Bekymringstråden

Ja, har ikke opplevd noe i dag. Men, er stadig like bekymret! Håper at det er på grunn av morkaken ja! :Heartred

Har opplevd 3 SA før vi fikk barn 1 og 2. Så en MA i fjor, i uke 7. Så, det er vanskelig å tenke positivt når det har endt så dårlig så mange ganger før. Har liksom gått hver dag nå å tenkt at jeg har vært så heldig som ikke har opplevd blødninger, smerter eller noe annet som kunne gitt bekymringer dette svangerskapet. Så skjer dette, og da stenger kroppen av alt av følelser automatisk. Huff .. Kan ikke annet enn å vente å se.

Tusen takk for omtanken @Kulefisken :Heartred
Du er god!
huff, krysser fingrene for at det ikke er noe gale <3

Onsdag 19.02 var hcg på 30000
Tirsdag 25.02 var hcg på 88000

Er det god nok økning, eller burde den økt litt mer mtp at den ikke har dobla seg?

Er 6+2.
Hadde den dobla seg hver 48t, skulle den vært på 240000

Onsdag 19.02 var hcg på 30000
Tirsdag 25.02 var hcg på 88000

Er det god nok økning, eller burde den økt litt mer mtp at den ikke har dobla seg?

Er 6+2.
Hadde den dobla seg hver 48t, skulle den vært på 240000
Verdier over en viss sum vil ikke lenger fordoble seg annenhver dag. Vet det skal finnes et skjema hvor man kan sjekke, men jeg husker ikke hvor den er. Kanskje noen andre har den.

Ja, der kommer vel frem at det ikke dobler seg like raskt nå :Heartred Bestilte privat UL for å være på den sikre siden.. er en overtenker og bekymrer, så hvis jeg skal få gjort noe fornuftig de neste dagene var det eneste løsning :smiley-ashamed004:hilarious:
Hadde gjort det samme. Satser på at alt er fint! Når fikk du time?

Hei dere, trenger bare å blåse ut litt. 6+0 idag. Dagen startet veldig dårlig med en stor styrtblødning som kom ut av ingenting, med noen koagler. Var overbevist om at det var en SA på gang. Fikk ved en tilfeldighet komme inn på ultralyd, og der så vi et fosteranlegg med hjerteslag! Men, vi så også mye blodoppsamling/hematom i livmor. Legen ga meg 50/50 odds, noe som føles ganske brutalt. Er også redd for plutselig begynne å blø mye på ugunstige tidspunkt. Dette er min tredje graviditet, ingen barn, skulle bare ønske det kunne være mer rett frem for en gangs skyld:happy8

Har så vondt i korsryggen i dag! :arghh: Går nedover høyre lår også… kan det være bekkenet?

Hei dere, trenger bare å blåse ut litt. 6+0 idag. Dagen startet veldig dårlig med en stor styrtblødning som kom ut av ingenting, med noen koagler. Var overbevist om at det var en SA på gang. Fikk ved en tilfeldighet komme inn på ultralyd, og der så vi et fosteranlegg med hjerteslag! Men, vi så også mye blodoppsamling/hematom i livmor. Legen ga meg 50/50 odds, noe som føles ganske brutalt. Er også redd for plutselig begynne å blø mye på ugunstige tidspunkt. Dette er min tredje graviditet, ingen barn, skulle bare ønske det kunne være mer rett frem for en gangs skyld:happy8
Usj så ekkelt! Hva skjer om man har hematom, blir man sykemeldt? Må man ta det med ro? Hvorfor gir han så dårlig odds?
Kan anbefale mensentruser forresten. De kan kanskje ta en del av blødningene uten at du trenger å gå med bind over lang tid.

Har så vondt i korsryggen i dag! :arghh: Går nedover høyre lår også… kan det være bekkenet?
Kan høres ut som bekkenet, men kan være isijas også. Jeg kjenner at det stråler ned noen ganger ved bekkenløsning. Hadde isijas som lita, og det kan kjennes ganske likt ut. Du kan gjøre disse testene:

Test for isjias (Straight Leg Raise - Lasegue-test):

1. Ligg på ryggen med strake ben.

2. Be noen løfte det smertefulle beinet sakte rett opp (ca. 30–70 grader).

3. Hvis smerten stråler fra korsryggen/setet og helt ned i leggen eller foten, tyder det på isjias.

Test for bekkenløsning:

Trendelenburg-test:

1. Stå på ett ben (hold i noe for balanse).

2. Hvis du får smerter i bekkenet/korsryggen eller kjenner at hoften "gir etter", kan det tyde på bekkenløsning.

Gange-test:

Hvis smerter øker når du går med korte skritt, i trapper eller ved å snu deg i sengen, er bekkenløsning mer sannsynlig.

Jeg hadde et hematom på 5x3 cm ved livmorstappen når vi ventet nummer 3. jeg begynte å blø koagler, frisk blod og gammelt blod om hverandre fra uke 13-25. Vi fikk også 50/50 odds. Sluttet å blø i uke 25, og fødte ei frisk lillesøster i uke 39. Men jeg vet hva du går gjennom, og det var naturligvis det tøffeste svangerskapet jeg har hatt psykisk. Fikk heldigvis god oppfølging og ultralyd annenhver uke på Drammen sykehus :Heartred Gode tanker til deg! Jeg tror dette går bra:Heartred

Høres ut som isjas :bag: Det er vondt!
Det har jeg hatt før, det er heeelt annerledes :bag:

Kan høres ut som bekkenet, men kan være isijas også. Jeg kjenner at det stråler ned noen ganger ved bekkenløsning. Hadde isijas som lita, og det kan kjennes ganske likt ut. Du kan gjøre disse testene:

Test for isjias (Straight Leg Raise - Lasegue-test):

1. Ligg på ryggen med strake ben.

2. Be noen løfte det smertefulle beinet sakte rett opp (ca. 30–70 grader).

3. Hvis smerten stråler fra korsryggen/setet og helt ned i leggen eller foten, tyder det på isjias.

Test for bekkenløsning:

Trendelenburg-test:

1. Stå på ett ben (hold i noe for balanse).

2. Hvis du får smerter i bekkenet/korsryggen eller kjenner at hoften "gir etter", kan det tyde på bekkenløsning.

Gange-test:

Hvis smerter øker når du går med korte skritt, i trapper eller ved å snu deg i sengen, er bekkenløsning mer sannsynlig.
Da er det bekkenet :arghh:

Oj! Bra det ble oppdaget og han fikk operert, men helt enig i at man ikke skal måtte kjefte seg til hjelp.. herregud.. av og til lurer man på hva i alle dager som skjer når det blir slik..

Håper han kommer seg fort og at de 3 månedene blir kortere :Heartred
Takk for omtanken :Heartred Det håper jeg også!

Om ca. 4 timer får jeg svar på om det faktisk er liv lenger eller ei. Om det er det, håper jeg hun kan se årsaken til den brune utfloden. Det ga seg i går formiddag, men har fremdeles litt kramper i livmorområdet. Gruer meg skikkelig, men ser frem til å få det overstått!

Om ca. 4 timer får jeg svar på om det faktisk er liv lenger eller ei. Om det er det, håper jeg hun kan se årsaken til den brune utfloden. Det ga seg i går formiddag, men har fremdeles litt kramper i livmorområdet. Gruer meg skikkelig, men ser frem til å få det overstått!
Lykke til! Krysser alt jeg kan krysse!

Hei! Sliter også med mye smerter og blødninger.. Det startet på mandag da jeg våknet, tok hcg prøve hos legen som på tirsdag viste god stigning. Dro på privat tul på tirsdag og fikk se ett hjerte som slo fint. Men blødningene og smertene gir seg ikke, så skal inn å ta ny hcg prøve i dag og håper den viser økning om ikke så lover ikke dette godt.. Har IBS og endometriose så håper alle smertene kommer av det og ikke at kroppen jobber med å rydde opp..

Back
Topp