Bekymringstråd

Sende Mail til jordmor sist uke, fikk svar med en gang hvilken info de trengte for å sette opp time. De fikk det samme dag, men enda har jeg ikke hørt noe og det har gått en uke. Håper de kan gi meg svar snart
 
Så gale! Du har jo rett på oppfølging uansett, det skal jo tas blodprøve og urinprøver gjennom svangerskapet også,i tilegg til samtaler,blodtrykk osv..noen må jo ha ansvar for å følge opp..??
Jeg skal prøve å ta kontakt igjen i løpet av uka. Det er jo virkelig ikke holdbart å bare avvise meg på den måten.
 
6+6 uker i dag, men i går kveld blødde jeg. Skal til lege nå etterpå. Googler og googler, men blir egentlig bare mer bekymra av det. Har 3 svangerskap fra før, og to barn, blødde ikke i de svangerskapene som gikk bra så jeg har vel ikke helt trua nå.
 
6+6 uker i dag, men i går kveld blødde jeg. Skal til lege nå etterpå. Googler og googler, men blir egentlig bare mer bekymra av det. Har 3 svangerskap fra før, og to barn, blødde ikke i de svangerskapene som gikk bra så jeg har vel ikke helt trua nå.
Var det lite eller mye ? Håper alt går bra
 
Første time hos lege i dag og de fant hvite blodlegemer i urinen min grad 3+. Skal dyrkes. Kan vist bety urinveisinfeksjon eller annen infeksjon men jeg merker ikke noe. Håper alt er bra eller at de raskt finner ut hva det er !
 
Var det lite eller mye ? Håper alt går bra
Det var ingen kjempeblødning, men hos meg starter mensen med en liten blødning på dag 1, og det ligna på det.

Fikk komme inn på legekontoret til en turnuslege i dag, som egentlig er akuttlege med hjerte som spesialitet. Han ville prøve på utvendig UL, da ble jeg skeptisk. Men han fant et bitte bitte lite hjerte som slo. Han henta en barnelege som også kunne bekrefte at det var et hjerte som banka der. Han målte også, og utifra det han kunne se er jeg muligens ei uke lenger fram enn jeg tror selv.

Jeg er så letta! Det er fortsatt tidlig og mye kan skje enda, men jeg tillater meg å puste litt i kveld ❤️
 
Det var ingen kjempeblødning, men hos meg starter mensen med en liten blødning på dag 1, og det ligna på det.

Fikk komme inn på legekontoret til en turnuslege i dag, som egentlig er akuttlege med hjerte som spesialitet. Han ville prøve på utvendig UL, da ble jeg skeptisk. Men han fant et bitte bitte lite hjerte som slo. Han henta en barnelege som også kunne bekrefte at det var et hjerte som banka der. Han målte også, og utifra det han kunne se er jeg muligens ei uke lenger fram enn jeg tror selv.

Jeg er så letta! Det er fortsatt tidlig og mye kan skje enda, men jeg tillater meg å puste litt i kveld ❤️
Så fantastisk
 
Det var ingen kjempeblødning, men hos meg starter mensen med en liten blødning på dag 1, og det ligna på det.

Fikk komme inn på legekontoret til en turnuslege i dag, som egentlig er akuttlege med hjerte som spesialitet. Han ville prøve på utvendig UL, da ble jeg skeptisk. Men han fant et bitte bitte lite hjerte som slo. Han henta en barnelege som også kunne bekrefte at det var et hjerte som banka der. Han målte også, og utifra det han kunne se er jeg muligens ei uke lenger fram enn jeg tror selv.

Jeg er så letta! Det er fortsatt tidlig og mye kan skje enda, men jeg tillater meg å puste litt i kveld ❤️
Så gode nyheter å få :Heartred
Jeg hadde en del blødninger i svangerskapet med eldste barnet..så blødninger kan også være ufarlige,men det er alltid veldig vanskelig når det skjer.
 
Så gode nyheter å få :Heartred
Jeg hadde en del blødninger i svangerskapet med eldste barnet..så blødninger kan også være ufarlige,men det er alltid veldig vanskelig når det skjer.
Ja, det her er nok en ufarlig blødning, for alt så veldig bra ut
Jeg har aldri blødd i svangerskap som har gått bra før, bare de gangene det ikke har gått bra, så en får en liten støkk da Men her var alt foreløpig bra❤️
 
I dag var en dårlig dag... Skjelven, svimmel og litt hjertebank. Beina er sirup. I går (til tross for at jeg måtte sove middagslur ) hadde følte jeg meg fin. Var blandt annet på lang tur med en veninne og kjente energien boblen. Lavt blodtrykk ? Eller skjer det noe her ? Andre som har følt det slik ? Bør man kontakte legen om det fortsetter ? Er bare 5+3
Har det også sånn. Går opp og ned fra dag til dag. Funnet ut at jeg må spise ganske mye til frokost + ta det med ro. Ellers blir jeg uggen.
 
Har det også sånn. Går opp og ned fra dag til dag. Funnet ut at jeg må spise ganske mye til frokost + ta det med ro. Ellers blir jeg uggen.
Jeg har funnet ut det samme. Må spise mye jevnere enn før. Ellers blir jeg uvel. er også flinkere og hvile
 
Jeg har funnet ut det samme. Må spise mye jevnere enn før. Ellers blir jeg uvel. er også flinkere og hvile
Pleier vanligvis ikke å spise før langt utpå dagen, men det kan jeg bare glemme nå. Føler jeg bare spiser og spiser og spiser.
 
Uke 9+6 i dag, var på privat UL 9+4 hvor alt så bra ut Hadde MA i høst (estimert 9+2 da det døde), og redd det samme skal skje igjen. Har blødninger daglig, spesielt ved toalettbesøk, og i dag var det friskt blod. Ikke noe mer enn noen dråper i toalettet, men likevel. Blir dyrt med mange private UL, så får vel vente de neste 3 ukene til tidlig UL. Men bekymrer meg likevel over å blø daglig, spesielt da forrige svangerskap var helt likt og endte i MA :/ Tungt å være så bekymret hele tiden!
 
Nå bekymrer jeg meg for hvordan dette vil bli. Hvordan vil en baby passe inn i livet? Kommer de andre barna til å føle seg tilsidesatt..? Kommer jeg til å elske den like høyt som de andre?
 
Uke 9+6 i dag, var på privat UL 9+4 hvor alt så bra ut Hadde MA i høst (estimert 9+2 da det døde), og redd det samme skal skje igjen. Har blødninger daglig, spesielt ved toalettbesøk, og i dag var det friskt blod. Ikke noe mer enn noen dråper i toalettet, men likevel. Blir dyrt med mange private UL, så får vel vente de neste 3 ukene til tidlig UL. Men bekymrer meg likevel over å blø daglig, spesielt da forrige svangerskap var helt likt og endte i MA :/ Tungt å være så bekymret hele tiden!
Så vondt å bekymre seg sånn :Heartred Sender en klem, og håper tiden til OTUL går fort :Heartred
 
Nå bekymrer jeg meg for hvordan dette vil bli. Hvordan vil en baby passe inn i livet? Kommer de andre barna til å føle seg tilsidesatt..? Kommer jeg til å elske den like høyt som de andre?
Jeg kjenner også mye på dette for tiden. Har bare en fra før og hun er snart 8 år, så overgangen blir ekstrem for henne :shy:
 
Uke 9+6 i dag, var på privat UL 9+4 hvor alt så bra ut Hadde MA i høst (estimert 9+2 da det døde), og redd det samme skal skje igjen. Har blødninger daglig, spesielt ved toalettbesøk, og i dag var det friskt blod. Ikke noe mer enn noen dråper i toalettet, men likevel. Blir dyrt med mange private UL, så får vel vente de neste 3 ukene til tidlig UL. Men bekymrer meg likevel over å blø daglig, spesielt da forrige svangerskap var helt likt og endte i MA :/ Tungt å være så bekymret hele tiden!
Sender deg en god klem,og må bare si at jeg skjønner følelsen såå godt. Den uvissheten og redselen ødelegger hele hverdagen,og det er så vanskelig å klare å slappe av,og å glede seg.
Har 3 MA og 1 Exu bak meg, klarer ikke tro at det skal gå veien denne gang .. TUL uke 7+3, lurer på hvordan vi da skal klare å vente til uke 12 hvis det er hjerteblink på den første UL.. Nei nå skulle vi virkelig kunne spolt tiden litt...!
Jeg har bedt om tettere oppfølging av jordmor denne gang,bare for å kunne lufte tanker og prate litt, kanskje det hadde vert noe for deg og? :Heartred
 
Uke 9+6 i dag, var på privat UL 9+4 hvor alt så bra ut Hadde MA i høst (estimert 9+2 da det døde), og redd det samme skal skje igjen. Har blødninger daglig, spesielt ved toalettbesøk, og i dag var det friskt blod. Ikke noe mer enn noen dråper i toalettet, men likevel. Blir dyrt med mange private UL, så får vel vente de neste 3 ukene til tidlig UL. Men bekymrer meg likevel over å blø daglig, spesielt da forrige svangerskap var helt likt og endte i MA :/ Tungt å være så bekymret hele tiden!
Forstår bekymringene dine 100%, å være gravid etter å ha mistet er tøft! Jeg har dessverre ikke så gode erfaringer med blødninger selv, men det var noe heelt annet enn det du beskriver. Men vil bare dele min søsters erfaring! Hun blødde altså koagler godt over halve svangerskapet, vet ikke hvor mange ganger hun ble fortalt at hun mistet, for så å se et frisk og sprellende liten baby på ultralyd etterpå. Har en velskapt baby den dag i dag:Heartred

Blødninger er skummelt, men det trenger så absolutt ikke å være noe farlig! En gynekolog jeg gikk til fortalte meg at når du har kommet inn i uke 9 (9+0 og utover) så er det like trygt som når du er 12 uker på vei, som for mange er den magiske grensa. Så selv om du har erfart en MA i tilsvarende uke så er sannsynligheten for at alt er bra med den lille mye større:Heartred
 
Jeg har ingen blødninger, men det hadde jeg ikke sist gang heller, og da var det MA. Jeg engster meg veldig, og i dag er det superslitsomt. Føler symptomene er redusert og holder på å bli sprø av det :( Tok en hcg-test i går og skal ta ny på mandag. Men er veldig nær å bestille (nok en) tul.
 
Back
Topp