Bekymringstråd

Tusen takk for gode ord og tanker alle sammen :Heartred skal hjem fra sykehuset i dag for å slappe av med familien min! Ekstra sårt at jeg ikke kan løfte 2 åringen hjemme på flere uker grunnet operasjon.
Men sånn er det bare. Sorgen over graviditeten har jeg ikke fått prosessert oppi alt kaoset og hasteoperasjonen. Så det får jeg ta litt og litt når formen er bedre kjenner jeg!
Takk alle sammen og masse lykke til med deres graviditeter, håper de går supert :love017

Jeg har en frisk gutt på snart 2 år :Heartred Vi opplevde å miste babyen vår i fjor, fullbåren - bare noen dager gammel </3
Kjenner derfor at jeg er litt ekstra engstelig denne gangen, både i svangerskapet og for tiden etterpå.
Gleder meg veldig, men er også ganske spent og litt redd.
Uff så forferdelig. Det er mitt største mareritt. Man blir jo knyttet til spiren så fort man har positiv test, kan ikke forestille meg hvordan det må være å miste babyen sin sender en klem❤️

Jeg har en frisk gutt på snart 2 år :Heartred Vi opplevde å miste babyen vår i fjor, fullbåren - bare noen dager gammel </3
Kjenner derfor at jeg er litt ekstra engstelig denne gangen, både i svangerskapet og for tiden etterpå.
Gleder meg veldig, men er også ganske spent og litt redd.
Klem til deg ❤️ Så utrolig vondt og hjerterått. Håper du får ekstra oppfølging dette svangerskapet? :shy:

Jeg skal være 9+1 i dag.
Hadde HCG på 369 når jeg var 3+6, og hadde fin UL for en uke siden. Nå sier ny HCG måling 75, men en generisk beskjed "kan ikke valideres/svaret er unormalt". Samme feilmelding på PAPP A (Doubletest).. det kan jo blot være en dårlig prøve, men legens telefontid er først i morgen igjen. Har ikke hatt smerter eller blødning. UL viste rigtig plassering.

Prøver å holdet motet oppe, men jeg kjenner dette blir en lang dag/natt.

Jeg skal være 9+1 i dag.
Hadde HCG på 369 når jeg var 3+6, og hadde fin UL for en uke siden. Nå sier ny HCG måling 75, men en generisk beskjed "kan ikke valideres/svaret er unormalt". Samme feilmelding på PAPP A (Doubletest).. det kan jo blot være en dårlig prøve, men legens telefontid er først i morgen igjen. Har ikke hatt smerter eller blødning. UL viste rigtig plassering.

Jeg ikke helsepersonell, så jeg kan ingenting om hva som kan ha skjedd, men basert på at det står feilmelding så hadde jeg sett bort fra denne blodprøven. Tror ikke du kunne hatt så lavt HCG så langt ut i graviditeten uten at du hadde hatt helt klare symptomer på abort. Jeg skjønner at det blir vanskelig å finne roen før du får snakket med legen, men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg :Heartred

Jeg ikke helsepersonell, så jeg kan ingenting om hva som kan ha skjedd, men basert på at det står feilmelding så hadde jeg sett bort fra denne blodprøven. Tror ikke du kunne hatt så lavt HCG så langt ut i graviditeten uten at du hadde hatt helt klare symptomer på abort. Jeg skjønner at det blir vanskelig å finne roen før du får snakket med legen, men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg :Heartred
Jeg er sikker på du har rett. Rasjonelt vet jeg det. Men må bare smøre meg inn med tolmodighet! Takk for betryggende ord :Heartred

Jeg skal være 9+1 i dag.

Jeg er heller ikke helsepersonell - men jeg har lest meg frem til at selv ved MA kan hcg fortsatt stige - ikke synke. Så dette må være noe feil. Men forstår veldig godt at du blir bekymret. Og jeg kan jo heller ikke forestille meg at du har hatt et så drastisk reelt fall av hcg på bare en uke. Mtp at ultralyden var helt fin for en uke siden. Egentlig dumt av de å sende det resultatet i det hele tatt. Her ville jeg klagd til legen om dette. Mye mer normalt at en lege ringer og gir beskjed at det er noe feil med prøven og at de må ta en ny. ❤️

Jeg skal være 9+1 i dag.

Håper du får gode svar fra legen :Heartred

Noen som vet hvordan man regner uker/termin ved lang syklus?

Siste mens 07/09, UL 07/11 (trodde jeg var 7 uker), estimert uke 5-6, ingen hjerteslag. Gjentatt etter 4 dager med samme svar. Gjentatt etter ytterligere 3 dager, funnet uke 6 ingen hjerteslag. Tatt hcg, venter prøve 2, men det jeg trodde var missed abortion er nå kanskje bare forsinket eggløsning pga laaaange sykluser (hatt 3 på ca 40 dager siden juni (er ammende)) og en helt normal men tidlig graviditet.

Forvirrende spennende og nervepirrende uker!

Siste mens 07/09, UL 07/11 (trodde jeg var 7 uker), estimert uke 5-6, ingen hjerteslag. Gjentatt etter 4 dager med samme svar. Gjentatt etter ytterligere 3 dager, funnet uke 6 ingen hjerteslag. Tatt hcg, venter prøve 2, men det jeg trodde var missed abortion er nå kanskje bare forsinket eggløsning pga laaaange sykluser (hatt 3 på ca 40 dager siden juni (er ammende)) og en helt normal men tidlig graviditet.

Oy, det hørtes ekstrem frustrerende ut :oops:

Uff så ubehagelig… selv var jeg på ultralyd da jeg selv trodde jeg var 6+3, ble målt til 5+3 og de fant ingen hjerteslag, fikk ny time ti dager senere, og da ble jeg plutselig satt frem igjen til den uken jeg trodde jeg skulle være i ut ifra mens termin. Var på en ny ultralyd et par uker etterpå for å forsikre meg om at ting var ok, og da tilsvarte jeg også lengden siden mens termin. Håper det er samme for deg, og at det bare har vært vanskelig å se noe på ultralyd. ❤️ svaret de ga meg var at eggløsning kan ha vært sen og at embryo vokser i rykk og napp.

Ved lang syklus så er det enten å estimere etter eggløsning (hvis du vet når det var), eller estimere etter ultralyd.

Vært mye bekymret i det siste da kvalmen - spesielt morgen-kvalmen ikke er like intens. Kvalmen kommer og går. Har ikke hatt noen blødninger. Har hatt litt vondt i ryggen, luftsmerter og litt stikking i magen (ikke noe spesielt vondt og kommer som regel når jeg legger meg ned i senga). Har fortsatt ømme bryst. Jeg er også usikker på når terminen min blir, siden jeg mistenker at eggløsningen ble forsinket pga. influensa rett før forventet eggløsning. Det gjør at jeg kan være alt i fra uke 7 til 10. Føler det er så lenge å vente til tidlig ordinær ultralyd 16. desember.

Vært mye bekymret i det siste da kvalmen - spesielt morgen-kvalmen ikke er like intens. Kvalmen kommer og går. Har ikke hatt noen blødninger. Har hatt litt vondt i ryggen, luftsmerter og litt stikking i magen (ikke noe spesielt vondt og kommer som regel når jeg legger meg ned i senga). Har fortsatt ømme bryst. Jeg er også usikker på når terminen min blir, siden jeg mistenker at eggløsningen ble forsinket pga. influensa rett før forventet eggløsning. Det gjør at jeg kan være alt i fra uke 7 til 10. Føler det er så lenge å vente til tidlig ordinær ultralyd 16. desember.
Kvalmen avtar ofte rundt uke 10-12. Er selv gravid i uke 10 straks og er mindre kvalm nå (gravid med tvillinger). Sånn har det vært de andre graviditetene også.

Er 20% sykmeldt på jobb, og gledet meg til uke 12 for da var kvalmen kanskje borte. Men den holder seg godt fast! Er liksom kvalm hele dagen, og hvis jeg har lange dager på jobb blir det ekstra ille på kvelden.. Vet ikke hva jeg skal gjøre, og føler at hverdagene mine bare handler om å være frisk nok til å være på jobb. Er forsåvidt 13+1 nå, men det frister lite å komme med en høyere sykmelding nå rett før jul..

Er 20% sykmeldt på jobb, og gledet meg til uke 12 for da var kvalmen kanskje borte. Men den holder seg godt fast! Er liksom kvalm hele dagen, og hvis jeg har lange dager på jobb blir det ekstra ille på kvelden.. Vet ikke hva jeg skal gjøre, og føler at hverdagene mine bare handler om å være frisk nok til å være på jobb. Er forsåvidt 13+1 nå, men det frister lite å komme med en høyere sykmelding nå rett før jul..
Jeg vil si at hvis dagene dine handler om å være frisk nok til å gå på jobb s bør du kanskje få litt høyere sykemelding. Svangerskap er ikke lenge av et helt arbeidsliv . Hør på kroppen :-)

Back
Topp