Bekymringstråd

I dag føles det som jeg har mindre symptomer, puppene er mindre ømme, kvalmen er bedre og har masse murringer - liker ikke dette :nailbiting: håper alt er bra ❤️
Krysser fingrene for at hodet spiller deg et puss og at alt er bra på onsdag :Heartpink

Hallo, skal vi snakke om blodtrykket eller???

Var å dusjet. Måtte seriøst sette meg ned siden jeg bare følte en sånn rar ubehagelig kulde langs kroppen og hodet. Satt ned på baderomsgulvet og nå er varmtvannet brukt opp :) vet ikke selv hvor lang tid jeg satt der..
Har blodtrykk på
94/60 og puls er 83…

Hallo, skal vi snakke om blodtrykket eller???

Var å dusjet. Måtte seriøst sette meg ned siden jeg bare følte en sånn rar ubehagelig kulde langs kroppen og hodet. Satt ned på baderomsgulvet og nå er varmtvannet brukt opp :) vet ikke selv hvor lang tid jeg satt der..
Har blodtrykk på
94/60 og puls er 83…
Ja!!! Samme problem her, mye svimmel og blodtrykksfall. Håper det gikk bra med deg, er ubehagelig når det skjer sånn i dusjen ❤️

Går fint så lenge jeg ikke tryner haha ❤️ men nå gruer jeg meg til å dusje :)
Haha ja nei vi kan ikke ha noe av noe tryning i dusjen :hilarious: ❤️ hadde dette problemet når jeg gikk gravid med datteren min også, kjøpte meg en liten søt dusjkrakk faktisk for etterhvert var det umulig å dusje stående for ble så svimmel

Jeg går på cyclogest, og den "lekker" litt ut. Og når jeg da har tidvis murringer i mage/korsrygg, ja da blir det mange stressa turer på do i løpet av dagen o_O :arghh:
Huff ja fy.. Det er så frustrerende!Denne gangen syns jeg Cyclogest har vært mindre grisete enn andre ganger.. Men er typisk sånn hvis jeg beveger meg litt raskt osv så merker man det kommer sigende...
Sett cyclogesten rektalt!
Mye mindre grisete!

Ja har hørt andre si det, men aldri prøvd. Jeg er ferdig med cyclogest om 5 dager så jeg overlever. Funker fint når jeg gjør det som denne gang.. Syns lutinus griste mer
Jeg var egentlig ferdig med cyclo men måtte begynne på den igjen (+ fragmin) etter operasjon pga ovarietorsjon for noen uker siden. For et opplegg.

Det er vagitorie, og skal settes vaginalt. Følger anvisning på pakken, og fra legen. Synes ikke man skal gi sånne råd, når man ikke er lege.
De kan fint settes bak også. Jeg spurte min ivf lege om det. Hun sa det var smak og behag hvor man valgte å sette dem.

Mange steder anbefales det å settes bak etter innsett for å hindre eventuell infeksjon - ved å unngå at man setter noe inn i vagina.

Men da er det en lege/helsepersonell som kommer med anbefalingen.
Jeg ser poenget ditt med at man skal høre på legers medisinske råd og ikke folk på nett - men i dette tilfellet så var kommentaren et velment råd - som ikke går imot legeråd eller medikamentet bruksområde. Det gjelder smak og behag. Og en lege ville ikke sagt nei dersom du ønsket å sette den bak, da virkningen og effekten ville vært den samme :)

Jeg ser poenget ditt med at man skal høre på legers medisinske råd og ikke folk på nett - men i dette tilfellet så var kommentaren et velment råd - som ikke går imot legeråd eller medikamentet bruksområde. Det gjelder smak og behag. Og en lege ville ikke sagt nei dersom du ønsket å sette den bak, da virkningen og effekten ville vært den samme :)
Var velment råd ja. Kan legge ved at nye retningslinjer sier at man kan ta den både vaginalt og rektalt. Legger ved screenshot.

Vedlegg

• Screenshot_20240225_164353_Chrome.jpg
    Screenshot_20240225_164353_Chrome.jpg
    350,1 KB · Visninger: 29
Har hatt kvalme av å på nå i 1 uke, er det andre som har en dag med kvalme og 1 dag uten? Var veldig kvalm igår formiddag/ettermiddag men ikke kvalm idag..
som regel kvalm etter mat, tror kanskje enkelte typer mat spes fet mat kanskje forværrer d.

Back
Topp