Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har hatt det av og på i flere uker nå, er fortsatt gravid, så krysser alt for oss begge at litt spotting bare er et graviditetssymptom, antakelig skjøre slimhinner.Var på do og tørket meg, rosa utflod på papiretHåper virkerlig det bare er uskyldig, men tankene løper mot SA med en gang

Godt å høre at jeg ikke er den enesteJeg har hatt det av og på i flere uker nå, er fortsatt gravid, så krysser alt for oss begge at litt spotting bare er et graviditetssymptom, antakelig skjøre slimhinner.![]()
Blir ganske pessimistisk, men håper virkelig det går bra for oss begge!Haha, samme her, også prøvd i ett år (sier hun mens 2åringen tygger på puppenAner virkelig ikkePrøvd i et år nå.. Håper også spira i magen kanskje har litt bedre sovehjerte enn lillemor
![]()
).Jeg fikk det for ca 1 uke siden eller noe. Ble veldig beskymret å gikk i kjelleren med en gang, men spurte en jordmor i en gravid side om det fikk dette i svar:Var på do og tørket meg, rosa utflod på papiretHåper virkerlig det bare er uskyldig, men tankene løper mot SA med en gang
Jeg begynte å blø litt for et par dager siden også. Til det motsatte er bevist, velger jeg å tro at alt fortsatt er fintVar på do og tørket meg, rosa utflod på papiretHåper virkerlig det bare er uskyldig, men tankene løper mot SA med en gang
Det er to uker siden jeg skulle hatt mensturasjon, så er nok ikke en festeblødning tror jegJeg fikk det for ca 1 uke siden eller noe. Ble veldig beskymret å gikk i kjelleren med en gang, men spurte en jordmor i en gravid side om det fikk dette i svar:
Hei!
Kan godt forstå at du kjenner på uro når det oppstår blødning. Heldigvis er blødning under graviditet relativt vanlig og betyr ikke alltid at det er noe galt.
Tidlig i svangerskapet kalles små, rosa blødninger for "spotting" og er helt vanlig. Senere i svangerskapet er blodårene større og kan blø lettere for eksempel i forbindelse med samleie. Det er også ufarlig.
Tidlig i graviditeten kan du ha en lys blødning, kalt "spotting" eller festeblødning. Dette er når den utviklende embryoen festes inne i livmoren din. Denne typen blødning skjer ofte rundt den tiden menstruasjonen skulle ha kommet.
Dersom du får krampelignende smerter nederst i magen, eller har sterke smerter på ene siden i magen bør du oppsøke lege.
Klem fra jordmor Helen M
Var kun rosa på pairet da jeg tørket imorrest, har ikke vært noe resten av dagen, så håper det ikke var noe å bekymre seg over
Godt å høre om flere det har skjedd med, det gjør meg roligere, takkJeg begynte å blø litt for et par dager siden også. Til det motsatte er bevist, velger jeg å tro at alt fortsatt er fint![]()

Blødde du lenge forresten? Og hvor mye?Jeg begynte å blø litt for et par dager siden også. Til det motsatte er bevist, velger jeg å tro at alt fortsatt er fint![]()
Var ikkje festeblødning for meg heller tror jeg, men bare at hun jordmoren skrev det beroliget mine tanker litt men som du å sier var ikkje noe rosa farge etter den min heller men er veldig normalt med litt småblødninger har jeg fått høre, spesielt lyse rosa utflod, verre om du skulle blø masse og få smerter nede i magen å i siden i tillegg, da ville jeg tatt meg en tur til legen om det sku skjeDet er to uker siden jeg skulle hatt mensturasjon, så er nok ikke en festeblødning tror jegVar kun rosa på pairet da jeg tørket imorrest, har ikke vært noe resten av dagen, så håper det ikke var noe å bekymre seg over
![]()
Nei, ikke lenge. Jeg bare reiste meg opp, og så kjente jeg at det kom litt blod. Så det både i do og på papiret da jeg gikk på do rett etterpå. Det var det. Hadde bittelitt brun utflod morgenen etterpå, men de siste dagene har det ikke vært noeBlødde du lenge forresten? Og hvor mye?
Så bra at det ikke har vært mer etter detNei, ikke lenge. Jeg bare reiste meg opp, og så kjente jeg at det kom litt blod. Så det både i do og på papiret da jeg gikk på do rett etterpå. Det var det. Hadde bittelitt brun utflod morgenen etterpå, men de siste dagene har det ikke vært noe![]()
Kjedelig at kroppen må gjøre sånt, man blir jo så stresset for om noe er galt
Har heldigvis ikke hatt noe farge på utflodet etter det rosa imorrest, så føler meg roligere 
Hvor langt er du på vei? Det er som regel helt ufarlig med småblødninger og noen kan ha det over flere dager/uker uten at det er noe farligRosa på papiret igjen nå når jeg tørket meg![]()

Jeg er 6+2. Det har kun vært rosa på papiret om morgenen, ved første dobesøk for dagen. Ellers ingenting, merkeligHvor langt er du på vei? Det er som regel helt ufarlig med småblødninger og noen kan ha det over flere dager/uker uten at det er noe farlig![]()
Men ingenting rødt eller smerter, så får bare håpe at det går bra 
ikke mulig å få før pga ferieavvikling. Har time hos lege om en uke.Skjønner du er bekymret, men forstått det slik at små blødninger tidlig i svangerskap kan være helt normalt. Kunne du ikke vurdert hcg måling ved to dagers mellomrom om du er veldig bekymret og det blir for lenge å vente til tidlig ultralyd. Sender deg uansett en klem, ikke noe særlig å gå å være bekymretTredje dagen på rad med rosa på papiret om morgenen, var kanskje mer brunt idag. Kun på morgenen, ingenting resten av dagen. Bekymrer meg for at noe er galt og at det bygger seg opp til å blø mer. Fortsatt to uker til tidlig ultralydikke mulig å få før pga ferieavvikling. Har time hos lege om en uke.

Er du sikker på at legen din ikke har ultralyd utstyr og kan ta en liten sjekk?Tredje dagen på rad med rosa på papiret om morgenen, var kanskje mer brunt idag. Kun på morgenen, ingenting resten av dagen. Bekymrer meg for at noe er galt og at det bygger seg opp til å blø mer. Fortsatt to uker til tidlig ultralydikke mulig å få før pga ferieavvikling. Har time hos lege om en uke.

Da er du jo i uke 7? Og mellom uke 7-9 så kan man få et midlertidig dropp i progestennivåer som kan trigge blødning eller spotting. Dette pga at morkaken begynner å produsere egen progesteron og gradvis overtar hormonproduksjonen fra det gule legemet. Jeg fikk brunlig utflod i første graviditeten , tror det var uke 7-8 og alt gikk bra. Har skjønt nå i etterkant at det muligens var pga "Jeg er 6+2. Det har kun vært rosa på papiret om morgenen, ved første dobesøk for dagen. Ellers ingenting, merkeligMen ingenting rødt eller smerter, så får bare håpe at det går bra
![]()