Min eventuelle permisjonstid kommer til å gå ut over flere på jobb, selv om jeg får vikar, så det er ingen jeg kan si det til som ikke kommer til å synes det er bittelitt kjipt, dessverre. Men før jeg sier det til sjefen kommer jeg til å alliere meg med en kollega slik at hun kan backe meg når sjefen reagerer. Har en helt spinnvill sjef så jeg vurderer nesten å ha med meg kollega i rommet når jeg forteller om graviditeten, for at sjefen skal moderere seg eller for at jeg i det minste skal ha et vitne til hvordan hun oppfører seg...Uff, det er vanskelig, altsåFørste trimester kan være så tungt, og samtidig vil man jo gjerne ha graviditeten for seg selv og sine nærmeste en stund til. Vi har fortalt det til nærmeste familie, men det er noe annet med folk på jobb. Kommer kanskje til å si det til min nærmeste kollega snart, så jeg har en alliert som vet det. Har du en sånn person, eller kan det hjelpe å si det til sjefen allerede? Da kan jo hen kanskje tilrettelegge for deg på en diskret måte
![]()
Første trimester kan være så tungt, og samtidig vil man jo gjerne ha graviditeten for seg selv og sine nærmeste en stund til. Vi har fortalt det til nærmeste familie, men det er noe annet med folk på jobb. Kommer kanskje til å si det til min nærmeste kollega snart, så jeg har en alliert som vet det. Har du en sånn person, eller kan det hjelpe å si det til sjefen allerede? Da kan jo hen kanskje tilrettelegge for deg på en diskret måte