Bekymringstråd

Uff, det er vanskelig, altså :Heartpink Første trimester kan være så tungt, og samtidig vil man jo gjerne ha graviditeten for seg selv og sine nærmeste en stund til. Vi har fortalt det til nærmeste familie, men det er noe annet med folk på jobb. Kommer kanskje til å si det til min nærmeste kollega snart, så jeg har en alliert som vet det. Har du en sånn person, eller kan det hjelpe å si det til sjefen allerede? Da kan jo hen kanskje tilrettelegge for deg på en diskret måte:)
Min eventuelle permisjonstid kommer til å gå ut over flere på jobb, selv om jeg får vikar, så det er ingen jeg kan si det til som ikke kommer til å synes det er bittelitt kjipt, dessverre. Men før jeg sier det til sjefen kommer jeg til å alliere meg med en kollega slik at hun kan backe meg når sjefen reagerer. Har en helt spinnvill sjef så jeg vurderer nesten å ha med meg kollega i rommet når jeg forteller om graviditeten, for at sjefen skal moderere seg eller for at jeg i det minste skal ha et vitne til hvordan hun oppfører seg...

Min eventuelle permisjonstid kommer til å gå ut over flere på jobb, selv om jeg får vikar, så det er ingen jeg kan si det til som ikke kommer til å synes det er bittelitt kjipt, dessverre. Men før jeg sier det til sjefen kommer jeg til å alliere meg med en kollega slik at hun kan backe meg når sjefen reagerer. Har en helt spinnvill sjef så jeg vurderer nesten å ha med meg kollega i rommet når jeg forteller om graviditeten, for at sjefen skal moderere seg eller for at jeg i det minste skal ha et vitne til hvordan hun oppfører seg...
Off! Det hørtes virkelig ikke bra ut. Å ta med deg en kollega og/eller tillitsvalgt er nok fornuftig.
Du skylder jo ikke jobben din hele deg. Å forvente at ansatte ikke blir gravide, eller ikke tar permisjon er jo helt tullete.
Det er noe man som leder må akseptere.

Jeg ser jo at det går hardt utover arbeidsplassen min at jeg ikke er der, men absolutt ingen har vært annet enn glade på mine vegne, og vi er alle klar over at sykdom, fravær, svangerskap er noe vi ikke råder over.

Nei, herregud, det høres ikke bra ut :Heartpink nå aner jeg ikke hvor eller i hvilken bransje du jobber, men hvis du opplever noe sånt så kan fagforening kanskje være til hjelp? Om hun reagerer negativt er det diskriminering. Så fælt å være redd for reaksjonen. Men også veldig bra å alliere deg med en kollega:Heartpink

Oi! Dette er fagforeningsmat, ja! Det er nesten så jeg ville vurdert å bruke permisjonstiden til å skrive søknader.
Kan du evt. gi skriftlig beskjed? Da har du en beviselig tråd i det minste. Det føles kanskje utrygt mtp. at den informasjonen lett kan videresendes? :Heartred

Min sjef er selv tilbake fra barsel selv for noen måneder siden. Hun verdsetter sine ansatte, og i tillegg er hun meget klar over taushetsplikten sin. Jeg vil derfor gå til henne først, slik at jeg kan få tatt blodprøver etc. uten at det reageres. Pluss at hun vet vi prøver da, og heier generelt.

Oi! Dette er fagforeningsmat, ja! Det er nesten så jeg ville vurdert å bruke permisjonstiden til å skrive søknader.
Kan du evt. gi skriftlig beskjed? Da har du en beviselig tråd i det minste. Det føles kanskje utrygt mtp. at den informasjonen lett kan videresendes? :Heartred

Min sjef er selv tilbake fra barsel selv for noen måneder siden. Hun verdsetter sine ansatte, og i tillegg er hun meget klar over taushetsplikten sin. Jeg vil derfor gå til henne først, slik at jeg kan få tatt blodprøver etc. uten at det reageres. Pluss at hun vet vi prøver da, og heier generelt.
Enig i dette. Kan ev. få med deg fagforening og gi beskjed til noen høyere opp om du jobber i en kjede/større konsern.

Er så bekymret og lei denne spottingen som kommer og går :-(
Har ringt meg syk fra jobb imorgen og kommer til å ringe legesenteret når de åpner. Håper legen ka sette meg på progesteron. Er så slitsomt at ALT trigger spotting. Er liksom så oppgitt at nå bare tenker jeg at jeg vil bli ferdig med det om dette er en begynnelse på SA :sad015 noen andre som opplever spotting? Vet jo det er normalt, men det er så skummelt!

Er så bekymret og lei denne spottingen som kommer og går :-(
Har ringt meg syk fra jobb imorgen og kommer til å ringe legesenteret når de åpner. Håper legen ka sette meg på progesteron. Er så slitsomt at ALT trigger spotting. Er liksom så oppgitt at nå bare tenker jeg at jeg vil bli ferdig med det om dette er en begynnelse på SA :sad015 noen andre som opplever spotting? Vet jo det er normalt, men det er så skummelt!
Så vanskelig. Skjønner godt at det tærer på. :sad010Spottet pittelitt for en ukes tid siden, har ellers ikke vært mer, men MYE med det første svangerskapet. Var flere ganger inne hos sykehuset.

Jeg har jo i likhet med mange andre vært veldig bekymra for SA. Og forstår at den bekymrings aldri går helt bort. Men nå er teststreken sterkere enn kontrollstreken og jeg skal prøve å bare la ting være til første legekontroll og sjekk av hjertelyd som er over påske. Det er godt å vite at risikoen synker dag for dag
Jaaa, er selv bekymret spesielt nå som jeg små blør, men det gjør man jo å

Jaaa, er selv bekymret spesielt nå som jeg små blør, men det gjør man jo å
Misforstå meg rett, men ‘’godt’’ å lese at andre også er litt plaget med spotting. Googler meg jo ihjel og det er normalt, men det snakkes så lite om at det føles jo bare illevarslende og farlig ut. Man hører at man ikke blør som gravid og da tenker jo jeg med en gang at dette går galt. Jeg føler alt jeg gjør trigger spotting, det er så slitsomt

Misforstå meg rett, men ‘’godt’’ å lese at andre også er litt plaget med spotting. Googler meg jo ihjel og det er normalt, men det snakkes så lite om at det føles jo bare illevarslende og farlig ut. Man hører at man ikke blør som gravid og da tenker jo jeg med en gang at dette går galt. Jeg føler alt jeg gjør trigger spotting, det er så slitsomt
Jaaaa er helt enig, man blir jo redd hver gang føler jeg :arghh::nailbiting:

Testet positivt 28.mars (12dpo) med tidlig test strimmel (veldig svak) og digital (1-2uker). Testet igjen nå i dag 22dpo og testen er noe sterkere (vanlig strimmel) men digital viser fortsatt 1-2 uker. Jeg har aldri hatt noe SA eller MA og har ingen grunn til bekymring tror jeg, men med all info på nett så skremmer jeg meg selv og hadde trodd jeg skulle hatt 2-3 uker innen nå.. forrige graviditet var testen veldig sterk ved IKM og digital viste med en gang 2-3 uker, har en gutt på ett år nå. Ifølge chatgpt kan man ikke stole helt på disse testene for hcg økning, men jeg vet ikke jeg.. noen erfaringer?

Testet positivt 28.mars (12dpo) med tidlig test strimmel (veldig svak) og digital (1-2uker). Testet igjen nå i dag 22dpo og testen er noe sterkere (vanlig strimmel) men digital viser fortsatt 1-2 uker. Jeg har aldri hatt noe SA eller MA og har ingen grunn til bekymring tror jeg, men med all info på nett så skremmer jeg meg selv og hadde trodd jeg skulle hatt 2-3 uker innen nå.. forrige graviditet var testen veldig sterk ved IKM og digital viste med en gang 2-3 uker, har en gutt på ett år nå. Ifølge chatgpt kan man ikke stole helt på disse testene for hcg økning, men jeg vet ikke jeg.. noen erfaringer?
Meget mulig du har fått en litt dårlig test altså. Har lest om mange. Fikk selv en 2-3 på en test etter jeg hadde fått 3+. Fikk litt panikk da, da det var en grunn til at jeg testet på nytt igjen, men alt var bra :happy:

Meget mulig du har fått en litt dårlig test altså. Har lest om mange. Fikk selv en 2-3 på en test etter jeg hadde fått 3+. Fikk litt panikk da, da det var en grunn til at jeg testet

Meget mulig du har fått en litt dårlig test altså. Har lest om mange. Fikk selv en 2-3 på en test etter jeg hadde fått 3+. Fikk litt panikk da, da det var en grunn til at jeg testet på nytt igjen, men alt var bra :happy:
Aha ikke sant. Jeg skal bort noen dager og tenkte at jeg skal prøve å ikke tenke på mer på det og heller ta en ny digital på søndag igjen. Da bør den vel vise 2-3 for da er det 2 uker siden jeg fikk positiv test

Jeg går å venter på svar på HCG blodprøve. De oppdaget på urinprøve på legekontoret at det var utslag på blod i urinen, til tross for ingen blødning. Bekymret meg sikkert unødvendig nå, men håper virkelig ikke det er noe:nailbiting: har økt utflod om dagen, så nå går jeg konstant på do å sjekker.

Jeg går å venter på svar på HCG blodprøve. De oppdaget på urinprøve på legekontoret at det var utslag på blod i urinen, til tross for ingen blødning. Bekymret meg sikkert unødvendig nå, men håper virkelig ikke det er noe:nailbiting: har økt utflod om dagen, så nå går jeg konstant på do å sjekker.
hvor lang tid bruker de på å gi deg resultatet da? Tok du første i dag?

Jeg logger inn på fürst en gang i timen å sjekker. Tok prøven litt sent i dag så de håpet jeg skulle få svar i løpet av kvelden. Skal ta ny prøve igjen på fredag.

Blir spennende med deg i morgen også da, vi krysser fingre :Heartred

Jeg logger inn på fürst en gang i timen å sjekker. Tok prøven litt sent i dag så de håpet jeg skulle få svar i løpet av kvelden. Skal ta ny prøve igjen på fredag.

Blir spennende med deg i morgen også da, vi krysser fingre :Heartred
Krysser fingre for at du får positivt svar i løpet av kvelden - det er sånn seigpining å vente.
Og tusen takk :Heartred Jeg får nok resultatet rundt klokka 18 i morra. Og så fikk jeg meg time privat for å få progesteron og blodprøver i morra klokka 11 – de er i samme bygg som der jeg jobber så lett valg når de var villige til å ta meg inn. Slik at hvis økningen er tilfredstillende så har jeg resepten klar for å støtte opp.

Back
Topp