Bekymringstråd

Spør i tilfelle noen har opplevd lignende.

Dette er 2.svg og jeg opplevde fredag små spotting, først lys rosa, så mot brunt, så litt mer lys rosa og slik holdt det på i helgen. Mandag tok det seg opp litt og det ble mer nytt/rødt, men brunt innimellom. Jeg merker at det er mer når jeg er i aktivitet, og mindre når jeg er i ro.

Har snakket med jm som sa «ved spiseskje mengde blod kontakt legevakt» men tenker man da spiseskje sammenlagt på kort tid (bind/papir) eller flytende?

Tenkte ringe legekontor i morgen tidlig. Samt bestille en tidlig ul privat.

Er normalt ikke en stresset person, men kjenner på et ubehag av å ikke vite om noe lever eller ikke. Nå i kveld kom dette sammen med lette menstruasjonssmerter…
Hvordan har det gått? :Heartred
 
Ååå i dag er jeg stressa for hele greia :arghh: Kvalmen har vært mild i dag, puppene er ikke like vonde, jeg har sterke smerter nedover lårene (får like ved mensen). Klarer ikke å finne roen altså…

Skal på første svangerskapskontroll i morgen, og legen har ultralydaparat, så får jo heldigvis se da. Men nå kjenner jeg at jeg er stressa for hva jeg kommer til å se :sorry:

Noen som har noen oppløftende ord?
 
Er 7+6 påveg og er førstegangs gravid. Går å bekymrer meg heile tida og synes det er veldig lenge til uke 12 og få bekreftelse på om det har gått bra eller ikkje. Har symptomer som ekstrem trøtthet, kvalme heile dagen og ømme bryster. Men symptomer varierer dag for dag, så blir alltid usikker. Har en følelse på at det ikkje er liv lenger, samtidlig som eg nokon dagar har veldig sterke symptomer, men får jo ikkje sjekka det før eg er i uke 12. Synes dette er sikkelig vanskelig!
 
Føler med dere, nummertre og kholen! Tror det er helt vanlig å være bekrymret og redd, og det er jo ikke så enkelt når symptomene endrer seg fra dag til dag. Ikke er det så mye å gjøre heller, annet enn å håpe det går bra og forsøke å leve så normalt som man klarer. For meg hjelper det litt å se i tråden «sannsynlighet for at det går bra», og det er fint å se at tallet øker for hver dag :Heartred
 
Er 7+6 påveg og er førstegangs gravid. Går å bekymrer meg heile tida og synes det er veldig lenge til uke 12 og få bekreftelse på om det har gått bra eller ikkje. Har symptomer som ekstrem trøtthet, kvalme heile dagen og ømme bryster. Men symptomer varierer dag for dag, så blir alltid usikker. Har en følelse på at det ikkje er liv lenger, samtidlig som eg nokon dagar har veldig sterke symptomer, men får jo ikkje sjekka det før eg er i uke 12. Synes dette er sikkelig vanskelig!
Jeg bekymrer meg også og husker jeg var helt lik sist. Det eneste som hjelper litt er å se på statistikken og huske at om noe skjer var det mest sannsynlig noe alvorlig galt. Prøver å tenke at en privat tidlig ul ikke utgjør noen forskjell og man vil bli like bekymret uka etter siden vi ikke tar oss råd til det. Sist ble jeg mye roligere etter offentlig tul så ser frem til den. Ikke uvanlig at symptomer varierer altså.
 
I dag er jeg bekymret fordi symptomene mine er borte, og testen jeg tok i dag tidlig var svakere enn for 48 timer siden. Krysser alt for at det likevel går bra :smiley-angelic001
 
I dag er jeg bekymret fordi symptomene mine er borte, og testen jeg tok i dag tidlig var svakere enn for 48 timer siden. Krysser alt for at det likevel går bra :smiley-angelic001
Ikke test mer er min anbefaling ❤️ blir fort stressa av det. To streker er to streker.
 
Ååå i dag er jeg stressa for hele greia :arghh: Kvalmen har vært mild i dag, puppene er ikke like vonde, jeg har sterke smerter nedover lårene (får like ved mensen). Klarer ikke å finne roen altså…

Skal på første svangerskapskontroll i morgen, og legen har ultralydaparat, så får jo heldigvis se da. Men nå kjenner jeg at jeg er stressa for hva jeg kommer til å se :sorry:

Noen som har noen oppløftende ord?
Hvordan gikk det på svangerskapskontrollen? :Heartred
 
Det gikk veldig fint! Fikk se baby på ultralyd med et fint, bankende hjerte :Heartred Ting ble plutselig veldig ekte :smiley-bounce022

Har du vært på ultralyd?
Så koselig å høre :Heartred Det er ingenting som å se det nydelige lille vesenet med bankende hjerte!

Ja, kom nettopp hjem fra UL nå, og der var det en skikkelig søt skapning som var to dager større enn hva jeg først trodde. Bankende hjerte og alt så bra ut. Så da er jeg 9+1 med termin 1. juni istedenfor 8+6 :)
 
Hvordan har det gått? :Heartred
Vi fikk time med legevakt og fikk målt hcg torsdagen og fredagen etter jeg postet. Fikk svar mandag om god stigning, noe som passet med sterk kvalme spm. Tirsdag denne uken var vi og tok privat ul hvor hun kunne se hjerteslag, eggeplomme og en baby ca 45mm lang. Blødning stoppet også først tirsdagen, så gikk med mensen lignende blødning i over en uke.
Så da er jeg mer 6-7 uker istedenfor 8 uker. Forma er elendig om dagen så mini på 8 mnd får lært seg tålmodighet :nailbiting:
 
Last edited:
Nå kjenner jeg meg skikkelig bekymret for MA. Jeg er 7+4 i dag, og har de siste 3 dagene kjent litt stikninger/smerte i livmoren (etter at jeg snublet og vrikket foten i trappa på torsdag og brakk beinet). I dag kjenner jeg kvalmen er mer fraværende også.. Har ikke blødd noe, men det gjorde jeg ikke da jeg mistet i MA 7+4 i 2021 heller..
 
Nå kjenner jeg meg skikkelig bekymret for MA. Jeg er 7+4 i dag, og har de siste 3 dagene kjent litt stikninger/smerte i livmoren (etter at jeg snublet og vrikket foten i trappa på torsdag og brakk beinet). I dag kjenner jeg kvalmen er mer fraværende også.. Har ikke blødd noe, men det gjorde jeg ikke da jeg mistet i MA 7+4 i 2021 heller..
Høres helt forferdelig ut å ha mistet i MA tidligere, og det er ikke så rart de tankene dukker opp igjen nå som du er like langt på vei som da. Krysser virkelig fingrene for deg og håper at det går bra både med lille spiren i magen og med deg :Heartred
 
Var på restaurantbesøk og spiste kylling som var litt rosa. Så det etterpå... Gøy med slike bekymringer i første trimester :dead:
 
Var på restaurantbesøk og spiste kylling som var litt rosa. Så det etterpå... Gøy med slike bekymringer i første trimester :dead:
Håper du ga beskjed til restauranten!? Kylling som ikke er gjennomstekt er jo ikke bra for noen, uansett om man er gravid eller ikke.. Håper det går bra med deg og spiren likevel ❤️
 
Håper du ga beskjed til restauranten!? Kylling som ikke er gjennomstekt er jo ikke bra for noen, uansett om man er gravid eller ikke.. Håper det går bra med deg og spiren likevel ❤️
Ga beskjed, men veldig kjedelig ja. Har ikke fått noen reaksjon i magen og er en del timer siden, så satser på at det gikk fint :Heartred
 
Back
Topp