Bekymringstråd

CanisBebis

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Maisløyfene 2024
Lager en tråd for små og store bekymringer. Ofte er det godt å få satt ord på det en bekymrer seg for. Og så er det greit å samle det i en egen tråd, slik at man kan unngå andres bekymringer og "smitteeffekten" så godt som mulig, dersom en er disponert for det.

Jeg er nå der at jeg kan finne på å bekymre seg for SA/MA samtidig som jeg er småkvalm OG kjenner stikking i magen- er helt håpløs :facepalm: bekymrer meg også når jeg IKKE kjenner noe i perioder. Har hatt et vellykket og tre MA/SA, og jeg sliter med å holde de ulike opplevelsene fra hverandre, så jeg husker aldri om det jeg kjenner er et godt eller potensielt dårlig tegn...
 
Jeg har også en MA bak meg, og ja det var forferdelig å få den beskjeden om at det ikke var liv der. Hvertfall når jeg gikk til uke 12 og trodde alt var normalt :( Men tiden etter aborten var enda verre, syns jeg. Det tok nesten 12 uker fra cytotec til jeg stoppa å blø. Og jeg blødde mye. Og det vil jeg ikke oppleve en gang til. Grugleder meg til tul om 19 dager..:nailbiting: Og klarer ikke helt å glede meg over denne graviditeten før jeg vet at det går bra, og det er jo mange uker til før jeg kan «puste» ut.
 
@HåperPåMaiBaby<3 kjenner meg igjen, mista i 11+5 i MA. Tror ikke jeg kommer til å glede meg og slappe av før ungen er ute. Vi fikk oss et kjempesjokk etter fødsel sist, så jeg har liksom egentlig ingen "safe zones" heller føler jeg.

Nesten rart de ikke sjekka deg for rester når du blødde så mye! Jeg har hatt beskjedne blødninger i alle mine MA/SA.
 
Melder meg inn her :facepalm:
Jeg synst jeg har lite symptomer og går derfor rett i krisemodus. Mistet i MA 2 ganger, sist i juli. Så jeg har ingen tro, og kommer ikke til å slappe av før laaangt ut i svangerskapet selv :nailbiting: skikkelig slitsomt å ha det sånn :p
 
Andre som har erfaring med å få positiv test og mensen på samme dag? Venter nå i spenning på om det vil utvikle seg noe mer eller ikke. Første gang vi prøver å bli gravide, så har ikke så mye erfaring selv å komme med.
 
Jeg har også en MA jeg måtte gjennom, og ingen barn. Jeg håper så inderlig at spiren sitter, men er reservert til å håpe og å glede meg. Blødningen har stoppet som jeg hadde i 4-5 dager (hadde det slik rundt IKM i forrige graviditet også). Jeg gjør meg selv egentlig gal for jeg tester flere ganger om dagen i håp om stigning og sterkere tester, men synes de er litt for svake til at dette burde gå bra. Samtidig sa legen før jeg hadde MAen at to streker er graviditet. Så prøver å ha det med meg.

Har også færre og svakere symptomer denne gangen enn sist gang. Sist hadde jeg humørsvingninger (tåler ikke prevensjon blir så dårlig psykisk av hormonene), strekksmerter nedentil, ømme bryst, økt temperatur, tørst om kveldene og var veldig varm av meg.

Det jeg kjenner nå er tretthet, følelsen av fyldigere pupper, av og til kjenner jeg det er noe som foregår nedentil og i går og i dag er jeg småkvalm. Men likevel er jeg bekymret og reservert. Skal på ultralyd om 15 dager til, da er jeg 6+6, så håper inderlig at alt er bra og jeg får se hjerteaktivitet. Det var ikke hjerteaktivitet forrige graviditet som endte i MA. Da var jeg 7+2 på ultralyden og embryoet døde 6+0 (hadde en blødning da og embryoet ble målt til 6 uker.

Krysser fingrene for oss alle :Heartred
 
Andre som har erfaring med å få positiv test og mensen på samme dag? Venter nå i spenning på om det vil utvikle seg noe mer eller ikke. Første gang vi prøver å bli gravide, så har ikke så mye erfaring selv å komme med.
Jeg blødde kraftig, mer enn når jeg har mens forrige gang jeg var gravid og det samme skjedde denne gangen. Blødningen skjedde rundt ikm. Forrige graviditet hadde jeg også koagler. Så jeg ville ha fortsette med å teste meg, eller dratt til legen for å måle hcg nivået med to dagers mellomrom :)
 
Jeg blødde kraftig, mer enn når jeg har mens forrige gang jeg var gravid og det samme skjedde denne gangen. Blødningen skjedde rundt ikm. Forrige graviditet hadde jeg også koagler. Så jeg ville ha fortsette med å teste meg, eller dratt til legen for å måle hcg nivået med to dagers mellomrom :)
Takk for svar <3
 
@HåperPåMaiBaby<3 kjenner meg igjen, mista i 11+5 i MA. Tror ikke jeg kommer til å glede meg og slappe av før ungen er ute. Vi fikk oss et kjempesjokk etter fødsel sist, så jeg har liksom egentlig ingen "safe zones" heller føler jeg.

Nesten rart de ikke sjekka deg for rester når du blødde så mye! Jeg har hatt beskjedne blødninger i alle mine MA/SA.
Joda, de sjekka for rester to ganger. Første gang tok de vakuum og prøvde å få ut mest mulig, var for lite rester til utskraping. Men det tok enda mange uker før alt kom ut.
 
Andre som har erfaring med å få positiv test og mensen på samme dag? Venter nå i spenning på om det vil utvikle seg noe mer eller ikke. Første gang vi prøver å bli gravide, så har ikke så mye erfaring selv å komme med.
I august fikk jeg positiv test og mens samme dag, var kjemisk.
Denne gang fikk jeg positiv test 5 dager før ikm å begynte å blø den dagen jeg skulle hatt mensen. Ikje hatt mer blødning en den dagen da.
Håper det går godt for deg ❤️
 
Sitter på banen hjem, og det er skikkelig vått nedentil/i bindet. Jeg vet jo at det mest sannsynlig bare er Lutinus søl på vei ut, men får litt panikk likevel frem til jeg får sjekka. Har litt ilinger og murring også- hvilket vel egentlig er godt tegn, men som seff gir meg noia…
 
Jeg har også hatt MA for fire mnd siden og har blitt gravid nå (håper jeg). Fikk positiv test i går tidlig og har ikke sett noe stigning i dag:( det er litt bekymrende. Har IKM på søndag også er det svake streker på 10mml sensitiv test
Nå har jeg mensen smerter med mye stikkesmerter på venstre side. Når jeg skal sette meg ned på sofaen så kjenner jeg stikksmerter også. Noe jeg tror jeg hadde første gang jeg ble gravid ..
 
Syns jeg har så lite symptomer. Har aldri mistet før uke 12, men hadde senabort i uke 19 da baby døde. Føler at det er greit viss jeg mister nå, tyngste delen er fra uke 12-20. Men så har jeg også fått levende baby i mellom så mulig det går bedre denne gangen❤️
 
Man klarer å overtenke alt om man bare går inn for det, har jeg tenkt i dag. Etter en uke med akutt tretthet og blant annet sovnet på sofaen til svigers, har jeg nå hatt to dager hvor jeg ikke har fått sove til tross for at jeg er sliten. Så da dropper håpet pittelitt igjen i kveld, mens jeg venter på å ta aller siste testen i skapet i morgen tidlig for å se etter økning. Vær så snill å vise økning :smiley-angelic001 :arghh:
 
Man klarer å overtenke alt om man bare går inn for det, har jeg tenkt i dag. Etter en uke med akutt tretthet og blant annet sovnet på sofaen til svigers, har jeg nå hatt to dager hvor jeg ikke har fått sove til tross for at jeg er sliten. Så da dropper håpet pittelitt igjen i kveld, mens jeg venter på å ta aller siste testen i skapet i morgen tidlig for å se etter økning. Vær så snill å vise økning :smiley-angelic001 :arghh:
Insomnia har vært en greie for meg begge gangene jeg har vært gravid. Tror det kan skje mye rart med kroppen og at symptomene slår veldig forskjellig ut. Ikke ta det som et dårlig tegn. :Heartred Men ja.. Det er sykt lett å overtenke som gravid! Altfor lett! :smiley-angelic006
 
Jeg har tatt to tester på morgen urin. En for to dager siden og en nå istad. Jeg synes de strekene ser egentlig like ut men de er der. Testen har en sensitivitet på 10mml og jeg er sånn ca 13-14 dpo. Jeg har IKM på søndag
 
Back
Topp