Bekymringstråd

Så triat å høre ❤️
Du kan selv velge om du vil ta kirurgisk eller medisinsk, og du kan velge om du vil gjøre det på sykehus eller hjemme. Der jeg jobber pleier vi å anbefale medisinsk behandling fordi det er mest skånsomt for livmoren.
Vi sender som regel med mer smertestillende enn de fleste trenger (er tilbakemeldingen) i tillegg til kvalmestillende.
Anbefaler også å ha varmeflaske, det er gull verdt.
Bare spør om det er noe du lurer på ❤️
Tusen takk for svar:Heartred
Fint og høre at man får med både smertestillende og for kvalmen, skal ordne meg med varmeflaske.
Håper jeg får startet med pillene på mandag etter timen, så jeg er ferdig med det verste før påska da vi får gjester.

Det er jo helt sinnsykt! Og i mot loven faktisk.
Ja... Kapasitet kapasitet kapasitet... Man kan så klart vente den ventetiden de gir deg, men som oftest vil man jo bare ha det overstått når det er gått galt..

En venninne fikk beskjed om at dersom hun skulle ha kirurgisk måtte hun vente 3.5 uke ved sin MA. Mens pillene kunne hun få dagen etter.. Fikk selv beskjed om 17 dager ventetid dersom jeg ønsket kirurgisk ved MA nr2, men jeg hadde alt vært igjennom medisinsk så for meg var det helt ok og gjøre det igjen. Min søster fikk heller ikke kirurgisk - annet sykehus.

De presser veldig på med at medisinsk er mest skånsomt etc..

Var på ultralyd igår 8+4 men så desverre bare tom fostersekk.. helt knust.. skal tilbake om 1 uke for å se og ta avgjørelse da men er sikker på det er gådd til grunne da jeg er kommet så langt og et foster burde vises nå.
Noen som vet hva som blir gjor ved MA, får man utskraping eller tab med hjem, kun opplevd SA så vet ikke helt hva som skjer nå?
Møtte også en lege som var veldig lite empatisk, på flere av mine spm fikk jeg bare til svar om hva han kunne gjøre med det, var svært ubehageli bli møtt av en lege som tydligvis hadde en dårli dag…
Sniker. Var opprinnelig i september forumet, men opplevde nøyaktig det samme som deg i uke 8+4. På UL fant de kun tom fostersekk med plommesekk. Var på
UL privat på en fredag. Fikk time på lokalsykehuset påfølgende tirsdag. Ny UL viste det samme. Fikk én tablett mifegyn der og da. Fikk med cytotec hjem, som jeg tok to dager etterpå. Opplevde da at aborten var unnagjort på en times tid med moderate smerter (dette er vel ganske individuelt). Lett blødning i 2-3 dager i etterkant. Etter én uke var jo på kontroll på sykehuset. UL viste 7mm rester, som er helt innenfor. Fikk fire cytotec til, men opplevde ikke at det skjedde noe mer etter dette. Hadde tegn på eggløsning to uker etter aborten, og det stemmer fint med at jeg fikk mensen to uker etter det igjen, rett før helgen nå. Håper virkelig at kroppen er back on track igjen.
Føler virkelig med deg :Heartred Er helt forferdelig å oppleve. Jeg trodde jeg klarte meg bra og var tilbake på jobb etter tre dager. Plutselig knakk jeg fullstendig sammen. Fikk sykemelding hos fastlegen på én uke med mulighet til forlengelse. Opplevde da at jeg fikk hodet noenlunde over vann igjen, og opplever nå at det går fint. Sender deg mange varme tanker:Heartred

:Heartred Sniker. Var opprinnelig i september forumet, men opplevde nøyaktig det samme som deg i uke 8+4. På UL fant de kun tom fostersekk med plommesekk. Var på
UL privat på en fredag. Fikk time på lokalsykehuset påfølgende tirsdag. Ny UL viste det samme. Fikk én tablett mifegyn der og da. Fikk med cytotec hjem, som jeg tok to dager etterpå. Opplevde da at aborten var unnagjort på en times tid med moderate smerter (dette er vel ganske individuelt). Lett blødning i 2-3 dager i etterkant. Etter én uke var jo på kontroll på sykehuset. UL viste 7mm rester, som er helt innenfor. Fikk fire cytotec til, men opplevde ikke at det skjedde noe mer etter dette. Hadde tegn på eggløsning to uker etter aborten, og det stemmer fint med at jeg fikk mensen to uker etter det igjen, rett før helgen nå. Håper virkelig at kroppen er back on track igjen.
Føler virkelig med deg :Heartred Er helt forferdelig å oppleve. Jeg trodde jeg klarte meg bra og var tilbake på jobb etter tre dager. Plutselig knakk jeg fullstendig sammen. Fikk sykemelding hos fastlegen på én uke med mulighet til forlengelse. Opplevde da at jeg fikk hodet noenlunde over vann igjen, og opplever nå at det går fint. Sender deg mange varme tanker:Heartred
Så trist å høre at du også opplevde dette, det er så sårt:Heartred
Bra du fikk deg sykemld, tror det er viktig få kjenne på sorgen å la den få utløp:Heartred
Godt at du nå føler deg bedre nå, Er jo bra at syklusen din virker være tilbake, krysser fingrene for det. Er spent her hvor lang tid det tar, håper på rask normal syklus så vi kan prøve igjen her, etter SA sist pp og nå MA kjenner jeg det blir vanskelig prøve igjen, men tenker at det må en gang gå bra.
Håper du snart blir gravid igjen og at spiren sitter:Heartred

Jeg og samboer gledet oss så til UL timen, da vi bare så en sort runding på skjermen uten noe inni var skuffelsen stor, vi hadde jo trodd vi skulle få se en liten en med bankende hjerte. Ventetiden til mandag nå er tung, fikk svar på hcg på 35870, er litt lavt så kunne skje jeg begynte blø av meg selv før den tid.
Håper jeg og får blødd unna på kort tid uten for store smerte, og om noen uker prøve igjen.
Har du målt noe hcg eller tatt tester etter og sett at hcg er ute av kroppen eller evnt negativ test?

Var på ultralyd igår 8+4 men så desverre bare tom fostersekk.. helt knust.. skal tilbake om 1 uke for å se og ta avgjørelse da men er sikker på det er gådd til grunne da jeg er kommet så langt og et foster burde vises nå.
Noen som vet hva som blir gjor ved MA, får man utskraping eller tab med hjem, kun opplevd SA så vet ikke helt hva som skjer nå?
Møtte også en lege som var veldig lite empatisk, på flere av mine spm fikk jeg bare til svar om hva han kunne gjøre med det, var svært ubehageli bli møtt av en lege som tydligvis hadde en dårli dag…
Off, jeg føler sånn med deg! :Heartred
Jeg opplevde samme i oktober, var ganske nøyaktig like langt på vei, men det var helt tomt. Vi ble sendt til sykehuset samme dag for en ekstra sjekk og der fikk vi valget mellom tabletter med hjem eller om jeg ville legges inn og gjennomføre medikamentell abort der. Siden vi har en toåring hjemme så valgte vi å gjøre det hjemme, så slapp jeg å være alene på sykehuset mens samboer måtte vært hjemme med guttungen. Vi fikk mye info samme dag som det skjedde, men dessverre lite info og oppfølging i ettertid. Det er så leit å høre at du ble møtt av en sånn lege… det har faktisk mye å si for opplevelsen. Bare send melding om du lurer på noe eller bare vil prate, håper du ikke sitter med dette alene :Heartred

Off, jeg føler sånn med deg! :Heartred
Jeg opplevde samme i oktober, var ganske nøyaktig like langt på vei, men det var helt tomt. Vi ble sendt til sykehuset samme dag for en ekstra sjekk og der fikk vi valget mellom tabletter med hjem eller om jeg ville legges inn og gjennomføre medikamentell abort der. Siden vi har en toåring hjemme så valgte vi å gjøre det hjemme, så slapp jeg å være alene på sykehuset mens samboer måtte vært hjemme med guttungen. Vi fikk mye info samme dag som det skjedde, men dessverre lite info og oppfølging i ettertid. Det er så leit å høre at du ble møtt av en sånn lege… det har faktisk mye å si for opplevelsen. Bare send melding om du lurer på noe eller bare vil prate, håper du ikke sitter med dette alene :Heartred
Ja det er tøft dette, trist lesing at du også har måtte oppleve dette :Heartred
Skjønner godt du ikke ville være alene på sykehuset gjøre det, det måtte ispfall ha vært forferdelig. Tror jeg også kommer velge gjøre det hjemme, føler det er trygt være hjemme med samboer og hjemme klare jeg slappe bedre av.
Ja jeg var på gråten da jeg fikk beskjeden om tom fostersekk og bare en plommesekk, men legen var uempatisk og kort og irritert i svarene, alt jeg ville var og komme meg ut derfra så jeg fikk gråte, følte ikke jeg kunne det der inne, opplevelsen av beskjeden var tung nok i seg selv, men måten legen var på gjorde det mye verre ja.. desverre finnes noen slike.. gruer meg til jeg skal tilbake.
Så dårlig at dere verken fikk oppfølging eller info etter, skulle tro det var vanlig da.
Tusen takk som tilbyr deg det, det gjør godt å høre:Heartred jeg har værden beste samboer og en venninne som er utrolig støttende, jeg er heldig der:Heartred

Så vondt å lese, håper prosessen går best mulig videre.

Så trist å høre at du også opplevde dette, det er så sårt:Heartred
Bra du fikk deg sykemld, tror det er viktig få kjenne på sorgen å la den få utløp:Heartred
Godt at du nå føler deg bedre nå, Er jo bra at syklusen din virker være tilbake, krysser fingrene for det. Er spent her hvor lang tid det tar, håper på rask normal syklus så vi kan prøve igjen her, etter SA sist pp og nå MA kjenner jeg det blir vanskelig prøve igjen, men tenker at det må en gang gå bra.
Håper du snart blir gravid igjen og at spiren sitter:Heartred

Jeg og samboer gledet oss så til UL timen, da vi bare så en sort runding på skjermen uten noe inni var skuffelsen stor, vi hadde jo trodd vi skulle få se en liten en med bankende hjerte. Ventetiden til mandag nå er tung, fikk svar på hcg på 35870, er litt lavt så kunne skje jeg begynte blø av meg selv før den tid.
Håper jeg og får blødd unna på kort tid uten for store smerte, og om noen uker prøve igjen.
Har du målt noe hcg eller tatt tester etter og sett at hcg er ute av kroppen eller evnt negativ test?
Åååå, jeg føler sånn med deg:Heartred Vi så også kun en sort runding på skjermen. Var en liten plommesekk der også, men jeg så umiddelbart at det ikke var noe embryo/foster, og sa det ut høyt. Legen ville lete litt, men måtte erkjenne at det ikke var noe der. Mannen min ble nok mest sjokkert, da jeg nok innerst inne hadde hatt en litt dårlig følelse, sett i etterkant. Jeg fikk som sagt ultralyd uken etter aborten. Fikk deretter beskjed om å ta kontroll med sykehuset igjen hvis testen fortsatt var positiv etter 4 uker. Nøyaktig 4 uker etter aborten var testen blendahvit igjen, og jeg fikk mensen. Spennende nå å se om eggløsningen kommer i løpet av påsken. Ønsker deg masse lykke til videre. Krysser fingrene for at du også blir fort gravid igjen :Heartred

Tidlig ultralyd onsdag…..gruer meg sånn. Har en så dårlig følelse og tenker at de kommer til å se et dødt foster. Hvorfor kan ikke denne dumme kroppen fortelle oss om alt er bra eller ikke.

11+4 i dag…
Føler med deg...

Jeg er gravid 9+2 etter ivf. Har et barn fra før,men har mistet flere ganger før rundt uke 6-7.
Har vært på ultralyd i uke 5,6 og 8 og alt ser fint ut hver gang, men har så dårlig feeling hele tiden. Klarer ikke å nyte graviditeten og bare venter på TUL som jeg tenkte likt om som deg.

Selv om kvalmen og oppkast er for fullt og pumpene føles som de skal sprenge,så klarer jeg ikke å la være å tenke på at nå er det vel en MA som venter meg..

Føler med deg...

Jeg er gravid 9+2 etter ivf. Har et barn fra før,men har mistet flere ganger før rundt uke 6-7.
Har vært på ultralyd i uke 5,6 og 8 og alt ser fint ut hver gang, men har så dårlig feeling hele tiden. Klarer ikke å nyte graviditeten og bare venter på TUL som jeg tenkte likt om som deg.

Selv om kvalmen og oppkast er for fullt og pumpene føles som de skal sprenge,så klarer jeg ikke å la være å tenke på at nå er det vel en MA som venter meg..
Har mistet en gang i SA…men vet at ved MA så kan symptomene fortsette for fullt til alt er ute…er liksom ingenting å berolige seg med heller

Har mistet en gang i SA…men vet at ved MA så kan symptomene fortsette for fullt til alt er ute…er liksom ingenting å berolige seg med heller
Ja vet.. det er derfor det er så skummelt. Med sa vet man hva som skjer,men ma så vet man jo ikke før man får seg en overraskelse på ul.

Skal ikke være lett dette. En bekymring etter en annen

Er 9+3 idag, gravid gjennom IVF
Etter jeg sluttet med lutinus for 1 uke siden har symptomene på kvalme og oppkast + ømme pupper bare blitt mer og mer borte… vært på 2 ultralyder allerede der alt så veldig fint ut, neste ul er neste onsdag og jeg klarer bare ikke slappe av når alle symptomene er vekk.. og jeg har hatt en bitte liten brun blødning etter samleie.. :dead:

Er 9+3 idag, gravid gjennom IVF
Etter jeg sluttet med lutinus for 1 uke siden har symptomene på kvalme og oppkast + ømme pupper bare blitt mer og mer borte… vært på 2 ultralyder allerede der alt så veldig fint ut, neste ul er neste onsdag og jeg klarer bare ikke slappe av når alle symptomene er vekk.. og jeg har hatt en bitte liten brun blødning etter samleie.. :dead:
Helt normalt når man slutter på progesteronstøtten ❤️ Ikke nødvendigvis "mindre" symptomer, men birvikrningene av progesteron aka "dymptomene" blir mindre pga lavere hormonnivå. Brunblødning er gammelt blod, og ikke noe farlig i seg selv ❤️

Har dere prøvd å finne hjertelyden med doppler?
Jeg var så dum å prøvde i dag 10+4 , jeg får opp en frekvens på 160 å opp til 180 men det kun i et sekund eller to før hjertelyden forsvinner, å frekvensen hopper mye, jeg rekker ikke å få lyttet lenge nok til å få opp en stabil hjertefrekvens .
Jeg ble så bekymret for om noe er galt siden hjertelyden hoppet så mye .
Samt i går så lå jeg å kastet opp hele dagen å i dag har jeg klart å vaske å ryddet å spist godt, symptomene er så markant bedre i dag enn de siste ukene, å gå gravid er så beintøft med bekymringer, er så redd for å miste hele tiden.

Har dere prøvd å finne hjertelyden med doppler?
Jeg var så dum å prøvde i dag 10+4 , jeg får opp en frekvens på 160 å opp til 180 men det kun i et sekund eller to før hjertelyden forsvinner, å frekvensen hopper mye, jeg rekker ikke å få lyttet lenge nok til å få opp en stabil hjertefrekvens .
Jeg ble så bekymret for om noe er galt siden hjertelyden hoppet så mye .
Samt i går så lå jeg å kastet opp hele dagen å i dag har jeg klart å vaske å ryddet å spist godt, symptomene er så markant bedre i dag enn de siste ukene, å gå gravid er så beintøft med bekymringer, er så redd for å miste hele tiden.
Er vel anbefalt å vente noen uker til for å få bedre resultat ❤️ har ikke prøvd selv, men mulig noen andre har som er kommet lengre?

Helt normalt når man slutter på progesteronstøtten ❤️ Ikke nødvendigvis "mindre" symptomer, men birvikrningene av progesteron aka "dymptomene" blir mindre pga lavere hormonnivå. Brunblødning er gammelt blod, og ikke noe farlig i seg selv ❤️
Ååå takk :Heartbigred Blødde heldigvis ikke mer enn på morran etter vi hadde hatt det! Så jeg har ikke mistet håpet:Heartbigred

Hei. Er 11+1 i dag og jeg har ikke blødd noe som helst frem til nå. Men nå kom det rosa på papiret. Jeg vet det kan være helt ufarlig, men det kan jo også være starten på en sa. Sitter alene hjemme og kjenner etter på alt mulig. Blir sinnsykt bekymret. Ble så glad for ultralyden 9+5 sa en supererfaren jordmor at alt så bra ut og jeg har egentlig ikke bekymret meg noe siden. Nå kom alt tilbake. Jeg er så redd for å miste igjen. Vet jeg bare må vente og se, men det er jo absolutt ikke noe gøy. Har ingen sterke smerter og håper det bare er fra noe helt normalt. Åh, blir så redd. Jeg vil ikke miste enda en gang - også fordi jeg tror ikke jeg orker å gå gravid en gang til.

Back
Topp