Bekymringstråden

Ryggen min har aldri vært så bra som da jeg var gravid og en stund etterpå. De på smerteklinikken sa at det er vanlig. Bekkenet var en annen sak, men heller trøbbel med det. Krysser fingrene for at din rygg blir bedre og
Ja, dette har jeg hørt flere si..! At ryggen ble bedre under graviditet. Lov å håpe da! :D Ja, jeg har hatt bekkenløsning også, og heller det! Men sikkert ganske mildt. Noen får det vel helt forferdelig med det, så jeg skal ikke bagatellisere det. :) Vi får håpe formen varer helt ut! :Heartred

Jeg tror jeg er 5+2 men fikk 2-3 på clearblue.. Veldig stresset. Testet med urin som har ligget litt i romtemp noen timer. Men likevel. Jeg har ømme bryst og murringer+utflod..
Jeg tror det er helt normalt! HCG-nivåene kan jo variere veldig blant folk, og 5+2 er jo akkurat i overgangen fra 2-3 og 3+, siden 5+0 er jo tre uker siden egget slapp hvis du har eggløsning på syklusdag 14. Er så mange tilfeldigheter som spiller inn. :Heartred
Det er jo kjempebra at du kjenner symptomene som du gjør! Jeg tipper alt er fint, og at det kan være lurt å vente noen dager før du tar ny for å unngå å bli skuffet. :love017

Åh, i kveld er en sånn kveld med ekstremt mye bekymring og tungsinn, selv om jeg var superglad på dagen. At humøret svinger er vel kanskje et godt tegn? :p Jeg har blitt bekymret (igjen) pga at puppene er så lite ømme nå. De var skikkelig ømme i natt, men har nesten blitt helt borte. Så har det murret veldig i livmorområdet. Vet ikke om jeg synes det er skummelt eller bra med murring. Ouff, jeg er glad jeg skal få sjekket i morgen, men det er altså så skummelt i tilfelle dårlige nyheter. Trøster meg med at ømheten har kommet og gått før også. Gleder meg til vi er forbi uke 12 jenter..! :dead::Heartred

Er det noen her som vet om denne teen er trygg når man er gravid? Syns den er så god, men så har jeg lest at en skal være litt forsiktig med urter o.l.:oops:

Vedlegg

• IMG_3577.jpeg
    IMG_3577.jpeg
    335 KB · Visninger: 7
Er det noen her som vet om denne teen er trygg når man er gravid? Syns den er så god, men så har jeg lest at en skal være litt forsiktig med urter o.l.:oops:
Jeg har aldri hørt at man skal være forsiktig med urter som gravid, og jeg drikker myyye urtete. Hvor har du hørt det?

Hvis du forveksler det med koffein, så er det som regel ikke koffein i urtete. Det er heller ikke farlig for gravide

Jeg har aldri hørt at man skal være forsiktig med urter som gravid, og jeg drikker myyye urtete. Hvor har du hørt det?

Hvis du forveksler det med koffein, så er det som regel ikke koffein i urtete. Det er heller ikke farlig for gravide
Spurte Copilot om salvie i te og fikk dette til svar:

Vedlegg

• IMG_3578.jpeg
    IMG_3578.jpeg
    164,1 KB · Visninger: 7
Spurte Copilot om salvie i te og fikk dette til svar:
Oja, men du skrev «urter», så trodde du mente alle typer urtete! Hvis det gjelder plantegifter som det står på Helsenorge, så er det ikke verre enn å sjekke ingrediensene på den spesifikke teen du ønsker å drikke☺️

I mitt hode så betyr ikke «ekstra forsiktig» det samme som totalt avholds. Hadde det vært sikkert at det var en sammenheng, ville Helsenorge skrevet at det frarådes eller noe!

Nå angrer jeg litt på at jeg ikke har tatt flere tester siden mandag, tenk om streken ikke har blitt sterkere eller blitt svakere. Får se om jeg ryker på og må kjøpe noen tester, selv om jeg har bestilt på nett.

Oja, men du skrev «urter», så trodde du mente alle typer urtete! Hvis det gjelder plantegifter som det står på Helsenorge, så er det ikke verre enn å sjekke ingrediensene på den spesifikke teen du ønsker å drikke☺️

I mitt hode så betyr ikke «ekstra forsiktig» det samme som totalt avholds. Hadde det vært sikkert at det var en sammenheng, ville Helsenorge skrevet at det frarådes eller noe!
Uttrykte meg nok litt dårlig, men skal høre med jordmor neste uke hva hun tenker om salvie :)

Da passer du perfekt inn i den samtalen som er over her @Mymlens :) De snakker om urter

Urter under gravditet, da spesielt de 12 ukene, er å fraråde. Salvie speiselt, da det er sterkt livmorsammentrekkende og kan føre til spontanabort i mange tilfeller. Vil også fraråde timian og rosmarin som te, av samme grunn. Det er fortsatt trygt å bruke det som krydder i mat.

Urter som er helt trygge å drikke hele graviditeten er løvetann (både rot og blad), brennesle (både rot og blad) og nype. Holder med 3-4 kopper om dagen, trenger ikke overdrive.

Urter som kan drikkes i moderate mengder etter 12 uker er peppermynte, rooibos, marikåpe og bringebærblad. Ville ikke anbefalt mer enn 1 kopp daglig.

Etter uke 35 kan man drikke så mye marikåpe og bringebærblad man vil, det kan være livmorstyrkende og gi en bedre fødsel

Ellers kan man drikke mye forskjellig frukt-te. Av svart, grønn, hvit og oolong så er det lurt å begrense seg. Ikke bare på grunn av koffein, men også fordi te fra teplanten kan forhindre opptaket av jern og folat. Noe som gjør at kosttilskuddet man tar er forgjeves. Det samme gjelder kalsium, både som kosttilskudd og i meieriprodukter. Ta jern og folat alene på kvelden, slik at kroppen får tatt opp mest mulig

Ellers kan man drikke mye forskjellig frukt-te. Av svart, grønn, hvit og oolong så er det lurt å begrense seg. Ikke bare på grunn av koffein, men også fordi te fra teplanten kan forhindre opptaket av jern og folat. Noe som gjør at kosttilskuddet man tar er forgjeves. Det samme gjelder kalsium, både som kosttilskudd og i meieriprodukter. Ta jern og folat alene på kvelden, slik at kroppen får tatt opp mest mulig
Takk for tips ang Jern og Folat. Men, hvorfor blir det tatt opp bedre om kvelden? Har en datter som har alt for lite jern, så prøver og få den opp så godt vi kan nå.

Takk for tips ang Jern og Folat. Men, hvorfor blir det tatt opp bedre om kvelden? Har en datter som har alt for lite jern, så prøver og få den opp så godt vi kan nå.
Da blir ikke tilskuddet forstyrret og hindret av annen mat. Jern blir tatt opp i tarmen, og da får det bli tatt opp i fred i løpet av natten. For å støtte jernopptaket til barn er det lurt å gi jernrik mat sammen med c-vitamin. C-vitamin øker opptaket med nesten 30%.

Jentene våre er nesten like gamle ser jeg, din er bare noen få måneder yngre. Vår spiser hirsegrøt med bær eller frukt, kjøtt og bønner sammen med rød paprika, brokkoli, linser osv. Spinat har også jern, men det nekter hun å smake på med mindre det er blendet. Hva liker datteren din å spise? Chili con carne er en god middag som gir jern om hun liker bønner

Denne oppskriften er kjekk å bruke, og kan være greit å ha i bakhodet til spirene vi har i magen nå blir 6 mnd og skal begynne med mat. De anbefaler også å lage mat i jerngryte, noe jeg også tenker er lurt. Du får sneket inn mye ekstra jern på den måten

Back
Topp