Bekymringstråd

Jeg er 6+5 i dag. Hadde lyserosa utflod i dag, og slimslintr med brunt blod. Har hatt litt mindre ømme bryster de 2 siste dagene, men kvalm av og på. Trøtt og sliten av og på. Det stikker på venstre side, og er en følelse av å være støl. Det har jeg hatt av og på, men et mer i dag. Vet det er vanlig å spotte i uke 6-7, men jeg blir så redd. Dette er min første graviditet, og det er gjennom IVF.
Jeg så i notatene mine at jeg hadde første blødning 6+5 i forrige svangerskap ❤️
Jeg hadde riktig nok mange blødninger av veldig lettblødende livmorhals ❤️ håper det er uskyldig for deg ❤️❤️ veldig stressende med blødninger!
Høres ut som meg og jeg er en dag bak deg…

Har kjent litt mindre på kvalme siste to dagene (fremdeles kvalm og oppkast daglig) og i dag hatt en del murringer i mage og rygg. Kjenner meg veldig bekymret, er 10+1 og har tidligere oppdaget ma 10+6 (utviklingen stoppet opp i uke 8). Da hadde jeg og mindre kvalme dagene før og trodde det var fordi jeg var over den verste kneiken. Med datteren min var kvalmen på sitt verste på denne tiden, men nå går jeg på xoneva så kan jo være derfor. Klarer likevel ikke å slappe av med tanken. Skal på ultralyd på mandag og håper virkelig på gode nyheter da, men er altså så livredd. Så liv i uke 7 og det føles litt for lenge siden ut nå.
Jeg er også 10+1 i dag og føler at kvalmen har avtatt litt sammenlignet med før jul. Jeg tenker det kanskje er foedi jeg har hatt ferie og slappet av, sovet lenge og ikke hatt noe jobbstress nå i jula. Med forrige var jeg også leeenge kvalm, så hadde forventet mye verre i jula. Men hvert svangerskap er ulikt, så jeg tror ikke man skal legge for mye i at noe er litt annerledes nå. Alt går nok bra ❤️❤️

Jeg er 6+5 i dag. Hadde lyserosa utflod i dag, og slimslintr med brunt blod. Har hatt litt mindre ømme bryster de 2 siste dagene, men kvalm av og på. Trøtt og sliten av og på. Det stikker på venstre side, og er en følelse av å være støl. Det har jeg hatt av og på, men et mer i dag. Vet det er vanlig å spotte i uke 6-7, men jeg blir så redd. Dette er min første graviditet, og det er gjennom IVF.
Hei! Føler sånn med deg som er førstegangs og bekymret. Jeg hadde det akkurat likt med min første (også IVF). Jeg tror man er så vant til at ting ikke går som man vil når man har prøvd lenge, at det er litt ekstra vanskelig å stole på at det også kan gå bra! Nå er jeg gravid med nr 3 og har lært at det er helt normalt at ømme pupper kommer og går. Noen dager er de veldig ømme og harde, andre dager helt vanlige. Jeg spottet også litt i uke 6 med nr. 1, og da googlet jeg meg fram til at det er ganske normalt akkurat i den perioden, noe med at det kan renskes ut litt gammelt «gruff» fra livmoren eller noe? Hos meg varte det et par dager før det gikk over. Spottet litt med nr 2 også, men det var senere i svangerskapet. Har nesten glemt det nå, hehe. Men de aller fleste tilfeller av spotting er altså helt ufarlige! ❤️

Hei! Føler sånn med deg som er førstegangs og bekymret. Jeg hadde det akkurat likt med min første (også IVF). Jeg tror man er så vant til at ting ikke går som man vil når man har prøvd lenge, at det er litt ekstra vanskelig å stole på at det også kan gå bra! Nå er jeg gravid med nr 3 og har lært at det er helt normalt at ømme pupper kommer og går. Noen dager er de veldig ømme og harde, andre dager helt vanlige. Jeg spottet også litt i uke 6 med nr. 1, og da googlet jeg meg fram til at det er ganske normalt akkurat i den perioden, noe med at det kan renskes ut litt gammelt «gruff» fra livmoren eller noe? Hos meg varte det et par dager før det gikk over. Spottet litt med nr 2 også, men det var senere i svangerskapet. Har nesten glemt det nå, hehe. Men de aller fleste tilfeller av spotting er altså helt ufarlige! ❤️
Tusen takk for omsorg <3 Det er vanskelig å bare nyte det faktum at man er gravid uten å bekymre seg, spesielt når slike ting skjer. Jeg har TUL 13. januar og det føles veldig lenge til nå. Krysser det jeg har for at det går bra <3

Får helt panikk: Ser nå at jeg glemte å pakke med meg multivitaminer (m/folsyre og jod) i dosettene mine mine på juleferie. Det betyr at jeg ikke har tatt ekstra folsyre alle de kritiske ukene i svangerskapet :arghh: :arghh: Gravidhjernen har glemt å legge de oppi!! Og det oppdaga jeg først nå!

Jeg vil bare gråte, jeg som er sååå kontrollfreak, har blitt gravid med IVF og alt mulig, så klart måtte noe gå galt. Er altså helt fra rundt uke 4+4 til uke 7 jeg ikke har tatt, og nevralrøret lukker seg vel allerede innen 6+2. Hadde fine verdier før svangerskapet, og har spist feks mye klementin og brød, men jeg freaker altså heeeelt ut. Har så klart sendt mld til legen:sorry:

Last edited:
Får helt panikk: Ser nå at jeg glemte å pakke med meg multivitaminer (m/folsyre og jod) i dosettene mine mine på juleferie. Det betyr at jeg ikke har tatt ekstra folsyre alle de kritiske ukene i svangerskapet :arghh: :arghh: Gravidhjernen har glemt å legge de oppi!! Og det oppdaga jeg først nå!

Jeg vil bare gråte, jeg som er sååå kontrollfreak, har blitt gravid med IVF og alt mulig, så klart måtte noe gå galt. Er altså helt fra rundt uke 4+4 til uke 7 jeg ikke har tatt, og nevralrøret lukker seg vel allerede innen 6+2. Hadde fine verdier før svangerskapet, og har spist feks mye klementin og brød, men jeg freaker altså heeeelt ut. Har så klart sendt mld til legen:sorry:
Jeg håper det kan være beroligende at jeg i mitt første svangerskap ikke tok folsyre før i uke 6 fordi jeg visste ikke at jeg var gravid før jeg var i uke 6. Gutten blir 12 til våren, helt frisk og fin :Heartred

Dette svangerskapet fikk jeg ikke tatt folsyre før i uke 5+ igjen fordi jeg visste ikke.
Forstår godt bekymringen din, man tenker jo på alt og vil så gjerne at alt skal gå bra:Heartred Begynn å ta folsyre igjen så fort du kan så går det nok bra:Heartred

Jeg spurte legen min om jeg skulle ta to tabletter og ikke bare en, for jeg hadde lave verdier fra før av, men han mente det holdt med en likevel, og da tenker jeg at dine verdier som var bra fra før av og du har spist mat som inneholder folsyre, at det går bra :Heartred

Vært syk med både forkjølelse og bihulebetennelse med feber siden onsdag men endelig på bedringsveien. Blir bare så bekymret for lille i magen da jeg spist dårlig helt frem til siste to dager og har måtte snyte meg hardt innimellom for å få ut slim så håper det ikke har påvirket den lille. Var på privat ultralyd onsdag formiddag før det brøt ut og da så alt bra ut så må vel bare satse på at det går bra frem til Tul på sykehuset 22. Januar men bekymringen er der. Kan ikke huske sist jeg var så dårlig og det måtte komme nå lissom

Vært syk med både forkjølelse og bihulebetennelse med feber siden onsdag men endelig på bedringsveien. Blir bare så bekymret for lille i magen da jeg spist dårlig helt frem til siste to dager og har måtte snyte meg hardt innimellom for å få ut slim så håper det ikke har påvirket den lille. Var på privat ultralyd onsdag formiddag før det brøt ut og da så alt bra ut så må vel bare satse på at det går bra frem til Tul på sykehuset 22. Januar men bekymringen er der. Kan ikke huske sist jeg var så dårlig og det måtte komme nå lissom

Jeg har hatt influensa med bihulebetennelse i jula, gikk ned 4 kg på en uke.
Går nok helt fint med de små alikevel, de tar det de skal ha og er godt beskyttet :)

Det går nok helt fint ja, er jo veldig mange som opplever å gå ned i vekt den første tiden nettopp fordi de får i seg lite grunnet kvalme. Men baby tar det den trenger uansett heldigvis, de er godt beskyttet der inne :Heartred

Det går nok veldig bra, du hadde jo gode verdier fra før og slik jeg har forstått det er det ganske lave verdier man skal ha før det går utover fosteret. Jeg fant selv ut at jeg hadde lave verdier rett før jeg fant ut jeg var gravid, begynte å ta med en gang og verdiene skal stabiliseres ganske fort igjen. Så en uke eller to uten går helt fint

Kan man ikke snyte seg?? Jeg har vært forkjølet lenge og snytet meg masse!

Første dag på ti dager jeg ikke er småkvalm og uggen hele tiden, og blir selvfølgelig kjempebekymret. Har vært i helt elendig form de siste ti dagene, så en dags bedring er jo egentlig kjærkomment, men så blir det galt «det også»

Back
Topp