Bekymringstråden

I går kveld lyse brun utflod, i dag lys rosa utflod…
Har mensmurringer i rygg… det har jeg hatt hele veien side uke 3/4….
Jeg er helt sikker på at det ikke er et bankende hjerte, føler d sånn på mg… mye tanker her jg går på jobb og alt er egentlig helt jævlig
Så vond følelse å sitte med :sad010 når har du ultralyd i morgen?
 
I går kveld lyse brun utflod, i dag lys rosa utflod…
Har mensmurringer i rygg… det har jeg hatt hele veien side uke 3/4….
Jeg er helt sikker på at det ikke er et bankende hjerte, føler d sånn på mg… mye tanker her jg går på jobb og alt er egentlig helt jævlig
Skjønner at det er umulig å fungere som normalt med alle tankene og bekymringene..Det usikre + ventetiden er faktisk det verste.. Krysser virkelig fingrene for deg i morgen! :Heartred
 
I går kveld lyse brun utflod, i dag lys rosa utflod…
Har mensmurringer i rygg… det har jeg hatt hele veien side uke 3/4….
Jeg er helt sikker på at det ikke er et bankende hjerte, føler d sånn på mg… mye tanker her jg går på jobb og alt er egentlig helt jævlig
Føler virkelig med deg! Krysser fingrene for at alt er bra:)
 
Ny ultralyd i dag, jeg er så nervøs og redd for at det ikke skal være noe der lengre. Jeg har ikke hatt smerter, men de blødningene har vært av og på helt til for noen dager siden, men i dag er kvalmen tilbake for fult og jeg vet ikke om det er på grunn av uroen eller om det er graviditeten. :smiley-angelic001
Lurer også på hvordan det gikk idag? :Heartred
 
Skal til jordmor på ultralyd i dag eller i morgen. Har siden jeg fikk positiv test ikke følt meg gravid, til tross for flere symptomer. Har bare på følelsen at dette ikke går. For ca. Tre dager siden kom kvalmen nesten helt bort også, før det måtte jeg spise ofte for å holde kvalmen borte. Nå er jeg heller ikke så sliten som jeg har vært. Er fortsatt litt sliten, men ikke til samme grad. Så er spent på hva ultralyden viser, men er helt overbevist om at det ikke er et bankende hjerte å se.
Men det var det, ikke sant? Jeg er 7+4 i dag, men føler meg veldig lite gravid, annet enn kanskje LITT på morgenen. Skal på ultralyd i morgen og har så INNMARI lyst til at det skal gå bra.
 
Alt er bra heldigvis. Spira vokse og trives, morkaka er tykk og alt ser bra ut. Årsaken til blødningene osv her er en liten blødning på 1 cm som ligger litt gjemt bak morkaka som forklarer hvorfor blodet ikke er ferskt. Skal tilbake om to uker for ny sjekk
Sååå fint å høre!!! :Heartred :Heartred
 
Tusen takk for all Omtanke
Vet dere hva?
Det gikk så FINT❤️Jg gråtav glede.
Alt så bra ut, et hjerte som slo….
Jordmor skriver på helsekortet og forklarer meg: ser muligens en gestasjonssekk til uten plommesekk eller fosterannlegg.(at det muligens har hvert en til)…
❤️❤️❤️
 
Tusen takk for all Omtanke
Vet dere hva?
Det gikk så FINT❤️Jg gråtav glede.
Alt så bra ut, et hjerte som slo….
Jordmor skriver på helsekortet og forklarer meg: ser muligens en gestasjonssekk til uten plommesekk eller fosterannlegg.(at det muligens har hvert en til)…
❤️❤️❤️
Herlighet, nå ble jeg glad! :Heartred Helt fantastisk at du fikk så gode nyheter, det fortjente du!! Den spiren har å tviholde seg fast og slutte å skremme mammaen sin på den måten:Heartred
 
Tusen takk for all Omtanke
Vet dere hva?
Det gikk så FINT❤️Jg gråtav glede.
Alt så bra ut, et hjerte som slo….
Jordmor skriver på helsekortet og forklarer meg: ser muligens en gestasjonssekk til uten plommesekk eller fosterannlegg.(at det muligens har hvert en til)…
❤️❤️❤️
Ååå så bra!!! :Heartred
 
  • Omsorg
Reactions: Ann
Hei! La denne posten ut på april tråden. Men ikke mye respons, så prøver her også da jeg føler meg både desperat og knust. Den ene terminen min er satt til mars.

Fått dårlige nyheter på ultralyd i dag etter økende blødning. Har hatt spotting i snart to uker, og økende blødning fra i går. Dro til privat ultralyd i dag grunnet tiltagende blødning. Skulle vært uke 9+3 basert på siste mens. Men dette vet jeg ikke stemmer grunnet graviditetstest med ukesindikator. Skulle da vært uke 6+4, også i forhold til når vi hadde ubeskyttet samleie i sommer. Men i dag på UL er det ikke symmetrisk tilvekst på embryoet. Størrelsen på gestasjonssekken tilsvarer 5+6. Størrelsen på embryoet tilsvarer 7+1. Plommesekken er også liten i forhold til fosteret, og den er avflatet og ikke rund som forventet. Legen konkluderte med høy risiko for SA og lite håp om at det utvikler seg videre som forventet. Likevel er det hjerteslag. Syntes denne usikkerheten er helt forferdelig. Å føle at det ikke er noe håp, men samtidig vite at det er et lite hjerte som slår inni der. Noen som har erfaring med dette? Noen som vet om det er noe håp?
 
Hei! La denne posten ut på april tråden. Men ikke mye respons, så prøver her også da jeg føler meg både desperat og knust. Den ene terminen min er satt til mars.

Fått dårlige nyheter på ultralyd i dag etter økende blødning. Har hatt spotting i snart to uker, og økende blødning fra i går. Dro til privat ultralyd i dag grunnet tiltagende blødning. Skulle vært uke 9+3 basert på siste mens. Men dette vet jeg ikke stemmer grunnet graviditetstest med ukesindikator. Skulle da vært uke 6+4, også i forhold til når vi hadde ubeskyttet samleie i sommer. Men i dag på UL er det ikke symmetrisk tilvekst på embryoet. Størrelsen på gestasjonssekken tilsvarer 5+6. Størrelsen på embryoet tilsvarer 7+1. Plommesekken er også liten i forhold til fosteret, og den er avflatet og ikke rund som forventet. Legen konkluderte med høy risiko for SA og lite håp om at det utvikler seg videre som forventet. Likevel er det hjerteslag. Syntes denne usikkerheten er helt forferdelig. Å føle at det ikke er noe håp, men samtidig vite at det er et lite hjerte som slår inni der. Noen som har erfaring med dette? Noen som vet om det er noe håp?
Ååh skjønner godt at et et slikt uklart svar er svært fortvilende og vondt... Har ingen erfaringer med dette selv. Har du fått satt opp ny time i nærmeste fremtid? Og er det noen du kunne fått snakket med om det i mellomtiden? Sender mange klemmer til deg, og krysser fingrene :Heartred
 
Ååh skjønner godt at et et slikt uklart svar er svært fortvilende og vondt... Har ingen erfaringer med dette selv. Har du fått satt opp ny time i nærmeste fremtid? Og er det noen du kunne fått snakket med om det i mellomtiden? Sender mange klemmer til deg, og krysser fingrene :Heartred
Hei og takk for svar :) Jeg avlyste timen min hos jordmor, men hun ønsket å ringe meg for oppfølging rundt de dårlige nyhetene. Tror hun skal ringe meg i dag. Har en time på sykehuset egentlig fredag om over en uke (oppfølging fordi jeg blør. Tok UL forrige fredag der). Men jeg ringte til avdelingen og fikk snakke med en lege og fikk forklart situasjonen og endret timen til onsdag. Føles som en evighet å skulle vente så lenge når jeg mer eller mindre fikk beskjed om at alt håp er ute. Føles så forvirrende ut og vondt når jeg har symptomer hele tiden og vet at det er et bankende hjerte inni meg.
 
Hei og takk for svar :) Jeg avlyste timen min hos jordmor, men hun ønsket å ringe meg for oppfølging rundt de dårlige nyhetene. Tror hun skal ringe meg i dag. Har en time på sykehuset egentlig fredag om over en uke (oppfølging fordi jeg blør. Tok UL forrige fredag der). Men jeg ringte til avdelingen og fikk snakke med en lege og fikk forklart situasjonen og endret timen til onsdag. Føles som en evighet å skulle vente så lenge når jeg mer eller mindre fikk beskjed om at alt håp er ute. Føles så forvirrende ut og vondt når jeg har symptomer hele tiden og vet at det er et bankende hjerte inni meg.
Kan du ringe fastlegen din for å måle hcg? Ofte hvis fosteret er i ferd med å gå til grunne, at hcg kan flate ut litt, eventuelt være på veg nedover igjen. Det kan jo i alle fall gi deg en liten pekepinn. Jeg er veldig lei meg på dine vegne, må gjøre utrolig vondt å ikke vite.
 
Hei og takk for svar :) Jeg avlyste timen min hos jordmor, men hun ønsket å ringe meg for oppfølging rundt de dårlige nyhetene. Tror hun skal ringe meg i dag. Har en time på sykehuset egentlig fredag om over en uke (oppfølging fordi jeg blør. Tok UL forrige fredag der). Men jeg ringte til avdelingen og fikk snakke med en lege og fikk forklart situasjonen og endret timen til onsdag. Føles som en evighet å skulle vente så lenge når jeg mer eller mindre fikk beskjed om at alt håp er ute. Føles så forvirrende ut og vondt når jeg har symptomer hele tiden og vet at det er et bankende hjerte inni meg.
Krysser alt som krysses kan for deg
 
Takk for svar igjen Tenker at jeg ikke drar til fastlege da jeg ikke får tatt hcg med to dagers mellomrom grunnet helg om to dager. Ser at fosteret utvikler seg. Vondt å se på ultralyden i går at det er tydelig hode og begynnende armer og ben, noe man ikke kunne se fredagen før. Så lille spiren utvikler seg. Bare alt det andre som ikke klarer å «henge med».

Mulig jeg drar til ny ultralyd på mandag bare for å se. Føles ut som en evighet å skulle vente helt til onsdag. Hadde oppfølgingssamtale med jordmor i dag, og hun forberedte meg på at mye kan skje de neste dagene mtp spontanabort. I morgen er det to uker siden jeg begynte å blø :(

Tusen takk for støtten <3
 
Back
Topp