Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Offameg, skjønner du blir bekymretJeg er så redd nå, var akkurat på do, og det var masse rosa blod på papiret... 10+5 ... aldri opplevd før... så nå er jeg utrolig bekymret
Prøver å tenke at det er normalt, men klarer ikke å la vær å overtenke. . Typisk meg å krisemaksimere. Blir greit å ta ultralyd i morgen, da får jeg enten bekreftet misstanken eller avbekrefte og senke skuldrene.Offameg, skjønner du blir bekymretmen husk at det er vanlig å blø i svangerskapet uten at noe er gale
![]()

Forstår det så godtPrøver å tenke at det er normalt, men klarer ikke å la vær å overtenke. . Typisk meg å krisemaksimere. Blir greit å ta ultralyd i morgen, da får jeg enten bekreftet misstanken eller avbekrefte og senke skuldrene.![]()
![]()
Tusen takk, det betyr myeForstår det så godtjeg blødde fra veke 6-12 sist svangerskap pga et hematom. Krisemaksimerte hver eneste dag og var på ultralyd 2 ganger i veka. Angsten er vanskelig å kontrollere
Men håper du klarer å tenke at det også kan gå braer her for deg uansett
![]()

Det skjønner er skummelt! Krysser fingrene for at alt er braJeg er så redd nå, var akkurat på do, og det var masse rosa blod på papiret... 10+5 ... aldri opplevd før... så nå er jeg utrolig bekymret

Kossen går det med deg? Har du fått snakka med lege?Tusen takk, det betyr mye![]()
Det går bra, fikk lykketårer på ultralyd nettoppKossen går det med deg? Har du fått snakka med lege?![]()
Så fint!Det går bra, fikk lykketårer på ultralyd nettoppaktiv og frisk bebis i magen
![]()
fekk du noko forklaring på blødningen?Nei, hun prøvde å se nøye , men fant ingen forklaring. Men hun sa det kunne være en slimhinne som har sprukket i og med at det skjedde da jeg var på do og pressa litt hardt pga hard mage.Så fint!fekk du noko forklaring på blødningen?
Vi er her for deg uansettJeg har vært i limbo siden lørdag... Hadde en litt rar magefølelse siden jeg er mindre kvalm en forrige svangerskap. Jeg vet det er litt irrasjonelt siden alle svangerskap er forskjellige, men likevel booket jeg meg til en privat UL 7+2 (vet ikke akkurat når jeg hadde eggløsning, men har vanligvis 26-30 dagers syklus, så tar bare utgangspunkti i standard 28 dager) for å få ro i sjela (håpet jeg). Der så de kun en tom fostersekk og gynekologen sa det så ut som jeg var i uke 5. Nå tar jeg hcg-målinger med 48-timers mellomrom og skal tilbake for ny UL til helgen. Første måling viste 17000 IU/L 7+4 som jo er innenfor normalen for uke 7 (selv om det er stort spenn) , så nå er jeg VELDIG spent på neste måling som skal være i morgen. Bittelitt spotting i starten av uke 5, men ellers ingenting. Er ellers veldig trøtt og følsom, småkvalm innimellom. Har bare lyst til å lese solskinnshistorier om bankende hjerter som plutselig dukket opp etter antatt BO, men er redd det gjør fallhøyden enda større til neste UL.
Håper dette kan roe deg litt, men, før jeg ble gravid med største, var jeg plaga med at jeg blødde etter dobesøk. Var veldig vanlig, pluss at jeg hadde såre slimhinner. Så når jeg ble gravid så fortsatte dette problemet. Men, hadde ingen smerter eller noe annet og jeg fødte en frisk jente. Jeg så blod gjennom hele svangerskapet, spesielt etter dobesøkLett blødning i dag også, som sist, etter do besøk. Er sikkert slimhinne som har sprukket igjen, men blir litt bekymret uansett når man ser blod.
Tusen takk for beroligende ordHåper dette kan roe deg litt, men, før jeg ble gravid med største, var jeg plaga med at jeg blødde etter dobesøk. Var veldig vanlig, pluss at jeg hadde såre slimhinner. Så når jeg ble gravid så fortsatte dette problemet. Men, hadde ingen smerter eller noe annet og jeg fødte en frisk jente. Jeg så blod gjennom hele svangerskapet, spesielt etter dobesøk
Så ekkel opplevelseInatt var eg heilt sikker på at eg mista. Syns endo det var ein kjempe rar opplevelse. Eg kjente at eg måtte spise noko før eg la meg, så steikte meg nokre baguetter (ny pakke) og siden matlysten var på bunn hadde eg på sjokonøtt. Fekk i meg mat og la meg. Våkna i sånn søvntranse innimellom meg skikkelig magekramper. Gjekk lang tid før det gjekk opp for meg ka som skjedde fordi eg var så trøtt og før eg våkna heilt var dei over. Til slutt kvakk eg litt og blei liggande våken å kjenne etter, kom i tak på ca 1-2min imellom, nett som rier. Tenkte shit nå blir det full on diaré her og sprang på do. Knallhard mage og fekk berre ut litt luft samtidig som krampene kom jevnlig så eg satt å stønna på do. Kjente jo egentlig heilt tydelig at det var tarmene og ikkje livmor, men aldri i mitt liv opplevd kramper som kom som rier. Blei stupkvalm og kjente at nå spyr eg. Og så POFF var det over. Gjekk å la meg og hadde litt småkramper, men sovna fort og sov til morges. Tippe det holdt på ca 15-20min mens eg satt på do. Kom ingenting verken eine eller andre veien. Sjekka etter blod i heile dag, forstår ingenting. Tenkte muligens at baguettene var dårlige, eller at eg reagerte på sjokonøtten fordi eg får nokre ganger veldig luft i magen av sjokolade egentlig, spiser det sjeldent, nødmat. Men ja, har ein uggen følelse enda fordi det var så ekkelt, men trur og håper det var tarmen og at lille venn har det fint![]()

Skjønner godt at du blir bekymret.Inatt var eg heilt sikker på at eg mista. Syns endo det var ein kjempe rar opplevelse. Eg kjente at eg måtte spise noko før eg la meg, så steikte meg nokre baguetter (ny pakke) og siden matlysten var på bunn hadde eg på sjokonøtt. Fekk i meg mat og la meg. Våkna i sånn søvntranse innimellom meg skikkelig magekramper. Gjekk lang tid før det gjekk opp for meg ka som skjedde fordi eg var så trøtt og før eg våkna heilt var dei over. Til slutt kvakk eg litt og blei liggande våken å kjenne etter, kom i tak på ca 1-2min imellom, nett som rier. Tenkte shit nå blir det full on diaré her og sprang på do. Knallhard mage og fekk berre ut litt luft samtidig som krampene kom jevnlig så eg satt å stønna på do. Kjente jo egentlig heilt tydelig at det var tarmene og ikkje livmor, men aldri i mitt liv opplevd kramper som kom som rier. Blei stupkvalm og kjente at nå spyr eg. Og så POFF var det over. Gjekk å la meg og hadde litt småkramper, men sovna fort og sov til morges. Tippe det holdt på ca 15-20min mens eg satt på do. Kom ingenting verken eine eller andre veien. Sjekka etter blod i heile dag, forstår ingenting. Tenkte muligens at baguettene var dårlige, eller at eg reagerte på sjokonøtten fordi eg får nokre ganger veldig luft i magen av sjokolade egentlig, spiser det sjeldent, nødmat. Men ja, har ein uggen følelse enda fordi det var så ekkelt, men trur og håper det var tarmen og at lille venn har det fint![]()
Skjønner at det var skremmendeInatt var eg heilt sikker på at eg mista. Syns endo det var ein kjempe rar opplevelse. Eg kjente at eg måtte spise noko før eg la meg, så steikte meg nokre baguetter (ny pakke) og siden matlysten var på bunn hadde eg på sjokonøtt. Fekk i meg mat og la meg. Våkna i sånn søvntranse innimellom meg skikkelig magekramper. Gjekk lang tid før det gjekk opp for meg ka som skjedde fordi eg var så trøtt og før eg våkna heilt var dei over. Til slutt kvakk eg litt og blei liggande våken å kjenne etter, kom i tak på ca 1-2min imellom, nett som rier. Tenkte shit nå blir det full on diaré her og sprang på do. Knallhard mage og fekk berre ut litt luft samtidig som krampene kom jevnlig så eg satt å stønna på do. Kjente jo egentlig heilt tydelig at det var tarmene og ikkje livmor, men aldri i mitt liv opplevd kramper som kom som rier. Blei stupkvalm og kjente at nå spyr eg. Og så POFF var det over. Gjekk å la meg og hadde litt småkramper, men sovna fort og sov til morges. Tippe det holdt på ca 15-20min mens eg satt på do. Kom ingenting verken eine eller andre veien. Sjekka etter blod i heile dag, forstår ingenting. Tenkte muligens at baguettene var dårlige, eller at eg reagerte på sjokonøtten fordi eg får nokre ganger veldig luft i magen av sjokolade egentlig, spiser det sjeldent, nødmat. Men ja, har ein uggen følelse enda fordi det var så ekkelt, men trur og håper det var tarmen og at lille venn har det fint![]()
Men alt er nok fint 
Skjønner ikke helt hvor det kom fra men..