Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja absoluttHCG har økt fra 39.492 (fredag) til 101.000 i dag (tirsdag) er dette innafor?
Sniker. Jeg fikk påvist celleforandringer ett par uker før jeg ble gravid med nr 2. Så jeg tok mange celleprøver gjennom den graviditeten for å følge meg på celleforandringene. Alt gikk fint, men skjønner det er skummelt. Lykke tilJeg skal ta celleprøve idag og kjenner jeg gruer meg veldig. Tatt dette utallige ganger før, men aldri som gravid. Jeg er så bekymra for at det skal ødelegge noe, selv om jeg vet at det er lite sannsynlig.. Noen som har erfaring med dette under graviditet?
Sniker fra september!Jeg skal ta celleprøve idag og kjenner jeg gruer meg veldig. Tatt dette utallige ganger før, men aldri som gravid. Jeg er så bekymra for at det skal ødelegge noe, selv om jeg vet at det er lite sannsynlig.. Noen som har erfaring med dette under graviditet?
Bare ikke bli redd om det kommer blodspor et par dager i etterkant. Livmorhalsen er veldig lettblødende når man er gravid, men det er IKKE farlig.Sniker. Jeg fikk påvist celleforandringer ett par uker før jeg ble gravid med nr 2. Så jeg tok mange celleprøver gjennom den graviditeten for å følge meg på celleforandringene. Alt gikk fint, men skjønner det er skummelt. Lykke til![]()
Takk for svar! Den rasjonelle sykepleieren i meg prøver å fortelle meg det samme, men den nervøse gravide er ikke helt overbevistSniker fra september!
Jeg tok celleprøve i uke 8 denne gangen. (Kontroll etter konisering). Det gikk så fint så!Bare ikke bli redd om det kommer blodspor et par dager i etterkant. Livmorhalsen er veldig lettblødende når man er gravid, men det er IKKE farlig.
Tidligere så har de også tatt fra innsiden av livmorhalstappen, men den holder de seg vel unna nå?Oppdatering: Ble henvist til avd gyn på sykehus, men de hadde ikke kapasitet før neste uke. Så får vel bare smøre meg med tålmodighet. Føler kvalmen kommer sigende og lett halsbrann pluss ømme pupper, men alt dette kan vel bare være innbilning fordi man ønsker det. Nå husker jeg hvor slitsomt det er med all denne usikkerheten ifb med graviditet.Hei. For to-tre uker siden var jeg helt sikker på at jeg var gravid, men har hatt mange runder der jeg har trodd at jeg har vært gravid i denne baby-perioden, sikkert lite søvn og lite væske innabords. Jeg ble ikke å ta noen test denne gangen for jeg hadde tatt så mange som har vært negativ tidligere, så jeg tenkte bare å vente å se om mensen kom. Etter fødsel har jeg ikke hatt regelmessig menstruasjon og bare hatt mensen to(tre) ganger. I morgen er det to uker siden "mensen" dukket opp, jeg ble sååå knust og lei meg og følte at jeg aldri blir gravid igjen. "Mensen" var rar i forhold til vanlig, lenger periode og kanskje mindre blod. Fire dager etter "mensen" var ferdig fikk jeg på nytt blod på papiret, først på dagen var det rødt og deretter ble det sånn brunlig som jeg har hatt ved tidligere graviditeter. Har et barn og to MA og har hatt slike blødninger på alle tre. I stedet for å kontakte lege i går dro jeg å kjøpte en graviditetstest(til mannens store fortvilelse), som ble så positiv som bare det. Har ligget våken i flere timer i natt og googlet og lest forum i håp om at det faktisk er en graviditet og ikke en MA. Idag kontaktet jeg legekontoret og har fått time klokken 14.
Oi, ble visst et veldig langt innlegg. Menstermin er medio oktober, men jeg tror EL var senere og at det er mer slutten av oktober som er korrekt hvis det skulle vise seg å være en spire.
Men nå etter sjekken så blør jeg jo enda mer, så nå ble jeg brått bekymret igjen Hmm, jeg er ikke sikker på hvordan den ble tatt, men hun var inne der i flere runder iallfall!Takk for svar! Den rasjonelle sykepleieren i meg prøver å fortelle meg det samme, men den nervøse gravide er ikke helt overbevistTidligere så har de også tatt fra innsiden av livmorhalstappen, men den holder de seg vel unna nå?

Så slitsomt med alle bekymringer, jeg har hatt et vellykket svangerskap og to MA som alle hadde ca samme type blødninger. Man blir så bekymret og stresset av det, men så får man beskjed om å la vær å stresseVar på ultralyd nå etter blødninger i går og på morgenen i dag, 4 mm og hjertet slår og ukene stemmer med min egen beregningMen nå etter sjekken så blør jeg jo enda mer, så nå ble jeg brått bekymret igjen
Men, får ikke gjort noe uansett fra eller til.. Så er bare å krysse fingrene
Uff så slitsomt å holde på sånn. Håper det fortsatt er uskyldigLitt brunt utflod i dag igjen..

Jeg var hos en Gynokolog og tok innvendig ultralyd i dag. Han sa at det er svært vanlig med brunt utflod og noe blødninger i første trimester. Så lenge man fortsatt har symptomer på graviditet mente han at det ikke var noe å bekymre seg for.Litt brunt utflod i dag igjen..

Ja, dagene er veldig lange nå. Fikk virkelig knekken i dag da det kom brun utflod igjen. Vært av og på hele dagen. Samt stikkinger i magen. Ultralyd time til onsdag. Følelsesmessig helt knekt og fysisk sliten. Sykt ømme bryster enda.Jeg var hos en Gynokolog og tok innvendig ultralyd i dag. Han sa at det er svært vanlig med brunt utflod og noe blødninger i første trimester. Så lenge man fortsatt har symptomer på graviditet mente han at det ikke var noe å bekymre seg for.
Jeg skjønner godt at man bekymrer seg og er sånn selv, men alltid godt å høre noen sånne ord fra en profesjonell![]()
Kjenner meg så godt igjen i degJa, dagene er veldig lange nå. Fikk virkelig knekken i dag da det kom brun utflod igjen. Vært av og på hele dagen. Samt stikkinger i magen. Ultralyd time til onsdag. Følelsesmessig helt knekt og fysisk sliten. Sykt ømme bryster enda.

Har du fått vært på ul?Nå kjennes det ut som om den store blødningen med "utkastelse" er på vei. Alle tankene om at nå går det ikke veien har allerede dukket opp. Så slitsomt når man har hatt et bittelite håp. Huff.