Bekymringstråden

Altså, så fantastisk om dette nå går veien :love7 Et lite mirakel! Men kroppen altså, den finner jo på de merkeligste ting! Kan det ha vært tvillinger? Søster hadde en stor blødning med første og trodde hun mistet, og det hadde hun nok- men så var det en til som klamret seg fast. Hun ble også målt kortere enn hun trodde. Det kan jo kanskje forklare hcg-målingene?

Forresten jeg ble målt til 2,4mm og 6+0, så synes det er rart at han sa 3-4? Da ville han jo ikke sett noe? Det ville jo vært veldig tidlig? Trodde de ikke så noe før i uke 5?

Håper dette går hele veien for dere nå:Heartred
Ja, det er jo faktisk det! :shy: Det er jo faktisk et godt poeng, jeg hadde jo en mindre blødning kvelden 5+3 og morgenen 5+4, var det vel. Etter det har det ikke vært noe. Og ettersom jeg bare satte inn ett embryo, så er det jo logisk at det som eventuelt er igjen er kortere på vei. Hmmm.. det kan jo være noe der. Hadde jo ikke første ultralyd før uken etter dette igjen.
Synes den uttalelsen var rar jeg og. På bildene vi fikk med står det 6w0d, men han sa vi skulle se bort i fra det.

CRL er 0,35 cm. Plommesekken er 1,01x0,96 cm, og fostersekken er 3,01x2,30cm. Så da er jo embryoet faktisk større enn det han sa. Ikke ,mye, men litt. Får det ikke helt til å stemme med den uka han sa.
Blir interessant neste uke, se hvordan den ligger an da og hvilken uke legene mener vi er på det tidspunktet. Dette er jo helt absurd!

Men det er jo utrolig merkelig! Du skulle jo vært lengre på vei og, mener du var før meg? Herregud, for en uke du får nå :nailbiting:
Veldig!! Jeg er jo egentlig 8+3, så hva som faktisk har skjedd her, er vanskelig å si. Er bare enormt takknemlig for at det nå er noe der! Håper med alt jeg har at utviklingen fortsetter normalt!

Ja, det er jo faktisk det! :shy: Det er jo faktisk et godt poeng, jeg hadde jo en mindre blødning kvelden 5+3 og morgenen 5+4, var det vel. Etter det har det ikke vært noe. Og ettersom jeg bare satte inn ett embryo, så er det jo logisk at det som eventuelt er igjen er kortere på vei. Hmmm.. det kan jo være noe der. Hadde jo ikke første ultralyd før uken etter dette igjen.
Synes den uttalelsen var rar jeg og. På bildene vi fikk med står det 6w0d, men han sa vi skulle se bort i fra det.

CRL er 0,35 cm. Plommesekken er 1,01x0,96 cm, og fostersekken er 3,01x2,30cm. Så da er jo embryoet faktisk større enn det han sa. Ikke ,mye, men litt. Får det ikke helt til å stemme med den uka han sa.
Blir interessant neste uke, se hvordan den ligger an da og hvilken uke legene mener vi er på det tidspunktet. Dette er jo helt absurd!

Veldig!! Jeg er jo egentlig 8+3, så hva som faktisk har skjedd her, er vanskelig å si. Er bare enormt takknemlig for at det nå er noe der! Håper med alt jeg har at utviklingen fortsetter normalt!
Kjemperart - men det er jo bra det har utviklet seg siden sist!

Ja, herlighet! Da har det jo skjedd mye bare på en uke. Jeg var så forberedt på å få med meg tabletter hjem i dag :oops:
Får virkelig håpe fosteret bare har hatt en to-ukers dvale inni der ❤️ og at det nå blir baby!

Guri malla for noe kaos! Men gratulerer som fortsatt gravid! Satser på den holder hele veien :smiley-bounce016

Ja, det er det jeg synes er så rart :hilarious:
Så ikke hjertet, det er nok derfor han mente jeg var kortere. Men, han mente også at vi muligens kunne se hjertet neste gang, og at det burde man se fra uke 5. men det henger jo heller ikke på greip, fordi om han mener jeg er i uke 3-4, så vil vi ikke se hjertet neste gang da jeg da liksom er uke 4/5. Og som regel ser man ikke hjertet den uka uansett fordi alt er så lite? Så ja, følelsene er som sagt over alt og vi må nå vente en hel uke på å se hvordan vi ligger an da. Mye ulike beskjeder og mye motsigende informasjon føler jeg. Men, vi har bilder og det er kjempe tydelig! Så akkurat nå vet vi ikke hvilken vei dette går og heller ikke hvilken uke jeg regnes som enda. Er lettere forvirret, for å si det sånn:woot:
Vet at sykehus regner uker annerledes enn fastlege og jordmor. Blir spennende år høre! Håper det ender bra :Heartred

Har vært sikker på at jeg kom til å miste de siste dagene pga intense menssmerter i mage og rygg. Toppet seg i forgårs, men har gitt seg nå. Har ikke blødd. Vært på ultralyd på KK, men der finner de ikke noe i livmor enda. 5+6 igår. Heller ikke i eggleder(heldigvis).

Skal tilbake om en uke for å se. Har målt hcg også. Den var på 2200 mener jeg igår.
Har vært veldig bekymret. Men smertene er borte, og jordmor mente det kunne være en cyste som har sprukket.

Har vært sikker på at jeg kom til å miste de siste dagene pga intense menssmerter i mage og rygg. Toppet seg i forgårs, men har gitt seg nå. Har ikke blødd. Vært på ultralyd på KK, men der finner de ikke noe i livmor enda. 5+6 igår. Heller ikke i eggleder(heldigvis).

Skal tilbake om en uke for å se. Har målt hcg også. Den var på 2200 mener jeg igår.
Har vært veldig bekymret. Men smertene er borte, og jordmor mente det kunne være en cyste som har sprukket.
Så ubehagelig med så mye smerter :Heartpink Håper det var en cyste og at alt ser bra ut når du skal tilbake om en uke :Heartpink

Jeg har hatt en del menstruasjonssmerter den siste uka, mer enn jeg hadde sist gang, håper det bare er livmora som utvider seg, og at det ikke er noe farlig. Vet det er normalt med ubehag, men syntes det har vært litt mye/ofte

Trolig ma på meg og velger utskrapning i stedet for piller. Har dessverre abortert før, som grunnet komplikasjoner endte med utskrapning, det og. Noen som har hatt flere utskrapninger og likevel hatt vellykkete svangerskap? Kjenner jeg er bekymret for skader på livmor og infertilitet, selv om det visstnok er veldig sjeldent at det oppstår

Trolig ma på meg og velger utskrapning i stedet for piller. Har dessverre abortert før, som grunnet komplikasjoner endte med utskrapning, det og. Noen som har hatt flere utskrapninger og likevel hatt vellykkete svangerskap? Kjenner jeg er bekymret for skader på livmor og infertilitet, selv om det visstnok er veldig sjeldent at det oppstår
Så trist! Sender deg en klem :Heartpink

Jeg er sååå oppblåst at jeg ser mer gravid ut nå enn i uke 35 med junior. Hvordan i huleste skal jeg holde det hemmelig? Problemet er at hvis folk begynner å finne det ut får jeg ikke noe jobb. Har kanskje en sjans på en jobb, men tviiiler de tar meg inn hvis de vet jeg er gravid. Man skal ikke diskriminere, men man gjør jo selvsagt det. Velger ikke hun gravide vs en på 45 med 4 store barn.» feks

Det var utrolig trist å høre :Heartred Jeg har dessverre ingen erfaring med utskrapning men jeg håper det går bra. Er det helt sikkert en MA?

Hadde plutselig brunlig utflod nå idag.. Uten å ha hatt noe smerter eller sammemtrekninger. Hva tenker dere? Er 6+2 og eneste gang jeg har opplevd det samme så var det starten på en SA :sorry:

Jeg har hatt en del menstruasjonssmerter den siste uka, mer enn jeg hadde sist gang, håper det bare er livmora som utvider seg, og at det ikke er noe farlig. Vet det er normalt med ubehag, men syntes det har vært litt mye/ofte
Sitter å kjenner på akkurat det samme! Har hatt konstante mensmurringer mest i mage og litt i rygg i 1uke nå. Har pcos og dette er 5te barnet. Mannen sier jeg klaga sånn over sånne murring sist jeg var gravid også men kan ikke huske det var så intens. Nå begynner jeg å bli bekymret for at noe er galt siden det er så ondt. Er også på ferie med barna fram til fredagen, så ikke bare å oppsøke lege eller dra på en kontroll

Hadde plutselig brunlig utflod nå idag.. Uten å ha hatt noe smerter eller sammemtrekninger. Hva tenker dere? Er 6+2 og eneste gang jeg har opplevd det samme så var det starten på en SA :sorry:
Det er alltid skummelt med blodig utflod. Har det vært mye? Litt blod er jo ikke unormalt, heller ikke brunt. Håper det er helt uskyldig:Heartred

Back
Topp