Bekymringstråd

Kan noen trygge meg?

Var på Ultralyd i dag. Trodde jeg var minst 6+0. Jordmor mener at jeg er ca 5+0 utifra hva hun ser ang. størrelse. Hun målte et "såvidt synlig foster" til 2 cm.

Greit, jeg kan ha hatt forsinket eggløsning. MEN, jeg har fulgt HCG ved flere anledninger og i dag er HCG på hele 17.000. !! Utifra alle tabeller burde den ikke være så høy dersom fosteret faktisk kun er 5+0, og jeg er 21 DPO.

Kan noen trygge meg?

Var på Ultralyd i dag. Trodde jeg var minst 6+0. Jordmor mener at jeg er ca 5+0 utifra hva hun ser ang. størrelse. Hun målte et "såvidt synlig foster" til 2 cm.

Greit, jeg kan ha hatt forsinket eggløsning. MEN, jeg har fulgt HCG ved flere anledninger og i dag er HCG på hele 17.000. !! Utifra alle tabeller burde den ikke være så høy dersom fosteret faktisk kun er 5+0, og jeg er 21 DPO.
Jeg ville ikke lagt noe i det. Med nr. 2 var jeg på TUL i uke 10 og de målte meg da til å være 8uker (noe jeg egentlig visste ikke stemte). Var også det barnet jeg ble satt 1,5uke tilbake med på OUL. Så hu var vel kanskje bare liten, men hu kom nesten 2uker før termin (mer riktig beregnet min egen eggløsning). Så ikke tenk på det! Det er vanskelig uansett sikkert så tidlig i svangerskapet :Heartred Men som du skjønner betyr det ikke at noe er galt nødvendigvis:joyful:

Kan noen trygge meg?

Hvis du er mellom 5+ og 6 så var det sikkert 2 mm og ikke 2 cm?
Da er det jo så smått at det er veldig vanskelig å måle riktig. Jeg var på TUL da jeg var 7+1 i følge egne beregninger. Først målte hun meg til 6+5 men så fikk hun etter hvert en bedre vinkel og kom frem til 7+0 (0,92 cm / 9,2 mm). Så det er ikke bare-bare å finne riktig vinkel og eksakt mål så tidlig. Tror jeg ville ha ventet minst en uke til før jeg tok en ny TUL hvis jeg var deg. Men den ventetida er helt grusom – jeg vet!

Håper du får en betryggende tilbakemelding på neste TUL og at det viser seg at det ble målt litt feil sist. Etter hva jeg har hørt så kan det vokse litt i rykk og napp så tidlig også. Sender deg gode tanker og håper alt viser seg å være i skjønneste orden :Heartred

Tenker også det blir mm, ikke cm. 7 uker er ca 1cm. Og hCG er så store svingninger på innenfor normalen at jeg ikke blir overrasket lenger. Men kan jo være de ser en ekstra liten tass på en senere ultralyd :happy: Høres i det minste ikke ut som noe er galt - tvert i mot!

Jeg ville ikke lagt noe i det. Med nr. 2 var jeg på TUL i uke 10 og de målte meg da til å være 8uker (noe jeg egentlig visste ikke stemte). Var også det barnet jeg ble satt 1,5uke tilbake med på OUL. Så hu var vel kanskje bare liten, men hu kom nesten 2uker før termin (mer riktig beregnet min egen eggløsning). Så ikke tenk på det! Det er vanskelig uansett sikkert så tidlig i svangerskapet :Heartred Men som du skjønner betyr det ikke at noe er galt nødvendigvis:joyful:
Hvis du er mellom 5+ og 6 så var det sikkert 2 mm og ikke 2 cm?
Da er det jo så smått at det er veldig vanskelig å måle riktig. Jeg var på TUL da jeg var 7+1 i følge egne beregninger. Først målte hun meg til 6+5 men så fikk hun etter hvert en bedre vinkel og kom frem til 7+0 (0,92 cm / 9,2 mm). Så det er ikke bare-bare å finne riktig vinkel og eksakt mål så tidlig. Tror jeg ville ha ventet minst en uke til før jeg tok en ny TUL hvis jeg var deg. Men den ventetida er helt grusom – jeg vet!

Håper du får en betryggende tilbakemelding på neste TUL og at det viser seg at det ble målt litt feil sist. Etter hva jeg har hørt så kan det vokse litt i rykk og napp så tidlig også. Sender deg gode tanker og håper alt viser seg å være i skjønneste orden :Heartred
Tenker også det blir mm, ikke cm. 7 uker er ca 1cm. Og hCG er så store svingninger på innenfor normalen at jeg ikke blir overrasket lenger. Men kan jo være de ser en ekstra liten tass på en senere ultralyd :happy: Høres i det minste ikke ut som noe er galt - tvert i mot!
Tusen takk for var dere. Selvsagt var det 2 mm, ikke cm, my bad.
Vi har roet oss litt her nå ved å lese om andre historier og skjønt at i disse ukene 5-7 så er det ekstreme variasjoner på hva man kan se og ikke på UL. Jeg tror at vi var litt uheldige med at gynekologen var veldig fastlåst i at jeg ikke kunne være lenger enn maks 3 uker etter befruktning, og dette begrunnet hun i at man får positiv test 7 dager etter eggløsning og siden jeg hatt negativ test dagen før positiv var dette sikkert. (Jeg vet testen kan være negativ helt fram til 14 dager DPO/etter eggløsning og fortsatt ende opp med positiv)
Hun var flink og erfaren men utgikk fra at jeg ikke var lenger og målte derfor kanskje ikke så nøye / letet godt siden hun forventet at dette var alt vi ville se. Brukte ca 1 minutt på å faststille det hele. Jeg mener bestemt fortsatt at jeg er ca 6+0. Det kan jo være at fosteret lå sånn til at hun ikke fikk målt det helt nøyaktig, eller feil vinkel. Men hun bare presenterte det ikke som en mulighet, noe som skapte uro siden HCG og egne beregninger tilsier jeg skulle vært lenger enn hennes 5+0.

Takk for støttende ord. ❤️ Om flere har erfaringer om å få målt fosteret til 2-3 mm mellom uke 5+0 og 6+0, og alt gikk fint, så rop ut!

Jeg har i samråd med fertilitets lege tatt progesteron tilskudd fra 3DPO. Jeg har tatt en vaginal kapsel hver kveld. Fikk beskjed om å ta dem til mens eller 14 dager inn i graviditeten ved positiv test. Jeg er i dag ved skillet hvor min siste kapsel var i går kveld og jeg kjenner det er ubehagelig å slutte med det. Hodet mitt spinner i hva hvis modus, hva om ikke kroppen min produserer nok, hva om jeg bare skulle tatt det to uker til… den tvilen i denne tiden kan man få gratis av meg.
Jeg tar og progesteron tilskudd. Startet 3 dager dpo med en kapsel hver kveld. Ved positivt test (fikk det 9 dpo) skulle jeg ta en morgen og en kveld frem til uke 10. Er nå 7+1

Back
Topp