Bekymringstråden

Min kvalme tror jeg ble ganske mye verre i uke 8 og fremover. Hadde besøk av svigers i uke 7, og da hjalp det å spise og følte ikke for å kaste opp. Fra uken etter føltes det som jeg måtte kaste opp hele tiden, men har heldigvis bare skjedd to ganger. Ble litt bedre i uke 10, men er fremdeles kvalm nå i uke 11. men som du ser over her så er jeg bekymret selv, selv om jeg har symptomer :bag: det blir godt når babyene har kommet ut i oktober :binkybaby
Uff, hører at jeg bare må sette pris på det. Håper formen din blir bedre snart:) er så redd for å komme på TOUL og få dårlige nyheter. Blir godt da babyene kommer ja. Vil hjelpe bare å komme til TOUL for min del :D

Uff, hører at jeg bare må sette pris på det. Håper formen din blir bedre snart:) er så redd for å komme på TOUL og få dårlige nyheter. Blir godt da babyene kommer ja. Vil hjelpe bare å komme til TOUL for min del :D
Hehe, ja ;) Jeg tenkte jeg skulle være så glad når jeg ble kvalm, men jeg har klagd til mannen en god del :dead: Blir godt når den kvalmen forsvinner.

Jeg var også redd for det. Så har hatt et par private ultralyder og har siste imorgen, før otul. Det blir godt å komme over «den magiske grensen» :love017

Hehe, ja ;) Jeg tenkte jeg skulle være så glad når jeg ble kvalm, men jeg har klagd til mannen en god del :dead: Blir godt når den kvalmen forsvinner.

Jeg var også redd for det. Så har hatt et par private ultralyder og har siste imorgen, før otul. Det blir godt å komme over «den magiske grensen» :love017
Hehe, lov å klage over det! Er fælt da det står på:hilarious:

Blir veldig godt å komme over «den magiske grensen» og å få vite at alt ser bra ut på otul:love017 en måned igjen for min del. Fint vi kan ta private ultralyder. Men vet jo at man ikke kan se det meste før uke 12, så klarer uansett ikke slappe av.

Hehe, lov å klage over det! Er fælt da det står på:hilarious:

Blir veldig godt å komme over «den magiske grensen» og å få vite at alt ser bra ut på otul:love017 en måned igjen for min del. Fint vi kan ta private ultralyder. Men vet jo at man ikke kan se det meste før uke 12, så klarer uansett ikke slappe av.
Får håpe du slipper den verste kvalmen, bare litt mer enn du har, hvis det hjelper på bekymringene ;) Vi var på privat idag, er 11+2. jeg ble overrasket over alt vi fikk se, innvoller, tarmer, hjernehalvdel. Sykt mye som har skjedd de siste par ukene! Håper tiden går fort til du skal på ultralyd også :Heartred

:pFår håpe du slipper den verste kvalmen, bare litt mer enn du har, hvis det hjelper på bekymringene ;) Vi var på privat idag, er 11+2. jeg ble overrasket over alt vi fikk se, innvoller, tarmer, hjernehalvdel. Sykt mye som har skjedd de siste par ukene! Håper tiden går fort til du skal på ultralyd også :Heartred

Får håpe du slipper den verste kvalmen, bare litt mer enn du har, hvis det hjelper på bekymringene ;) Vi var på privat idag, er 11+2. jeg ble overrasket over alt vi fikk se, innvoller, tarmer, hjernehalvdel. Sykt mye som har skjedd de siste par ukene! Håper tiden går fort til du skal på ultralyd også :Heartred
Hehe ja:p

Åå, så moro at dere kunne se så mye allerede! Skjer mye på kort tid. Godt å høre at alt var bra:Heartred

Lys brun utflod og milde murringer i dag, 10+2. :wtf: Hadde ingen blødninger i forrige svangerskap, så liker ikke dette.
Aldri gøy. Men er mange som har rapportert blødninger akkurat rundt samme tid fordi morkaken tar over progesteronproduksjonen. Får satse på at det bare er det.

Aldri gøy. Men er mange som har rapportert blødninger akkurat rundt samme tid fordi morkaken tar over progesteronproduksjonen. Får satse på at det bare er det.
Håper virkelig at det er det! Skal på første svangerskapskontroll i morgen, så får høre hva jordmor sier.

Hvordan går det med deg? :Heartred
Synes det øker litt i blødning og kramper, så er ikke veldig optimistisk. De hadde rotet det til med timen min på helsestasjonen, så fikk ikke snakket med jordmor annet enn 10 min på telefonen senere på dagen. Hun likte ikke at jeg hadde kramper i tillegg til blødning, og anbefalte å ta kontakt med legekontoret i morgen for en HCG-prøve. :confused013

Synes det øker litt i blødning og kramper, så er ikke veldig optimistisk. De hadde rotet det til med timen min på helsestasjonen, så fikk ikke snakket med jordmor annet enn 10 min på telefonen senere på dagen. Hun likte ikke at jeg hadde kramper i tillegg til blødning, og anbefalte å ta kontakt med legekontoret i morgen for en HCG-prøve. :confused013
Uff, så dumt at det skal være sånn :( håper virkelig det går bra :Heartred Tenker på deg :Heartred

Noen som har lignende bekymringer?
Er kommet til 8+4. Har hatt en privat tidlig ul i uke 7, og fikk se bankende hjerte. Får en offentlig tidlig ul en gang mellom uke 12-13.

Har ikke første jordmortime før uke uke 15+5! Synes det virker sent?
Tenker også på dette med kromosomavvik og lurer på om det er mange som tar nipt-test for det, eller om dere lar være? Bor et sted det ikke er noe privat tilbud, og får det ikke offentlig.

Er kommet til 8+4. Har hatt en privat tidlig ul i uke 7, og fikk se bankende hjerte. Får en offentlig tidlig ul en gang mellom uke 12-13.

Tenker også på dette med kromosomavvik og lurer på om det er mange som tar nipt-test for det, eller om dere lar være? Bor et sted det ikke er noe privat tilbud, og får det ikke offentlig.
Det var ganske sent for første time hos jordmor. Du kan jo kanskje be om å få en tidligere om du har behov for det?

Jeg har tatt NIPT i alle 3 svangerskap. Fikk svar på den siste i dag :happy: De to første gangene dro jeg fysisk til København. Denne gangen bestilte jeg et kit hjem, og sendte selv med DHL Express. Fikk svaret etter 11 dager!
Har ikke ønsket å gå frem til uke 12, for så å finne ut av at babyen ikke er levedyktig eller er alvorlig sykt. Spesielt ikke nå som vi har to andre barn vi må ta hensyn til! NIPT er risikofritt, så anbefaler alle som har økonomi til det, å ta den :Heartred

Fikk svart deg dobbelt. Så fjerner innholdet i denne!

Syntes også det var litt sent, har du eventuelt noe legetime for det?

Jeg har krav på offentlig NIPT, men skal ikke ta den. Ville ikke brukt penger på det. Det er større sjanse for falsk positiv enn at det er noe galt. Dyrt er det og. Jeg er «gammel» og føler det har blitt en slags motegreie de siste årene.

• Liker
Reactions: EK3
Back
Topp