Bekymringstråden

@Førstegangsmams og @YlangYlang

Hvordan går det med dere nå?
Det går tilsynelatende fint takk som spør:) Ikke noe mer spotting/blødning. Klamrer meg fast i håpet = mine ømme/tunge pupper som fremdeles kjennes gravid ut hehe.. Venter nok til privat UL på torsdag, så får jeg bare se da..Men gruer meg til om jeg får en sånn forstoppelse igjen altså, noe jeg helt sikkert får. Og som vi snakker om her så er det IKKE noe kjekt med blødninger:(

Hjelp!! Brukte nettopp en acetonfri neglelakkfjerner på tre fingre med retinol ca midt på ingredienslista, så det ikke før etterpå! Vasket det riktignok av med det samme neglelakken var av, men kan dette skade fosteret?? Pustet det jo også inn, ganske sterk gass av den :(

Ringte Giftinformasjonen nå som sa at det helt sikkert har gått fint, veldig lite sannsynlig at et slikt enkelt uhell gir skade, og sannsynligvis ble ikke mye tatt opp gjennom sårene på fingrene mine.

Jeg blir sprø av å være så redd for å gjøre noe feil, og hele tiden passe på at jeg ikke gjør, spiser eller får på/i meg noe som kan skade fosteret :(

Gått over til mørk brunt når jeg tørket nå i løpet av dagen, så det virker som det meste var kommet inatt og imorgest på toalettet! Enda ingen koagler, så prøver å holde håpet oppe litt til.. Fått time til fastlegen imorgen kl 10 :Heartred
Jeg hadde en stor blødning forrige svangerskap, var vel rundt uke 6-7, sorry tmi, men dét rant nedover beina! Sprang på do, og det fosset med koagler og det hele! Ringte legevakta der jeg fikk beskjed om at det mest sannsynlig var en SA, og at jeg måtte bare vente på at det kom ut. Blødningene avtok, men småblødde gjennom resten av svangerskapet, der de sjekka alt, tok celleprøve, test for alt mulig av infeksjon og kjønnssykdommer (fordi om jeg visste det ikke kunne være det), uten å finne noe galt! Lille på snart 10 mnd ligger ved siden av meg i senga her å sover :Heartred Det er ikke alltid at blødninger i svangerskapet er forbundet med at det går galt, men føler det er utrolig lite solskinnshistorier der blødninger i svangerskapet har gått bra! Så da kom jeg med en :)

Gått over til mørk brunt når jeg tørket nå i løpet av dagen, så det virker som det meste var kommet inatt og imorgest på toalettet! Enda ingen koagler, så prøver å holde håpet oppe litt til.. Fått time til fastlegen imorgen kl 10 :Heartred
Ingen endelig svar hos fastlegen.. Hun har kun en sånn pocket-UL så hun synes det var veldig vanskelig å se om det var hjerteaksjon. Hun mente av og til at hun kunne skimte noe, men mistet det like fort. Såååå enda mer spørsmål enn svar, as always haha.. Fått time til sykehuset imorgen da, for å sjekke - og evt sette i gang en abort hvis den er inkomplett.

Hmm.. nei det vet jeg faktisk ikke. Teit å skape så mye bekymring. Var til tidlig ul i dag (privat) og alt så veldig bra ut! Veldig lettet:)

Det er jo akkurat det :bag: Det skapte jo mer bekymring enn det gjorde godt..!
Men fint du fikk bekreftet at alt var bra på UL!

Ingen endelig svar hos fastlegen.. Hun har kun en sånn pocket-UL så hun synes det var veldig vanskelig å se om det var hjerteaksjon. Hun mente av og til at hun kunne skimte noe, men mistet det like fort. Såååå enda mer spørsmål enn svar, as always haha.. Fått time til sykehuset imorgen da, for å sjekke - og evt sette i gang en abort hvis den er inkomplett.
Hvordan har det gått?

Er det farlig å ha gått med ubehandlet UVI i 1,5-2 uker, når man er 8+5?

Gjorde vondt når jeg tisset før i dag, sånn intens og kortvarig smerte, men ikke nå sist jeg var på do.. blir automatisk bekymret for om jeg kan ha gått med UVI siden jeg blødde søndag for 1,5 uke siden, for da gjorde det også litt vondt men jeg knyttet det til blødningen. Skal få levert urinprøve i morgen.

Last edited:
Bekymret 2gangsgravid…
Har inatt og i dag blødd litt(lysebrunt, lyserødt og noe frisk blod)… er 10+5 i dag, hva gjør jeg?
Har ingen spesielle smerter, men er jo nå livredd for SA :eek:
Jeg er så redd for å bli avvist av legevakten og at jeg ikke blir betrygget.. kan jeg ha rett på ultralyd f.eks.?

Bekymret 2gangsgravid…
Har inatt og i dag blødd litt(lysebrunt, lyserødt og noe frisk blod)… er 10+5 i dag, hva gjør jeg?
Har ingen spesielle smerter, men er jo nå livredd for SA :eek:
Jeg er så redd for å bli avvist av legevakten og at jeg ikke blir betrygget.. kan jeg ha rett på ultralyd f.eks.?

De fleste pleier vel å henvise til ultralyd ved blødninger; i alle fall om det er mer enn spotting. Men litt blødning er som regel helt ufarlig ❤️❤️

Nå har jeg begynt å få litt smerter i korsryggen også.. men blør ikke voldsomt..
Prøvd å ringe legevakt og hørt? Men der kan det være mye ymse, så kan hende du ikke får kommet inn noe sted før mandag uansett..

Nå har jeg begynt å få litt smerter i korsryggen også.. men blør ikke voldsomt..
Har du hatt smerter i korsryggen før i løpet av graviditeten? Jeg hadde selv 3 store blødninger i løpet av uke 5 og i tillegg smerter i korsryggen, som viste seg å være bekkensmerter. Håper alt går bra :Heartred.

Har du hatt smerter i korsryggen før i løpet av graviditeten? Jeg hadde selv 3 store blødninger i løpet av uke 5 og i tillegg smerter i korsryggen, som viste seg å være bekkensmerter. Håper alt går bra :Heartred.
Prøvd å ringe legevakt og hørt? Men der kan det være mye ymse, så kan hende du ikke får kommet inn noe sted før mandag uansett..
Snakket med legevakt nå :Heartred ingen hjelp å få før mandag, da kan jeg henvises til «akutt» ultralyd.. inntil da må jeg bare vente.
Jeg har hatt slike smerter i starten av svangerskapet også, så det er vanskelig å vite..

Snakket med legevakt nå :Heartred ingen hjelp å få før mandag, da kan jeg henvises til «akutt» ultralyd.. inntil da må jeg bare vente.
Jeg har hatt slike smerter i starten av svangerskapet også, så det er vanskelig å vite..
Ja, det er typisk sånn, ja.. :/

Bekymringer tar ingen ende..
Nå har jeg blitt skikkelig forkjølet, og har så vondt i halsen, store og hovne mandler. Har skjønt det er en ny covid-variant i lufta? Kan den være farlig for gravide, eller? Da regner jeg at man kanskje hadde hørt mer om den..

Back
Topp