*Belle* sin dagbok

ORIGINAL: tullemor79

ORIGINAL: *Belle*

Takk for koselig hilsen i dagboka mi[:D] Nærmer seg UL nå ja, bare 8 dager igjen!! På fredag skal jeg til jordmor, håper jeg får høre hjertelydene da!!

Huff, den kvalmen er ikke noe god. Spydde i går jeg da, men i dag klarer jeg holde kvalmen litt i sjakk med marie-kjeks. Trodde dette skulle være den 'enkle' delen av svangerskapet jeg... men, det er nok verdt det tilslutt tenker jeg!![:D]

Ja tenk så spennende, to hjertelyder. Er jo så spesielt med tvillinger!! [:D][:D]
Vil du vite kjønnene?? Jeg skal på ul om to dager altså torsdag, håper jeg får se hva det blir da [:D]

Det er spesielt å høre to hjertelyder ja, særlig når de har hver sin frekvens. Er liksom ikke tvil om at det er to inni der da[:D]
Vi vil ikke vite kjønn nei, overlater den spenninga til de kommer ut! Blir vel en del ekstra UL-oppfølging utover da, så er jo mulig det ikke er til å unngå men prøver så godt vi kan![:)]

Vet du hva hjertelydene ligger på?? For er det to helt forskjellige så er det jo muligens en av hver [;)]

Takk for koselig hilsen i dagboka mi[:D] Nærmer seg UL nå ja, bare 8 dager igjen!! På fredag skal jeg til jordmor, håper jeg får høre hjertelydene da!!

Huff, den kvalmen er ikke noe god. Spydde i går jeg da, men i dag klarer jeg holde kvalmen litt i sjakk med marie-kjeks. Trodde dette skulle være den 'enkle' delen av svangerskapet jeg... men, det er nok verdt det tilslutt tenker jeg!![:D]

Ja tenk så spennende, to hjertelyder. Er jo så spesielt med tvillinger!! [:D][:D]
Vil du vite kjønnene?? Jeg skal på ul om to dager altså torsdag, håper jeg får se hva det blir da [:D]

Det er spesielt å høre to hjertelyder ja, særlig når de har hver sin frekvens. Er liksom ikke tvil om at det er to inni der da[:D]
Vi vil ikke vite kjønn nei, overlater den spenninga til de kommer ut! Blir vel en del ekstra UL-oppfølging utover da, så er jo mulig det ikke er til å unngå men prøver så godt vi kan![:)]

Vet du hva hjertelydene ligger på?? For er det to helt forskjellige så er det jo muligens en av hver [;)]

sist lå en på ca 140 og en på ca 155, mulig det er en av hver ja. Eller så var bare den ene mer aktiv enn den andre når hu målte! Blir spennende å se når de kommer ut[:D]

sist lå en på ca 140 og en på ca 155, mulig det er en av hver ja. Eller så var bare den ene mer aktiv enn den andre når hu målte! Blir spennende å se når de kommer ut[:D]

Det sies jo at det er jente så lenge det er 140 og oppover.. Det stemte på Malin, spennende å se nå [:)]
1 dag igjen til UL, du kan tro jeg gleder meg!!! [:)][:)][:)]

18+2uker

I morgen skal jeg på ul!! Gleder meg så vanvittig!! [:D][:D]
Håper bare jeg ikke er like dårlig i morgen tidlig som jeg var i dag siden vi skal kjøre helt ned til Fr.Stad. Veien er såå svingete..

Nå skal jeg snart på senteret en brå tur og handle nye pensko til prinsessa mi, og så skal vi på juleavslutning på skolen hennes.
Gleder meg veldig til det. Rart å tenke på at det er da ikke så mange år siden jeg hadde oppvisning for mine foreldre på samme scene. Tror dette sal bli en flott kveld [:D]

Det blir sikkert kjempe spennende på UL i morgen :D Skal krysse fingrene for at formen din er bedre i morgen tidlig :)

Kos deg masse på juleavslutning, hørtes veldig koselig ut :)

ORIGINAL: lillebebis

Det blir sikkert kjempe spennende på UL i morgen :D Skal krysse fingrene for at formen din er bedre i morgen tidlig :)

Kos deg masse på juleavslutning, hørtes veldig koselig ut :)

Takk takk gleder meg veldig er så spent.. Og ikke minst kjempe nysgjerrig på hva kjønnet viser seg å være [:D]
Blir nok koselig i kveld tenker, er veldig spent [:)]

18+3(1) uker

I dag har vi vært på ultralyd, og vi venter en liten prins!!![:D][:D]
En meget utstyrt prins [8D] Til og med jeg kunne ikke tatt feil der [8D]
Utrolig moro!

Terminen min ble satt to dager tilbake, men jordmor sa jeg kunne følge den jeg har [:)]

Alt som man hittil kan se på ul så kjempe bra ut[:D]

18+5(3) uker

I går var jeg kjempe dårlig på morgenen/dagen, var kvalm hele tiden og hadde store smerter i magen til tider, som ga seg etterhvert.
La meg til å sove og da ble jeg brått mye bedre etter at jeg våknet.

MT og S, to venninner av meg kom til meg på kvelden, da spiste vi taco og lussekatter som jeg hadde bakt rett før de kom, og så på X-Factor og sang SingStar. Skikkelig koselig jentekveld, som må gjentas om ikke altfor lenge [:D][:D]

Var veldig sliten når de dro, hadde kynnere helt frann til jeg la meg og lille prinsen var så veldig aktiv!

I dag er jeg veldig dårlig igjen, kaster opp som bare det.
Håper det snart går over for jeg har ei lita prinsesse som skal på turnjuleavslutning i dag..

Gratulerer med en liten prins i magen vennen. [:)][:)][:)]
Håpe kvalmen gir seg snart.

Stooor klem.

19 (18+5)uker

I natt har jeg vært så våken!
For det første klør jeg på hele kroppen spes på/ved magen, og det er ikke alltid det hjelper å klø heller!! Holdt på å bli smårar!! [8D]
Og så drømmer jeg masse, så mange rare drømmer!
I tillegg har jeg slitet med kraftig kynnere i HELE natt!!

Nå snart skal jeg og min gravide venninne og nabo gå oss en liten tr..  Har så vondt i ryggen så mp prøve å bevege meg litt og håpe det "løsner".. Krysse fingrene for atdet ikke blir verre [&:]

Jeg har ikke kastet opp ennå i dag "bank i bordet"! Men kvalmen har vært der!

ORIGINAL: *Bobbo*

Stooor klem.

Takk takk! [:D]
Var utrolig moro med en prins nå, mamma har alltid ønsket seg selv en gutt, men fikk to jenter, så hun var veldig glad når hun hørte det ble en gutt nå siden jeg har en datter fra før [:D]
Jeg også syns jo det var moro med en av hver [:D][:D]

Hvordan går det med deg vennen? Er dere snart i gang med nytt forsøk??
Tenker masse på deg!

Stor klem

ORIGINAL: *Bobbo*

Stooor klem.

Takk takk! [:D]
Var utrolig moro med en prins nå, mamma har alltid ønsket seg selv en gutt, men fikk to jenter, så hun var veldig glad når hun hørte det ble en gutt nå siden jeg har en datter fra før [:D]
Jeg også syns jo det var moro med en av hver [:D][:D]

Hvordan går det med deg vennen? Er dere snart i gang med nytt forsøk??
Tenker masse på deg!

Stor klem

Stas med gutt, har 2 nevøer og de er bare herlige.
Går bare bra her. Er sykemeldt en stund framover nå pga det som skjedde.
Tror nok ikke det blir forsøk på oss ennå, vi venter nok en stund med det nå.
Kose deg masse med prinsessa og den lille prinsen i magen. [:)][:)][:)]

19+3(1) uker

I går var jeg hos legen igjen. Blodprosenten har sunket til 10,6 pluss at jeg har fått proteiner i urinen [:'(]
Hun har nå søkt om svangerskapspenger for meg og vil ikke ha meg tilbake på jobb før etter permisjonen..
Såå nå kan jeg vel begynne å strikke.. Eller..?!
Oppkasten gir seg ikke, men jeg har fine kvelder hvor jeg får i meg godt med mat [:)]

Junior er kjempe aktiv! Sparker som bare den, spesielt på kvelden og når jeg har lagt meg [:)]
Ikke noe problem med å kjenne liv fra han [;)]

20 uker

Og halvveis i dag!
Er det nå jeg skal si "Jøss så fort tiden har gått?!"
På døren min i stad hang det en pose med nydelige tigergutt babysko, sengetøy til vogn og sengetøy til babyseng[:D]
Har en  utrolig søt venninne som har fått dette av noen til å gi meg [;)]
I tillegg måtte jeg kjøpe meg to nye sparkebukser i dag, var på salg jooo [;)]

Gratulerer så mye med halvveis vennen!!!!!![:D]

Så koselig å få små ting fra venner sånn! Gleder meg til å få kjøpt inn noen ting til knøtta jeg også, men venter nok litt til ja[:)]

Gratulerer så mye med halvveis vennen!!!!!![:D]

Så koselig å få små ting fra venner sånn! Gleder meg til å få kjøpt inn noen ting til knøtta jeg også, men venter nok litt til ja[:)]

Ja det var kjempe koselig. Hadde ingen anelse om det engang [:D]
Jeg var på Cubus en liten tur i stad og der hang det bl.a to nydelige lyseblå sparkebukser på tilbud, jeg bare måtte ha [8D]

22 uker

Kom fra legen i dag, har fått bekkenløsning! [:'(]
Kan ikke få sagt nok ganger hvor fælt jeg gleder meg til at dette svangerskapet er over!!

HAr fått resten av papirene for å søke om svangerkapspenger i dag, så de skal sendes inn i morgen, pluss søknad om foreldrepenger.

22+4 (2) uker

I går tok jeg med datteren min på Østfold badet. Vi var der i 5,5 time. Det gjorde veldig godt for bekkenet der og da, men når jeg kom hjem hadde jeg så vondt at jeg knapt kunne stå eller gå [:'(]
Kastet opp veldig på formiddagen i går også.

I dag skal jeg bare ta det helt med ro og slappe av!

Lillegutt sparker veldig om dagen, så ille innimellom at det gjør vondt!! Blir nok en kraftkar det her skal jeg se!

23+1 uker

For to dager siden hadde jeg et migreneanfall hjemme. Gikk bra med hadde veldig vondt, lå for det meste på et mørkt rom og prøvde å sove hele dagen. Var på legevakten på kvelden hvor de ville sjekke blodtrykket og proteiner i urinen i mistanke om svangerkapsforgiftning. Men prøvene var bra[:)]
Dagen etter fikk jeg et nytt kraftigere anfall. Klarte å ringe mamma før det ble for ille. Og innen hun kom lå jeg over do skåla og kastet opp, skalv, frøs og gråt. Var helt forferdelig hvor vondt det var!! Jeg rakk å ringe lege like før og bestilte haste time. Men fra jeg fikk synsforstyrrelser (mistet deler av synet) til jeg ble så dårlig at jeg kastet opp var gjort på under en halv time [&o] Dette er det verste jeg har vært med på før. Ikke nok med at jeg hadde så veldig vondt og ikke klarte å kontrollere oppkasten, men jeg ble redd, for hadde ikke opplevd liknende før.
Jeg kom meg til legen og prøvene var igjen bra,men fortsetter dette så blir det innleggelse.

Huff, migrene er noe dritt[&:] Sliter med det selv til tider, og det er ikke noe godt å henge over doskåla mens hodet dunker og man fryser som en helt. Har heldigvis ikke synsforstyrrelser jeg da, men har det andre. Har lært meg å kjenne på hodepina om det er migrene-anfall i vente eller ikke, og klarer oftest å stoppe det med smertestillende. Så langt i svangerskapet har jeg heldigvis vært skåna for den møkka der.

Ønsker deg god bedring og håper du slipper innleggelse og flere anfall. Jeg er forresten helt nødt til å ha faste leggetider, regelmessige måltider og drikke mye vann. Med en gang jeg glipper på et av punktene er migrenen på vei...[&:]

Back
Topp