Lykke til!Har satt meg opp på time 13:45![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lykke til!Har satt meg opp på time 13:45![]()
Det er ekstremt liten sjanse for falsk positiv, så det du skriver her stemmer ikke. Føler det blir litt feil å si at det er en «motegreie» å få mulighet til å vite om babyen i magen er levedyktig, eller alvorlig sykt. Respekterer valget ditt om at du ikke ønsker å ta den, men årsakene til at veldig mange ønsker å benytte seg av den, kommer ikke av en trend.Syntes også det var litt sent, har du eventuelt noe legetime for det?
Jeg har krav på offentlig NIPT, men skal ikke ta den. Ville ikke brukt penger på det. Det er større sjanse for falsk positiv enn at det er noe galt. Dyrt er det og. Jeg er «gammel» og føler det har blitt en slags motegreie de siste årene.
Godt å høre at det er liten sjanse for falsk positiv. Jeg er 40 og kommer til å ta NIPT. Jeg vet at statistikken uansett er med oss for det er mye høyere sjanse for friskt barn enn sykt barn, men jeg må vite. OM jeg må ta fostervannsprøve vil jeg også antageligvis gjøre det. Jeg har tre barn fra før som krever sitt og jeg vil gjerne vite så mye som mulig.Det er ekstremt liten sjanse for falsk positiv, så det du skriver her stemmer ikke. Føler det blir litt feil å si at det er en «motegreie» å få mulighet til å vite om babyen i magen er levedyktig, eller alvorlig sykt. Respekterer valget ditt om at du ikke ønsker å ta den, men årsakene til at veldig mange ønsker å benytte seg av den, kommer ikke av en trend.
Ja, det skal jeg gjøre! Er mye spørsmål når det er første gang!Det var ganske sent for første time hos jordmor. Du kan jo kanskje be om å få en tidligere om du har behov for det?
Jeg har tatt NIPT i alle 3 svangerskap. Fikk svar på den siste i dagDe to første gangene dro jeg fysisk til København. Denne gangen bestilte jeg et kit hjem, og sendte selv med DHL Express. Fikk svaret etter 11 dager!
Har ikke ønsket å gå frem til uke 12, for så å finne ut av at babyen ikke er levedyktig eller er alvorlig sykt. Spesielt ikke nå som vi har to andre barn vi må ta hensyn til! NIPT er risikofritt, så anbefaler alle som har økonomi til det, å ta den![]()
Jeg må få ordnet med noe tidligere time altså! Blir for lenge å vente uten å vite noe som helst! Takk for svaret dittSyntes også det var litt sent, har du eventuelt noe legetime for det?
Jeg har krav på offentlig NIPT, men skal ikke ta den. Ville ikke brukt penger på det. Det er større sjanse for falsk positiv enn at det er noe galt. Dyrt er det og. Jeg er «gammel» og føler det har blitt en slags motegreie de siste årene.
Takk for grundig svar, det hjelper veldig å se hva andre tenkerJeg synes for det første at det er helt vilt dyrt med NIPT! Så det gjør det helt utelukket for oss.
Hadde jeg fått det dekket offentlig så hadde jeg nok tatt det, men jeg kommer ikke til å bruke penger på det nei.
Også tenker jeg at om det ses noe som kan indikere trisomier på tidlig oul så får man gjerne tilbud om nipt. Og dersom de ikke ser noen tegn til noe på toul, så tenker jeg at sjansen for et friskt foster er kjempe stor og jeg ville ikke bekymret meg videre
Men jeg ser begge sider altså, fordi vi har tre fra før av, og var veldig usikker på om vi skulle ha en nr 4, med tanke på tid og ressurser. Viser det seg at man får et sykt barn, så vil jo det kreve enda mer av begge deler.
Men jeg har troen på at det vil gå fint. Jeg er "bare" 34 år ved fødsel, og har fra før av 3 friske barn![]()
Ååå så braGikk bra, alt så fint ut med babymorkaka som ligger foran åpningen og forsaker blødning, så kunne komme fler før den kommer forbi åpningen igjen.
Vis vedlegget 456730
Hvis du er bekymret ville jeg booket en privat UL. Om man ser liv og alt ser fint ut i uke 8 er det veldig høy sjanse for at alt går bra.8+0 i dag og føler meg så lite gravid. Er så redd for MA. Er kvalm i perioder og har liten matlyst. Brekker meg av vonde lukter innimellom. Men i dag har jeg vært veldig fin, med unntak av at jeg er veldig trøtt og sliten. Men har en sønn på 1,5 år og en krevende jobb. Kan det være at jeg bare er heldig denne gangen? Var på ultralyd 6+2 og fikk se et bakkende hjerte. Men det er jo ingen garanti to uker seinere.
Jeg føler meg dårlig på kvelden da jeg er veldig sliten. Skal på en ultralyd i uke 10. Tenkte å vente, da det blir kostbart og dra på ultralyder for bekreftelse hver andre uke. Men kanskje jeg skal koste på meg det, da jeg er så bekymret.Hvis du er bekymret ville jeg booket en privat UL. Om man ser liv og alt ser fint ut i uke 8 er det veldig høy sjanse for at alt går bra.
Symptomene kan variere ettersom hvor uthvilt man er og blodsukkeret påvirker også for min del. Jeg har vært utrolig dårlig i de tre andre svangerskapene mine og nå er jeg helt lik så her går det omtrent i ett, men jeg føler meg av og til fin om jeg er uthvilt og har spist.
Vet ikke hvor du bor, men her i byen koster det 1590kr for privat. Det er litt, men bedre med sjelefred synes jeg.Jeg føler meg dårlig på kvelden da jeg er veldig sliten. Skal på en ultralyd i uke 10. Tenkte å vente, da det blir kostbart og dra på ultralyder for bekreftelse hver andre uke. Men kanskje jeg skal koste på meg det, da jeg er så bekymret.
Så trist å høre! Hadde du vært på ultralyd før, eller var dette første?Det var dessverre BO her![]()
Her er videoen hvis noe vil se den selv. Når jeg først så bildet fikk jeg inntrykk av at dette var sannsynligheten for reel positiv, falsk positiv osv og synes det så veldig rart ut om sannsynligheten for å avdekke reel positiv var 1,5% og måtte se den selv for å skjønne. men ser jo nå at det er jo antallet (av alle som tar testen) som får de ulike resultatene (til sammen blir det 100%).Ang statistikk så var nok jeg den første som skrev det. Og det var feil og det beklager jeg. La ved skjermbilde fra sykehuset i den tråden hvor jeg skrev, men kan legge det ved her også. Det var da sendt til meg som er 35 år. Jeg er veldig glad på deres vegne som har fått svar om at barnet er frisk![]()