Bekymringstråden

7+3 og kun bittelitt ømme bryst, ikke noe gøy med så lite symptomer nei. Hadde ul 6+2 alt var fint. Men fortsatt redd for at mangel på symptomer betyr noe negativt.
Jeg merket omtrent ingenting 1.trimester forrige graviditet:happy119 Har også nå veldig lite symptomer da følelsen av å være uggen/kvalm bare varte noen få dager. Såklart blir jeg også litt nervøs av det men vi får bare krysse fingrene og stole på at alt sannsynligvis er bra. Veldig vanlig å ikke merke så mye.

Har ultralyd i morgen 7+3, tror dere den tas innvendig? Hva kan jeg forvente å se? Tilnærma ingen synpotomer så veldig nærvøs
Jeg har tidligere tatt på 8+0 og den var innvendig. Så ikke så mye, men hørte hjertelyden :) lignet egentlig litt på en bamsemums.

Noen som har opplevd kun 1-2 på CB digital ved 4+3? Ingen tegn til å miste, men hatt EXU og livredd for ma :(
Veldig individuelt hvor raskt hcg stiger og du kan jo være rett under grensa for 2-3? Ville testet på nytt om noen dager :Heartred

Jeg hadde kun 1-2 på 4+2 men da var det kjemisk jeg opplevde for første gang. Visstnok veldig veldig vanlig! Hadde mye murringer og etterhvert kom blødningen på 4+3. Vet derimot om flere som har hatt tregere stigning hvor alt gikk bra:happy119krysser fingrene

Veldig individuelt hvor raskt hcg stiger og du kan jo være rett under grensa for 2-3? Ville testet på nytt om noen dager :Heartred

Jeg hadde kun 1-2 på 4+2 men da var det kjemisk jeg opplevde for første gang. Visstnok veldig veldig vanlig! Hadde mye murringer og etterhvert kom blødningen på 4+3. Vet derimot om flere som har hatt tregere stigning hvor alt gikk bra:happy119krysser fingrene
Det er lov håpe da iallfall. Jeg har lite symptomer, annet enn at jeg har vært "støl" i lysken et par dager, men det har gått over. Hatt ekstrem bekkenløsning på de to andre, og fått høre bekkenet kan krangle ganske tidlig ved nytt svangerskap. Dog har jeg vært på do på morgenen både igår og i dag, plutselig bølge av kvalme som tar meg.. annet enn det er det trøtthet, men jeg har jo to fra før, det er sommerferie og de er stadig i tottene på hverandre, så hvem hadde ikke vært sliten :smiley-ashamed004

5-6 timer er jo ikke for ille :) Hadde tatt med meg noen graviditetstester bare for å dobbeltsjekke at de ikke synker de neste dagene. Ellers må man jo bare håpe at det var en tilfeldig blødning siden 20-30% av alle gravide får blødning(er) i løpet av svangerskapet, spesielt i første trimester. Det er litt kjedelig å misse ut på en bilferie dersom det skulle vært en tilfeldig blødning, men hvis du skulle vært veldig bekymret kunne du skippet noen dager også tatt fly dit hvorhen de er om noen dager i stedet?
Takk for tips, leste det bare litt for sent, men det der skal jeg jammen huske en annen gang.
Tror jeg blir litt skremt av klinikkens anbefalinger i slike tilfeller (blod av dyp rød farge, større enn 1cm i diameter). Bla så anbefaler de total sengeliggende I slike tilfeller. Ikke sitte I sengen, helst spise i sengen også, og bare stå opp de gangene jeg må på do. + en hel del ekstra medisinering.
I tillegg hadde jeg smerter i nedre del av mangen, og da er det lett å få litt panikk.
Tror kanskje jeg hadde tatt det litt roligere uten klinikkens anbefalinger i noen tilfeller, selv om det også er veldig godt å ha dem der når noe skjer.

Har ultralyd i morgen 7+3, tror dere den tas innvendig? Hva kan jeg forvente å se? Tilnærma ingen synpotomer så veldig nærvøs
Tok utvendig i går hos fastlegen og på klinikk. Ser fosteret fint der også når den er 7+3 :)

Vet ikke hva jeg føler nå.. Var nettopp på ultralyd, ca 7+0. Hadde litt dårlig følelse da jeg fant ut de kun tar utvendig, og dessuten er det kun en radiolog ikke jordmor. Men de hadde jo tidlig ultralyd så tenkte det måtte være greit. Halvtime å kjøre dit, 1,5 time til andre private.
Han sa allerede før han startet apparatet at det kunne være litt tidlig. Og så fant han bare plommesekken.. Kanskje han så noe annet men "det var så lite". Brukte lite tid og trykket ikke hardt eller noe. "Så om det er noe abort på gang eller bare for tidlig er vanskelig å si". Æsj altså. Han må jo ha sett noe om jeg faktisk var 7+0, når han fant plommesekken, selv om han ikke var så god på det der. Ved to MA tidligere rundt uke 6/7 så har jo de sett restene av noe uansett, men det var jo innvendig da. Så jeg vet ikke. Forberede oss på det verste, men et lite håp om det beste. Er sur for at jeg brukte penger på det der, burde ventet.
Foster vokser i rykk og napp, og kan være typ 5 dager bak i utviklingen, uten at noe er galt. Om fosteret bare er utviklet til midten av uke 6, så kan det nok være vanskelig å se noe. Jeg var i uke 7+0 i 2016 og fikk se en liten klump med hjerteslag (utvendig), men tenker at dersom de ikke er kjempe vant til tidlig svangerskap - OG fosteret er noen dager mindre i utviklingen, så er det likevel innafor.
Jeg ville absolutt ha dratt til den andre plassen i stedet for, dog. 1,5 time er ikke sååå langt.
Jeg reiser 4-5 timer for ultralyd denne gang :bag: Nærmeste som hadde.

Bløding og mensensmerter nederst i mangen her nå:arghh: Det har gått så fint frem til nå, med få symptomer, så jeg trodde dette skulle gå bra, så skjer dette:sad0105+ 4 i dag.

Skal etter planen reise på bilferie i morgen med familie, men ble nå veldig usikker på om det er dumt av meg.
Har iverksatt tiltakene som klinikken anbefaler, men de anbefaler også total sengeliggende i slike tilfeller (egentlig er det svaret deres på alt fra kramper til lett spotting, så jeg er usikker på om det bare er de som er ekstra stenge, eller om det har noe for seg.)

Hva ville dere gjort, blitt hjemme eller satset på at det bare var en tilfeldig blødning?

Edit: smerten og blødningen har gitt seg, men føler meg fortsatt "sår" i området. Kjenner også at jeg ønsker å holde området rundt hoftene, rumpa og magen varm :confused005
....er veldig i tvil om jeg kan ta sjansen på tur. Avreise kl 9, så jeg har kort tid på å bestemme meg.
At blødningen har gitt seg er et godt tegn.
Jeg tenker, klinikken er litt streng. Da jeg hadde blødninger i svangerskapet, fikk jeg høre at det ikke fantes noe hold for sengeliggende, eller engang sykemelding, for sånt. Men vet det i utlandet ofte praktiseres strengere.
Jeg tenker personlig at det neppe er sunt å ligge helt stille heller, spesielt ikke for psyken; men at man tar det med ro likevel. Minimere stress, liksom.

Kan dere ikke prøve å lage en litt koselig dag ut av det? Finne på noe på den plassen 1,5 timer unna, ta det bildet også kanskje spise middag der? Var det jeg og søsteren min gjorde når hun hadde skikkelig lyst på nyeste MAC'en for en stund tilbake siden, men den var i en by langt ned på sørlandet. Vi tok en fjelltur mens vi var der og spiste etterpå :)
Ja koselig idé :) Vi har en 2- og 4-åring som kompliserer litt, men vi kunne jo tatt en utflukt alle, bare at de gjør noe annet mens jeg er på timen.
Jeg tok utvendig UL hos fastlegen fra uke 6 til uke 9, og det var kun helt på siste uka at hun faktisk klarte å se hva som var hva og ikke bare en liten klump med «noe». Skjønner deg veldig godt, men ville absolutt tatt det med en klype salt. Klem :Heartred
Takk, det var litt godt å høre :Heartred
Foster vokser i rykk og napp, og kan være typ 5 dager bak i utviklingen, uten at noe er galt. Om fosteret bare er utviklet til midten av uke 6, så kan det nok være vanskelig å se noe. Jeg var i uke 7+0 i 2016 og fikk se en liten klump med hjerteslag (utvendig), men tenker at dersom de ikke er kjempe vant til tidlig svangerskap - OG fosteret er noen dager mindre i utviklingen, så er det likevel innafor.
Jeg ville absolutt ha dratt til den andre plassen i stedet for, dog. 1,5 time er ikke sååå langt.
Jeg reiser 4-5 timer for ultralyd denne gang :bag: Nærmeste som hadde.
Takk for beroligende ord :Heartred 4-5 timer ja, det er dedikasjon! :joyful: Men når du sier det sånn er det ikke så gale med mine 1,5 nei hehe

Ja koselig idé :) Vi har en 2- og 4-åring som kompliserer litt, men vi kunne jo tatt en utflukt alle, bare at de gjør noe annet mens jeg er på timen.

Takk, det var litt godt å høre :Heartred

Takk for beroligende ord :Heartred 4-5 timer ja, det er dedikasjon! :joyful: Men når du sier det sånn er det ikke så gale med mine 1,5 nei hehe

Skal sies at vi gjør helgetur ut av det, da :hilarious: Kjører til et hotell i morgen, ultralyd på fredag, også kjører videre til et annet hotell etter timen ❤️ blir litt Leos og Pirbadet i helga, tipper jeg.

Det er koselig da! Miniferie :joyful:
Ja, om det bare er et fint resultat på UL i alle fall :bag:
Jeg har null symptomer, foruten oppblåsthet, så har liksom ikke noe tegn på at ting er bra :bag:

Det er lov håpe da iallfall. Jeg har lite symptomer, annet enn at jeg har vært "støl" i lysken et par dager, men det har gått over. Hatt ekstrem bekkenløsning på de to andre, og fått høre bekkenet kan krangle ganske tidlig ved nytt svangerskap. Dog har jeg vært på do på morgenen både igår og i dag, plutselig bølge av kvalme som tar meg.. annet enn det er det trøtthet, men jeg har jo to fra før, det er sommerferie og de er stadig i tottene på hverandre, så hvem hadde ikke vært sliten :smiley-ashamed004
Ja man kan jo både ha masse symptomer eller lite så det er jo så kjedelig at man ikke kan tolke utifra det :D Er nok iallefall mange som har fått 2-3 litt senere så vi satser på det. Nesten bedre å se på strimler at de blir sterkere annenhver dag men det gjør du vel også

Håper det ikke er noe å bekymre seg for :Heartred Føler med deg. Blør du mye?
Har vel blødd litt av og på i 2-3 dager nå, ikke masse, men har gått fra rosa til rødt. Får vel bare vente å se hvordan det går. Har heldigvis en gledesspreder på 9 mnd som hjelper å få tankene over på noe annet :Heartred

At blødningen har gitt seg er et godt tegn.
Jeg tenker, klinikken er litt streng. Da jeg hadde blødninger i svangerskapet, fikk jeg høre at det ikke fantes noe hold for sengeliggende, eller engang sykemelding, for sånt. Men vet det i utlandet ofte praktiseres strengere.
Jeg tenker personlig at det neppe er sunt å ligge helt stille heller, spesielt ikke for psyken; men at man tar det med ro likevel. Minimere stress, liksom.
Godt å høre jeg ikke er den eneste som vurderer dem som litt strenge:joyful:
Samtidig så er det litt vanskelig å ikke høre på dem når jeg har gjort så mye, og betalt så mange penger, for å være der jeg er nå.
Vanskelige avveininger!

Våknet til rosa på papiret i dag. Har ikke opplevd blødning i de to andre svangerskapene mine, så blir automatisk veldig bekymret. Reiser bort i morgen til familie og hadde tenkt å fortelle om graviditeten da, så nå har jeg hastebestilt meg en ultralyd for å se om det er noe å fortelle eller ikke. :oops:

Godt å høre jeg ikke er den eneste som vurderer dem som litt strenge:joyful:
Samtidig så er det litt vanskelig å ikke høre på dem når jeg har gjort så mye, og betalt så mange penger, for å være der jeg er nå.
Vanskelige avveininger!
Ta det godt med ro, så slipper du bekymre deg veldig ❤️

Våknet til rosa på papiret i dag. Har ikke opplevd blødning i de to andre svangerskapene mine, så blir automatisk veldig bekymret. Reiser bort i morgen til familie og hadde tenkt å fortelle om graviditeten da, så nå har jeg hastebestilt meg en ultralyd for å se om det er noe å fortelle eller ikke. :oops:
Kjedelig, er det. Men svært mange opplever blødninger, og ofte er det helt uskyldig ❤️

Back
Topp