Bekymringstråden

Er på jobbreise i dag og kjenner plutselig at de ømme brystene mine ikke kjennes så ømme ut lengre :nailbiting: Er det vanlig at det kommer og går litt? :sorry: Er 5+2 i dag, mitt første svangerskap

Er på jobbreise i dag og kjenner plutselig at de ømme brystene mine ikke kjennes så ømme ut lengre :nailbiting: Er det vanlig at det kommer og går litt? :sorry: Er 5+2 i dag, mitt første svangerskap
Mine har aldri vært konstant ømme, kommer og går litt. Verst på kveldene som regel

Kan også sies at jeg ikke hadde ømme pupper i mitt første svangerskap :hilarious:

Nå har jeg begynt å blø, er utflod med blod. Litt brunt i truseinnlegget. Litt rar følelse i livmor området. Blir så stresset av det og vil bare vite at alt er i orden eller ikke.

Vurderer å bestille time og ser det er en mulighet senere i dag, må da avlyse litt på jobben. Men hva er viktigst?

Mannen svarer selvfølgelig ikke på telefon eller sms...føler meg rådvill. Ikke blødd i de andre svangerskapene. Og vet at det kan skje uten at det er noe.

Nå har jeg begynt å blø, er utflod med blod. Litt brunt i truseinnlegget. Litt rar følelse i livmor området. Blir så stresset av det og vil bare vite at alt er i orden eller ikke.

Vurderer å bestille time og ser det er en mulighet senere i dag, må da avlyse litt på jobben. Men hva er viktigst?

Mannen svarer selvfølgelig ikke på telefon eller sms...føler meg rådvill. Ikke blødd i de andre svangerskapene. Og vet at det kan skje uten at det er noe.
Er det det brun utflod (spotting?) eller rødt friskt blod? Jeg hadde brunlig utflod i helgen, og alle mente at det var helt normal. Krysser fingrene for både deg og meg. Hvor langt er du på vei? Jeg har første UL neste fredag, og da er jeg 7+3.

Høres ikke veldig unormalt ut. Jeg ville forsøkt å se litt an, og eventuelt bestilt time til UL om det ikke roer seg i løpet av dagen. Lette blødninger er svært vanlig i første trimester, så mange som 1/3 opplever dette uten at det er noe galt. Spesielt så lenge du ikke har smerter:happy: De snakker litt om det i Babyverden sin podcast gravid uke for uke, spesielt den for uke 8. Anbefaler å forsøke å lytte til den, ganske informativ og fin synes jeg.

Jeg ville nok fått det sjekka, iom at man går mot helg osv. Bare sjekke hva ståa er liksom! Håper alt går bra :Heartred

Er det det brun utflod (spotting?) eller rødt friskt blod? Jeg hadde brunlig utflod i helgen, og alle mente at det var helt normal. Krysser fingrene for både deg og meg. Hvor langt er du på vei? Jeg har første UL neste fredag, og da er jeg 7+3.
Det er ikke friskt blod heldigvis, men blanding av rosa/rødlig/brunt og det har jeg ikke opplevd tidligere. Vet at det ikke er helt uvanlig.

Er 7+2 i dag, har fått time til ul nå kl.13.30, vil få sjekket det før helgen.

Høres ikke veldig unormalt ut. Jeg ville forsøkt å se litt an, og eventuelt bestilt time til UL om det ikke roer seg i løpet av dagen. Lette blødninger er svært vanlig i første trimester, så mange som 1/3 opplever dette uten at det er noe galt. Spesielt så lenge du ikke har smerter:happy: De snakker litt om det i Babyverden sin podcast gravid uke for uke, spesielt den for uke 8. Anbefaler å forsøke å lytte til den, ganske informativ og fin synes jeg.
Takk for påminnelsen om podcasten, hørte på den i 2019, glemt den litt bort. Tror jeg skal ta den opp igjen.

Jeg ville nok fått det sjekka, iom at man går mot helg osv. Bare sjekke hva ståa er liksom! Håper alt går bra :Heartred
Ja, samme her. Blir ul nå kl.13.30.

Fikk snakket med mannen, han var ikke bekymret og mente at det ikke var noe. Så får vi se. Har litt lite symptomer også, så blir litt usikker av det også. Men er oppblåst som bare det....

Ferdig med ul og alt så bra ut :Heartred det virker som blødningen også avtar. Jordmor var usikker hvorfor det var blødning, mente at det kunne være hormonelt.

Glad jeg fikk sjekket det, det var en sprell levende med gode hjerteslag med 150 i puls og målt til 7+2.
Med minstemann hadde jeg en liten blødning i uke 8, de fant heller ikke ut hvorfor jeg blødde men alt var fint! Godt å høre alt var bra :love7

Hvis blødningen fortsetter ville jeg sjekket progesteron og bare for å være på den sikre siden :Heartred

Ferdig med ul og alt så bra ut :Heartred det virker som blødningen også avtar. Jordmor var usikker hvorfor det var blødning, mente at det kunne være hormonelt.

Glad jeg fikk sjekket det, det var en sprell levende med gode hjerteslag med 150 i puls og målt til 7+2.

Jeg er i samme båt: har spottet brunt i en uke, det har kommet lite på papiret/truseinnlegget men utfloden har vært konstant rosa-rød-brun. Ingen smerter. Så, i natt ser jeg friskt blod på papiret, men ikke mer. Brunt ila dagen og spotter nå bare brunt som tidligere. Spottingen har noe tråd-aktig, men ikke koagler. Har vært forsiktig optimist til tross for dette, spesielt fordi hcg steg fint - men har ikke målt på fire dager. Og i dag, altså dagen etter natten med det friske blodet, har jeg også hatt murringer rundt livmor/cervix og i korsryggen. Har normalt kun murring i korsryggen under mens. Ikke økende blødning og fremdeles brunt - men klarer ikke tenke annet enn at dette er truende abort. Jeg kan måle ny hcg til uka, men det er vel det eneste man får gjort? Er ikke 6+0 før midten av neste uke. Men så ekstremt frustrerende - den brune spottingen hadde nesten gitt seg da den startet rødt i natt.
Antar dette er en sen start på SA, selv om jeg vet at både murring og spotting er normalt. Men samtidig? Og murringene kom brått i dag og har vart hele dagen. Nysgjerrig på om noen har opplevd noe liknende? Stress. Men må prøve å bare ta en dag av gangen..:(

Back
Topp