Bekymringstråden

Sikkert helt normalt, men så påfallende (og så stor risiko så tidlig) at jeg bare må høre hvordan andre har opplevd tidlig svangerskap. Jeg begynte å kjenne en stikkende følelse i nedre del av magen søndag kveld (2+6), og dette har blitt tydeligere og tydeligere for hver dag som går og etter hvert også utviklet seg til å bli lette murringer og oppblåsthet, frem til jeg la meg i går (3+3). Etter at jeg våknet i dag har det vært helt fraværende. Ikke kjent noe til hverken stikking, murring eller oppblåsthet - er rett og slett akkurat som normalt og ingenting kjennes annerledes.

Jeg vet at symptomer kan komme og gå veldig den første tiden, men jeg vet også at kjemisk graviditet er veldig vanlig. Har ventet flere timer på at siste dagers følelse skal komme tilbake og klarer derfor ikke helt legge det fra meg.. Hva tenker dere kloke hoder her inne?
Symptomer kan absolutt komme og gå, så det beste er å teste. Enten med graviditetstester hvor du ser at styrken øker annenhver dag eller ta blodprøve og se at hcg øker som det skal.

Jeg skal snakke med sjefen min idag angående tilrettelegging på jobb. Hun går ut i ferie idag, så må få det avklart da jeg begynner på jobb igjen på tirsdag. Jeg er så usikker på hva jeg kan kreve av tilrettelegging da jeg vet jeg kommer til å ha et risikosvangerskap pga høy bmi. Jeg blir utsatt for mye stress, tunge løft, travle vakter, forskjellige medisiner (cellegift blant annet) og ingen tilgang til toalett. Spent på hva sjefen sier.

Symptomer kan absolutt komme og gå, så det beste er å teste. Enten med graviditetstester hvor du ser at styrken øker annenhver dag eller ta blodprøve og se at hcg øker som det skal.
Onsdag (9 dpo/3+2) testet jeg positivt på tidligtest, negativt på ordinær test. I går torsdag testet jeg svakt men tydelig positivt på ordinær test, så hcg er tydelig fint stigende da. Til i dag er testen kanskje et hint sterkere, men ganske lik i går. HCG har vel uansett et døgn halveringstid, så vil vel ta noen dager før tester vil si meg så mye. Får vel smøre meg med tålmodighet og teste igjen om noen dager. Dette er nervepirrende opplegg altså, nå begynner jeg å skjønne behovet for denne tråden:depressed:

Jeg skal snakke med sjefen min idag angående tilrettelegging på jobb. Hun går ut i ferie idag, så må få det avklart da jeg begynner på jobb igjen på tirsdag. Jeg er så usikker på hva jeg kan kreve av tilrettelegging da jeg vet jeg kommer til å ha et risikosvangerskap pga høy bmi. Jeg blir utsatt for mye stress, tunge løft, travle vakter, forskjellige medisiner (cellegift blant annet) og ingen tilgang til toalett. Spent på hva sjefen sier.
Lykke til! Hvis det skulle vise seg å bli vanskelig å få tilrettelagt kan du også søke svangerskapspenger(hvis det heter det i dag?) Jeg jobbet nattevakt med førstemann og fikk ikke byttet til dagvakter, derfor ble det svangerskapspenger og permisjon fra jobb ut svangerskapet.

Onsdag (9 dpo/3+2) testet jeg positivt på tidligtest, negativt på ordinær test. I går torsdag testet jeg svakt men tydelig positivt på ordinær test, så hcg er tydelig fint stigende da. Til i dag er testen kanskje et hint sterkere, men ganske lik i går. HCG har vel uansett et døgn halveringstid, så vil vel ta noen dager før tester vil si meg så mye. Får vel smøre meg med tålmodighet og teste igjen om noen dager. Dette er nervepirrende opplegg altså, nå begynner jeg å skjønne behovet for denne tråden:depressed:
Ja fra dag til dag kan det være vanskelig å se, men annenhver dag burde det være litt forskjell. Kommer også litt an på hvilke tester du bruker. Babyplan er vel de beste på markedet, med makesure(vanlig) som god nr 2.

Lykke til! Hvis det skulle vise seg å bli vanskelig å få tilrettelagt kan du også søke svangerskapspenger(hvis det heter det i dag?) Jeg jobbet nattevakt med førstemann og fikk ikke byttet til dagvakter, derfor ble det svangerskapspenger og permisjon fra jobb ut svangerskapet.
Hvordan gikk du fram da? For jeg føler ikke arbeidsplassen kommer til å klare å tilrettelegge nok for meg. Har allerede vært sykemeldt i snart ett år pga dårlig stressmestring og en overspisningslidelse. Men er «frisk»meldt for å gå på jobb nå, men er jo redd det skal gå utover lille i magen at jeg er så stresset

Hvordan gikk du fram da? For jeg føler ikke arbeidsplassen kommer til å klare å tilrettelegge nok for meg. Har allerede vært sykemeldt i snart ett år pga dårlig stressmestring og en overspisningslidelse. Men er «frisk»meldt for å gå på jobb nå, men er jo redd det skal gå utover lille i magen at jeg er så stresset
Det er 15 år siden, så jeg husker ikke helt, men mener legen min satt igang prosessen også må det vel søkes nav. Kanskje du finner noe på nav sine sider?

Du tar det med legen at du trenger tilrettelegging, også fyller hun ut et skjema med hva du ikke kan gjøre - også må du gi dette til arbeidsgiver. Hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge på alle punkt så må h*n krysse av for at tilrettelegging ikke er mulig. Så tar du bilde av skjema og sender inn til NAV. Da får du svangerskapspenger fram til 3 uker før fødsel (da går du over på foreldrepermisjon).

Jeg har akkurat fått min lege til å fylle ut sin del idag siden hun går på ferie :)

Du tar det med legen at du trenger tilrettelegging, også fyller hun ut et skjema med hva du ikke kan gjøre - også må du gi dette til arbeidsgiver. Hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge på alle punkt så må h*n krysse av for at tilrettelegging ikke er mulig. Så tar du bilde av skjema og sender inn til NAV. Da får du svangerskapspenger fram til 3 uker før fødsel (da går du over på foreldrepermisjon).

Jeg har akkurat fått min lege til å fylle ut sin del idag siden hun går på ferie :)
Pokker at alle har ferie nå. Både fastlegen min har ferie og arbeidsgiver går ut i 4 uker ferie idag. Men skal til jordmor på tirsdag, så kanskje hun kan fylle ut samme skjema også får jeg levere hos en annen avd.leder på jobb

Greit med en samtale tidlig, men hvis tilrettelegging ikke er mulig og det fører til risiko for baby, så må lege eller jm fylle ut tilretteleggingsskjema, og arbeidsgiver signere på at de ikke kan tilrettelegge evt.. da får du svangerskapspenger istedenfor.

Greit med en samtale tidlig, men hvis tilrettelegging ikke er mulig og det fører til risiko for baby, så må lege eller jm fylle ut tilretteleggingsskjema, og arbeidsgiver signere på at de ikke kan tilrettelegge evt.. da får du svangerskapspenger istedenfor.
De kunne tilrettelegge slik at jeg slipper tunge løft, røykende pasienter o.l, og at jeg skulle få mindre på listene de gangene det går. Så jeg må bare prøve og se hvordan det går

De kunne tilrettelegge slik at jeg slipper tunge løft, røykende pasienter o.l, og at jeg skulle få mindre på listene de gangene det går. Så jeg må bare prøve og se hvordan det går
Du får prøve også får du samtidig ta det med jm på.tirsdag!

Blir jo litt bekymra når jeg i dag plutselig ikke er særlig kvalm, men skal forsøke legge det av meg for det er deilig å slippe kvalme

Hvordan går det med deg @Jordbæra ?<3
Takk for spør❤️ Vi vet ikke noe mer rett og slett. Var på sykehuset i sta, én lege var litt usikker på om hun så noe, den andre legen sa han ikke så noen ting. De mente at det er mulig at det er fremdeles en mulighet for at det er for tidlig. Jeg vet ikke jeg… jeg tror ikke dette går. Har allerede begynt tanken om nytt forsøk da vi er heldige og har to på frys. Så det ser ut til at det går mot MA nummer 2. sist var i slutten av mars. Jeg ser ikke for meg at det plutselig er noe der neste uke dessverre.
Men, vi prøver så godt vi kan å ta det som det kommer. Har alt snakket med sønnen vår om mulighetene for at den slutter og utvikle seg, hva som skjer da og at mamma og pappa skal prøve igjen. Vi stolte på gode hcg prøver, så han vet at jeg er gravid. Blir jeg gravid igjen så tør jeg ikke stole på noe. Når verken høy hcg eller hjertelyd betyr noe, hva i alle dager. Kan man stole på da? Er glad for at sønnen vår er så snill og god. Vi har hatt mange fine samtaler om baby og utvikling og hva som eventuelt skjer.
Er samtidig glad for at vi har to muligheter til. Blir jeg gravid igjen, får ikke sønnen vår vite det før magen har vokst masse. Han trenger ikke å gå gjennom noe sånt her igjen.

Foreløpig sitter vi fremdeles på gjerdet med en kropp som mener den er gravid og har alle symptomer på det.

Back
Topp