Bekymringstråden

Huff, dette hørtes helt forferdelig ut. Også så vanskelig å forholde seg til Har ingen erfaring med dette selv dessverre. krysser fingrene for at de tar feil og at alt går bra ❤️❤️

Huff så sakte dagene går.. Tidlig ultralyd på sykehuset førstkommende tirsdag grunnet flere SA og MA. Er så redd for at hjertet til lille har sluttet og slå og at det har gått galt denne gangen også. Tror nok at hvis det går galt denne gangen også er det siste forsøket vi gjør på å utvide flokken. Jeg orker rett og slett ikke dette stresset og bekymringen mer. Blir totalt tappet for krefter og psykisk er det helt forferdelig og gå å vente, kjenne etter og stadig være usikker.

Jeg har egentlig klart å være ganske rolig og ubekymret de siste 3 ukene. Er nå i uke 10+3 og skal ta UL på tirsdag. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli redd for å få dårlige nyheter. Det er litt skrekken å gå rundt å tro at man er gravid at alt er bra, også viser det seg å ikke være tilfelle.

Hei! La denne posten ut på april tråden. Men ikke mye respons, så prøver her også da jeg føler meg både desperat og knust. Den ene terminen min er satt til mars.

Fått dårlige nyheter på ultralyd i dag etter økende blødning. Har hatt spotting i snart to uker, og økende blødning fra i går. Dro til privat ultralyd i dag grunnet tiltagende blødning. Skulle vært uke 9+3 basert på siste mens. Men dette vet jeg ikke stemmer grunnet graviditetstest med ukesindikator. Skulle da vært uke 6+4, også i forhold til når vi hadde ubeskyttet samleie i sommer. Men i dag på UL er det ikke symmetrisk tilvekst på embryoet. Størrelsen på gestasjonssekken tilsvarer 5+6. Størrelsen på embryoet tilsvarer 7+1. Plommesekken er også liten i forhold til fosteret, og den er avflatet og ikke rund som forventet. Legen konkluderte med høy risiko for SA og lite håp om at det utvikler seg videre som forventet. Likevel er det hjerteslag. Syntes denne usikkerheten er helt forferdelig. Å føle at det ikke er noe håp, men samtidig vite at det er et lite hjerte som slår inni der. Noen som har erfaring med dette? Noen som vet om det er noe håp?
Du har sikkert googlet allerede, men liten eller stor plommesekk med ikke-rund form er forbundet med høy risiko for SA. Var nok derfor du fikk den beskjeden. Men ultralyd er et øyeblikksbilde. Det er derfor de alltid vil gjenta undersøkelsen etter en ukes tid. For å se om første funn var riktig. Skjønner godt at det er en grusom ventetid. Det er liksom ingen mellomting mellom bra og dårlig utfall i dette «spillet». Sender deg en stor klem, og håper du får gode nyheter på neste ultralyd.

Du har sikkert googlet allerede, men liten eller stor plommesekk med ikke-rund form er forbundet med høy risiko for SA. Var nok derfor du fikk den beskjeden. Men ultralyd er et øyeblikksbilde. Det er derfor de alltid vil gjenta undersøkelsen etter en ukes tid. For å se om første funn var riktig. Skjønner godt at det er en grusom ventetid. Det er liksom ingen mellomting mellom bra og dårlig utfall i dette «spillet». Sender deg en stor klem, og håper du får gode nyheter på neste ultralyd.
Tusen takk for svar Ja, det er en veldig vanskelig og altoppslukende tid. Føles ut som en evighet til onsdag. Det jeg nesten er mest redd for er om jeg må gå enda flere uker med denne usikkerheten som jeg føler smuldrer meg opp fra innsiden. Har begynt å føle mer håp nå selv om jeg vet at det egentlig ikke er så mye håp. Vet ikke om det bare er en forsvarsmekanisme eller hva det er for å holde ut denne ventingen. Men en ting er sikkert, og det er at dette forumet har vært en enorm stor støtte for meg. Både svarene fra dere og det å lese om andre som står i lignende situasjoner og om hvor mye støtte man får av hverandre her inne. Jeg føler meg veldig mye mindre ensom i denne tiden jeg er inne i nå

Stor klem tilbake

Jeg er ekstremt bekymret for MA. Det er ingen ting som tilsier at jeg har noe forhøyet risiko for det, og jeg fikk se hjerteslag for 8 dager siden som virket betryggende i noen dager, men frykten slipper ikke.
Jeg er så redd for å komme på OTUL i uke 13 og få høre at hen har sluttet å utvikle seg..

Jeg er ekstremt bekymret for MA. Det er ingen ting som tilsier at jeg har noe forhøyet risiko for det, og jeg fikk se hjerteslag for 8 dager siden som virket betryggende i noen dager, men frykten slipper ikke.
Jeg er så redd for å komme på OTUL i uke 13 og få høre at hen har sluttet å utvikle seg..
Om du har råd og det er tilgjengelig, kan en privat ultralyd en gang i blant være betryggende. Men i en verden hvor vi er vant til å kunne styre og ha kontroll på det meste, er det uvant å plutselig ikke ha noe påvirkningskraft på det som skjer. Pust med magen. Hvis livmor vokser og kan kjennes ved symfysekanten før otul, kombinert med at du har sett hjerteslag, er det liten sjanse for at noe er galt. Lykke til!

Takk for godt svar :Heartpink
Får se om jeg ikke tar en til privat før den ordinære. Føler meg litt overhysterisk bare, men det er de som jobber med det kanskje vandt til.

Hei
En liten oppdatering fra meg. Dro på ny time hos den private gynekologen i dag for ultralyd. Det viste seg at hjertet hadde sluttet å slå. Føles utrolig vondt. Likevel er det fint å få en avslutting på det hele da jeg i over en uke har visst at det mer eller mindre ikke var noe håp.

Tusen takk for all støtte fra mitt første innlegg. Ønsker dere andre masse lykke til med den lille dere har i magen❤️

Hei
En liten oppdatering fra meg. Dro på ny time hos den private gynekologen i dag for ultralyd. Det viste seg at hjertet hadde sluttet å slå. Føles utrolig vondt. Likevel er det fint å få en avslutting på det hele da jeg i over en uke har visst at det mer eller mindre ikke var noe håp.

Tusen takk for all støtte fra mitt første innlegg. Ønsker dere andre masse lykke til med den lille dere har i magen❤️
Sender deg en kjempeklem :Heartred

• Omsorg
Reactions: BMH
Hei

Mange tanker, klemmer og lykkeønskinger videre til deg :Heartred

• Omsorg
Det var leit å høre. Håper du har gode folk rundt deg som kan ta godt vare på deg i tiden fremover. Stor klem herfra!

• Omsorg
Da sitter jeg og venter på å komme inn til morkakeprøve. Gruer meg og kjenner jeg ikke orker enda en nedtur nå. Send gjerne gode tanker! #krysserfingrene
Lykke til! Var det pga tidligere erfaringer og risiko for gjentakelse? Eller mistanke om noe galt nå? (Ps ikke svar om det er for personlig spm).

Lykke til! Var det pga tidligere erfaringer og risiko for gjentakelse? Eller mistanke om noe galt nå? (Ps ikke svar om det er for personlig spm).
Takk! Har mistet 7 ganger tidligere så ble utredet pga det, og da fant de ut at jeg har en translokasjon mellom kromosom 13 og 14. Så sjansen for å få et friskt barn er ikke særlig stor. Men det har gått tidligere så jeg krysser fingrene for nok et mirakel ❤️

Takk! Har mistet 7 ganger tidligere så ble utredet pga det, og da fant de ut at jeg har en translokasjon mellom kromosom 13 og 14. Så sjansen for å få et friskt barn er ikke særlig stor. Men det har gått tidligere så jeg krysser fingrene for nok et mirakel ❤️
Da krysser jeg fingrene for deg! Bonusen med morkakeprøve er at du får vite kjønn samtidig, hvis du vil det da…

Fy flate nå er jeg så frustrert og irritert at jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg! Var ferdig med morkakeprøva og legen skulle samle alle de små morkakeprøvene i ei skål. Når han hadde gjort det og skulle løfte skåla under mikroskopet greide han å miste hele greia ned på papiret så alt ble borte! Kunne ikke ta ny prøve pga risikoen med å stikke to ganger samme dag. Så må må jeg tilbake om fire uker og ta fostervannsprøve. Totalt unødvendig undersøkelse i dag og risiko for lille mini i magen:smiley-angry017

Fy flate nå er jeg så frustrert og irritert at jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg! Var ferdig med morkakeprøva og legen skulle samle alle de små morkakeprøvene i ei skål. Når han hadde gjort det og skulle løfte skåla under mikroskopet greide han å miste hele greia ned på papiret så alt ble borte! Kunne ikke ta ny prøve pga risikoen med å stikke to ganger samme dag. Så må må jeg tilbake om fire uker og ta fostervannsprøve. Totalt unødvendig undersøkelse i dag og risiko for lille mini i magen:smiley-angry017
Hoff for en forferdelig opplevelse :Heartred gode klemmer din vei og mange lykkeønskninher at alt er bra!

Back
Topp