Bekymringstråd

Det var hvertfall et hjerte som slo! Alt så normalt ut med fosteret men hadde en liten blødning ved fremrevegg (?) Med morkaka (?) Så hun anbefalte å sjekke igjen om ca 2 uker. Skal prøve å få en tidlig ultralyd på sykehuset. Nå er det hvertfall en grunn til å få litt oppfølging. Hun påstod at doppler hos fastlege var farlig for fosteret? Kunne få flere blødninger men det var ikke sikkert, hun sa noe med at kroppen også kunne suge det opp.
Så fantastisk med er hjerte som slår :hello2

Så bra at alt så bra ut med lille! Sa hun noe om hva det kunne komme av? Og var det derfor du hadde en liten blødning?
Nei gikk tom for tid. Hun hadde opplevd folk med kraftig blødning som gjennomførte svangerskap. Men i og med at jeg kunne få blødning igjen hørtes det ut som det var årsaken.

I går kveld fikk jeg skikkelig vonde tak helt nede i magen. Var kanskje 15 min. Det kom litt i tak, som jeg valgte å puste meg litt gjennom, fordi det var smertelindrende. Når det holdt på tenkte jeg at det var starten på en spontanabort, men har heldigvis ikke kommet noe blod. Kjenner allikevel jeg er litt bekymret for om det kan være noe galt. Har aldri opplevd å miste før heldigvis, så har null peiling på området. Noen andre som har noen erfaringer eller har hatt noe lignende før?❤️ er 6+1

Hvordan går det med deg?
Hun skrev på terminlisten at det ikke gikk denne gangen dessverre, og at hun skulle ta piller på sykehuset i morgen :Heartpink
Takk for at du spør, men ja, det gikk dessverre ikke bra :sad010 Missed abortion… Men for at ikke andre skal bli redde; det var ugler i mosen allerede ved UL for to uker siden da jeg ble satt tilbake fra 7+0 til 6+0, det kunne være et tegn på at utviklingen var i ferd med å stoppe opp, noe som stemte. Har hatt så lite symptomer hele svangerskapet i forhold til sist. Verken ømme bryster eller kvalme. Så den lille blødningen har nok kommet av at kroppen er i ferd med å skjønne hva som skjer. Små blødninger er heldigvis aller oftest uskyldige! :Heartred

I går kveld fikk jeg skikkelig vonde tak helt nede i magen. Var kanskje 15 min. Det kom litt i tak, som jeg valgte å puste meg litt gjennom, fordi det var smertelindrende. Når det holdt på tenkte jeg at det var starten på en spontanabort, men har heldigvis ikke kommet noe blod. Kjenner allikevel jeg er litt bekymret for om det kan være noe galt. Har aldri opplevd å miste før heldigvis, så har null peiling på området. Noen andre som har noen erfaringer eller har hatt noe lignende før?❤️ er 6+1
Hadde noe lignende rundt uke 6 i forrige svangerskap, vet ikke hva det var, men det var ikke spontanabort, men kvalmen satte i for alvor fra den dagen av. Håper det går fint med deg :Heartred

Takk for at du spør, men ja, det gikk dessverre ikke bra :sad010 Missed abortion… Men for at ikke andre skal bli redde; det var ugler i mosen allerede ved UL for to uker siden da jeg ble satt tilbake fra 7+0 til 6+0, det kunne være et tegn på at utviklingen var i ferd med å stoppe opp, noe som stemte. Har hatt så lite symptomer hele svangerskapet i forhold til sist. Verken ømme bryster eller kvalme. Så den lille blødningen har nok kommet av at kroppen er i ferd med å skjønne hva som skjer. Små blødninger er heldigvis aller oftest uskyldige! :Heartred
Ånei det er helt jævlig... hvertfall når det foregår. Vær litt obs hvis blødningen blir veldig stor/styrt blødning. Hos meg satt fosteret fortsatt fast. Ble hastetur til sykehuset da. Blir heldigvis litt bedre etterhvert, håper du får en ny sjanse veldig snart

Antar dette bare er noe slim/utflod med gammelt blod. Hun sa jeg hadde gammelt blod inni i dag. Er så usikker på om jeg er forbi der det gikk galt sist, fikk bare vite sånn ca uke 8

Vedlegg

• 20260130_014041.jpg
    20260130_014041.jpg
    1,1 MB · Visninger: 27
Min bekymringer er jo ingenting i sammenligning. Men jeg har så vondt i hodet hele tiden. Hele uka. Men er visstnok vanlig i denne perioden.

Og i dag begynner overtenkinga mi.. Ikke ømme og hovne bryst lenger, for to dager siden kunne jeg knapt ta av meg bhen uten at jeg måtte bite tenna sammen. Kvalmen er så og si fraværende blitt:rolleyes: Har ul på mandag, men er så redd for at det nok en gang har stoppet opp..
Det med ømme nipler kan komme og gå veldig. Og kvalmen min har også tatt pauser. Man kan bryte kvalmesyklusen. Håper det bare er overtenking. Hadde pause fra ømme nipler og kvalme samtidig, og var fortsatt et embryo hos meg iallfall :Heartred

Det med ømme nipler kan komme og gå veldig. Og kvalmen min har også tatt pauser. Man kan bryte kvalmesyklusen. Håper det bare er overtenking. Hadde pause fra ømme nipler og kvalme samtidig, og var fortsatt et embryo hos meg iallfall :Heartred
Er jo ikke ømme nipler, men selve brystene som har vært veldig ømme og hovne, og i spenn. Jeg får ta det som det kommer, og så får vi se hva mandagen bringer

Er jo ikke ømme nipler, men selve brystene som har vært veldig ømme og hovne, og i spenn. Jeg får ta det som det kommer, og så får vi se hva mandagen bringer
Kjenner veldig etter symptomer selv, vet det var liv på torsdag, men synes det er skummelt siden det er rundt den tida det hadde stoppet sist. Hadde ømme nippler tidligere det forsvant i 1 ukes tid og nå kjenner jeg at brystene er ømme om natta i hovedsak. Kjenner også på litt kvalme men føler det er mye mildere. Vil tro det er noe med når man tenker altfor mye på symptomer

Jeg leste på jodel at det var flere som ikke fikk målt hjertefrekvens på ultralyd fordi det kan stresse fosteret. Dette hadde de fått høre fra gynekolog både på sykehuset og privat. Jeg har aldri hørt om det før og fikk målt hjertefrekvens forrige uke når jeg var 7+6, jeg skal på ny ultralyd i morgen. Nå er jeg bekymret om det kan være skadelig og om jeg heller burde si at hun ikke skal måle hjertefrekvens.

Jeg leste på jodel at det var flere som ikke fikk målt hjertefrekvens på ultralyd fordi det kan stresse fosteret. Dette hadde de fått høre fra gynekolog både på sykehuset og privat. Jeg har aldri hørt om det før og fikk målt hjertefrekvens forrige uke når jeg var 7+6, jeg skal på ny ultralyd i morgen. Nå er jeg bekymret om det kan være skadelig og om jeg heller burde si at hun ikke skal måle hjertefrekvens.
Når jeg var på ultralyd 6+6 ville ikke jordmor bruke doppler under ultralyden. Hun sa det var god "praksis" tidlig i svangerskapet fordi doppler sender ut lydbølger med høyere energi enn ultralyd. Hun sa også at dette er et føre var prinsipp hos dem og at andre praktisere annerledes. Er nok sikker med mye annet at det bare ikke er nok informasjon til å konkludere hvordan det påvirker embryo så da unngår noe det, neppe gjort noen forskjell for deg :Heartred

Back
Topp