesengen...og en kladd holdt ikke her.
Tror de hadde dekket med 3 stk, og likevel ble det litt søl.
Har hørt at vannet oftest går med mest "kraft" hvis det går seint i forløpet, for da er trykket så høyt. At hvis det går tidlig, før rier etc, er det mye sjeldnere det går som en foss. Men dette er bare "rykter" jeg har hørt altså, ingen erfaring selv ;)
 
Vannet gikk ikke med et plask her. Det kom heller gradvis over kanskje et kvarter.
 
Jeg har madrassbeskytter fra IKEA under lakenet.merker ikke det.skaffet meg det etter ungene hadde spysyken...
 
Har hørt at vannet oftest går med mest "kraft" hvis det går seint i forløpet, for da er trykket så høyt. At hvis det går tidlig, før rier etc, er det mye sjeldnere det går som en foss. Men dette er bare "rykter" jeg har hørt altså, ingen erfaring selv ;)

Hadde 3 cm og akkurat kommet inn på ei fødestue :)

Hadde da i over en time gått i gangene og vannblæren var så "sprengt" at den prøvde å komme ut under riene istedenfor å sprekke slik at vannet gikk. Såfort jeg la meg ned, så gikk det med et pang...så jeg ble skikkelig sur og sa at dersom jeg hadde vist DET da, hadde jeg lagt meg ned i korridoren for lenge siden :p
 
Har hørt at vannet oftest går med mest "kraft" hvis det går seint i forløpet, for da er trykket så høyt. At hvis det går tidlig, før rier etc, er det mye sjeldnere det går som en foss. Men dette er bare "rykter" jeg har hørt altså, ingen erfaring selv ;)
Mitt vann gikk med et PLASK 4 dager før termin, før rier eller noe hadde starta. Riene startet heller aldri av seg selv, så ble satt igang et døgn etterpå. :p
 
Mitt vann gikk med et PLASK 4 dager før termin, før rier eller noe hadde starta. Riene startet heller aldri av seg selv, så ble satt igang et døgn etterpå. :p
Haha, skikkelig filmfødsel altså :D Kan tydeligvis gå på alle måter detta vannet da altså :p
 
Haha, skikkelig filmfødsel altså :D Kan tydeligvis gå på alle måter detta vannet da altså :p
Jada, måtte få litt Hollywood over det! :D
Tror ikke det er den vanligste måten, men tydeligvis veldig mulig. :p blir spennende denne gangen!
 
Har hørt at vannet oftest går med mest "kraft" hvis det går seint i forløpet, for da er trykket så høyt. At hvis det går tidlig, før rier etc, er det mye sjeldnere det går som en foss. Men dette er bare "rykter" jeg har hørt altså, ingen erfaring selv ;)
Det kan jeg ikke bekrefte. Her gikk vannet først, kjempeplask, var 37+1. Riene kom først etter 12 timer.
 
Her gikk gikk det plask i senga. Rakk ikke komme meg fort nok ut med gravidmage etc. Så ja fosset ut alt sammen på madrassen :(
Derfor jeg begynte å tenke litt på løsninger denne gangen :)

Kanskje også ha et teppe eller noe i bilen, så slipper å bytte hele sete..
Og i sofaen, da jeg har lys sofa..

Er jo de 3 stedene jeg oppbevarer meg selv mest om dagen :)
 
Back
Topp