Bekymringstråden

Hjertet mitt er i galloppmodus… herregud. Har NIPT og tidlig ultralyd med organsjekk om 2 timer. 11+3 idag, livredd at ting ikke er som de skal. Var på UL uke 8+2 og alt var fint da, men redselen er stor for avvik eller ingen hjerteaktivitet :nailbiting:
Masse lykke til! Spennende dag, også er det viktig å huske på at alt er fint veldig mye oftere enn at ikke alt er fint :)

Masse lykke til! Spennende dag, også er det viktig å huske på at alt er fint veldig mye oftere enn at ikke alt er fint :)
Tusen takk. Jada. Jeg håper det.. jeg har to friske barn fra før, er 26 år - så oddsen er på min side - samtidig tenker man jo «hvor mange ganger skal det gå bra» :nailbiting:

Åhh så godt å høre! :love7
Skjønner så godt at du ønsker hyppige UL, jeg synes selv det er kjempevanskelig å vente til timen i Danmark om 2 uker. Jeg blødde jo forrige søndag og har hatt en del rosa og brun utflod etter det, men leser jo at det er vanlig og kan væte helt uskyldig. Men med alle som mister her blir man jo redd.
Om man kan ta seg råd til ukentlig UL ser jeg ikke problemet hvis man er engstelig, men kan jo fort bli dyrt dersom det likevel skulle gå til grunne i uke 12, og jeg føler en UL kun gir faktisk trygghet skkurat den dagen man tar den, da man leser folk her har fått MA dagen etter å ha sett et bankende hjerte…:shaking:dead:
Leser innlegget mitt om igjen og ser hva jeg skriver, mener ikke å spre engstelsen min :smiley-ashamed008

Leser innlegget mitt om igjen og ser hva jeg skriver, mener ikke å spre engstelsen min :smiley-ashamed008
Neida, jeg tror vi alle er ganske gode på å bekymre oss uansett. Jeg tror du bare setter ord på det mange her føler. Klart man er redd for at det skal gå galt <3

Hjertet mitt er i galloppmodus… herregud. Har NIPT og tidlig ultralyd med organsjekk om 2 timer. 11+3 idag, livredd at ting ikke er som de skal. Var på UL uke 8+2 og alt var fint da, men redselen er stor for avvik eller ingen hjerteaktivitet :nailbiting:
Lykke til! Krysser fingrene for at alt er bra :Heartred

Nå fikk jeg time til OTUL. 17. September. Da er jeg 13 + 1.

Åh, det føles så lenge til! Hadde håpet at de skulle ha en time langt tidligere :shy:

Tusen takk. Jada. Jeg håper det.. jeg har to friske barn fra før, er 26 år - så oddsen er på min side - samtidig tenker man jo «hvor mange ganger skal det gå bra» :nailbiting:
Det har jeg også tenkt. Dette er nr5, hvor alt har gått fint til nå. :bag:

Men ser UL gikk fint! Hurra for fin UL ❤️

Nå fikk jeg time til OTUL. 17. September. Da er jeg 13 + 1.

Åh, det føles så lenge til! Hadde håpet at de skulle ha en time langt tidligere :shy:
Samme her, fikk time til otul og nipt den dagen jeg er 13+1. Er 10+5 nå. Det synes jeg var veldig sent. Spesielt med tanke på at det fort tar 2 uker å få svar på nipt, så er jeg over 15 uker før jeg kan slappe mer av.

Samme her, fikk time til otul og nipt den dagen jeg er 13+1. Er 10+5 nå. Det synes jeg var veldig sent. Spesielt med tanke på at det fort tar 2 uker å få svar på nipt, så er jeg over 15 uker før jeg kan slappe mer av.
Det er sant. Men har lest litt, og fordelen er jo at det er mye lettere å se alt de trenger på ultralyden når vi er 13 uker. Så større grad av sikkerhet og større sjans for at de ser det de trenger å se, er fordelen i det minste :)

Men, det er lenge å vente altså....

Det er sant. Men har lest litt, og fordelen er jo at det er mye lettere å se alt de trenger på ultralyden når vi er 13 uker. Så større grad av sikkerhet og større sjans for at de ser det de trenger å se, er fordelen i det minste :)

Men, det er lenge å vente altså....
Ja, jeg spurte om å få stå på liste til tidligere hvis noen avlyste fordi jeg ville ta nipt så fort som mulig, og da fikk jeg med en gang ny time 12+4. Men sånn det så ut i den nye innkallingen er det kun til nipt test også er ul fortsatt 13+1.

Ja, jeg spurte om å få stå på liste til tidligere hvis noen avlyste fordi jeg ville ta nipt så fort som mulig, og da fikk jeg med en gang ny time 12+4. Men sånn det så ut i den nye innkallingen er det kun til nipt test også er ul fortsatt 13+1.
Ringte du dem? Eller hvordan fikk du spurt dem om det?

Noen som har hatt stoor blødning der hvor alt var greit? Våknet idag i min egen blodpøl i senga.. :sad010
ingen erfaring, vil bare si at jeg krysser fingrene for at det er uskyldig! Men skjønner ekstremt godt at du blir redd :Heartred Har du tenkt å ringe legen? Kanskje du kan få komme inn på en sjekk på sykehuset?

Noen som har hatt stoor blødning der hvor alt var greit? Våknet idag i min egen blodpøl i senga.. :sad010
Jeg har blødd normal til heavy mensblødning i svangerskap hvor alt gikk fra. Blødde dog bare 3 timer av gangen før det gav seg.
Ta kontakt med legevakt?

Back
Topp