Bekymret

Så sykt frustrerende! Orker du å reise til privat? Kanskje du kan få en hastetime hvis du forteller dem dette?

Det er ingen muligheter for det, har bestilt privat ultralyd flere timer unna på fredag (bestilt tidligere) men kan ikke kjøre til den byen nå, er aleine med ettåringen :(
 
Ja.. lurte på hvorfor det tok så lang tid å få resultatet (fikk det tidlig på morgenen ved forrige prøve). Syns det var fælt også at hun ikke bare kunne si at det tyder på abort, men var veldig «vent og se» og «vi kan ikke vite». Men de verdiene kan jo ikke være normale.. får ikke ultralyd heller.
Skjønner hva du tenker. Det kan jo flate ut om man mister en tvilling etc, men når det har falt såpass synes jeg legen heller kunne sagt rett frem hva som er mest sannsynlig selv om de selvsagt ikke kan si noe sikkert. Utrolig frustrerende når andre er så tålmodige på ens vegne med å bare "vente og se". Føler med deg!
 
Temperaturen er ikke til å stole på nå, det trenger ikke bety noe som helst! Ååå så slitsom denne tiden er! Men sånn er det bare, og vi har lov til å kjenne på det. Jeg er mindre kvalm i dag, like rasert form bare mindre kvalm, og er selvfølgelig helt sikker på at det er noe galt. Og sånn kommer det til å være i noen uker til. Hold ut! Vi kommer gjennom dette! En time av gangen :Heartpink
Takk - det er det som er så fint med forumet. Mindre alene sammen :Heartred
 
Vil bare si takk igjen - det hjalp faktisk litt å sparke seg selv i gang med å gjøre noe. Akkurat vært på do uten å først tenke på blod, så det må jo kunne kalles forbedring!
Du har UL i dag, har du ikke? Krysser fingre og tær for den...
Det har jeg!! Teller ned timene… :nailbiting:
 
Hvordan går det med deg?

Jeg har akkurat tatt ultralyd. Hjertet banket og fosteret ble målt til 6+5 (6+4 ut fra mine beregninger). Lå langt unna livmorhalsen og keisersnittarret, ingen tegn til truende abort eller noe annet galt. Hun kunne ikke si noe om hvorfor hcg-en har falt, hun gratulerte og sier at alt ser bra ut. Vet ikke hva jeg skal tro..
 
Jeg har akkurat tatt ultralyd. Hjertet banket og fosteret ble målt til 6+5 (6+4 ut fra mine beregninger). Lå langt unna livmorhalsen og keisersnittarret, ingen tegn til truende abort eller noe annet galt. Hun kunne ikke si noe om hvorfor hcg-en har falt, hun gratulerte og sier at alt ser bra ut. Vet ikke hva jeg skal tro..
Kan det ha vært en tvilling der da? Eller det ville hun kanskje sett.. men enn så lenge så er det jo lov å krysse alt å håpe dette går veien ❤️
 
Jeg har akkurat tatt ultralyd. Hjertet banket og fosteret ble målt til 6+5 (6+4 ut fra mine beregninger). Lå langt unna livmorhalsen og keisersnittarret, ingen tegn til truende abort eller noe annet galt. Hun kunne ikke si noe om hvorfor hcg-en har falt, hun gratulerte og sier at alt ser bra ut. Vet ikke hva jeg skal tro..
Oi! Kan det har blitt feil når de målte hcg-nivået i blodet ditt? Skal du ta flere hcg-prøver? Da vil du jo få svar om det stiger :Heartred krysser fingrene for at dette er et lite mirakel :)
 
Kan det ha vært en tvilling der da? Eller det ville hun kanskje sett.. men enn så lenge så er det jo lov å krysse alt å håpe dette går veien ❤️
Oi! Kan det har blitt feil når de målte hcg-nivået i blodet ditt? Skal du ta flere hcg-prøver? Da vil du jo få svar om det stiger :Heartred krysser fingrene for at dette er et lite mirakel :)
Ingen tegn til noen tvilling nei. Jeg skal ta ny hcg-prøve og skal spørre om de kan sjekke opp i de forrige prøveresultatene, fastlegen tenkte også at det kan være noe feil. Har likevel ikke så mye forhåpninger.
 
Jeg har akkurat tatt ultralyd. Hjertet banket og fosteret ble målt til 6+5 (6+4 ut fra mine beregninger). Lå langt unna livmorhalsen og keisersnittarret, ingen tegn til truende abort eller noe annet galt. Hun kunne ikke si noe om hvorfor hcg-en har falt, hun gratulerte og sier at alt ser bra ut. Vet ikke hva jeg skal tro..
Wow for en tvist!
Dette er jo kjempegodt nytt :love017
Men skjønner du er tilbakeholden med jubelen til di får bekreftet med ny hcg. Kamp jo ha skjedd en feil med den forrige prøven/målingen..?
 
Wow for en tvist!
Dette er jo kjempegodt nytt :love017
Men skjønner du er tilbakeholden med jubelen til di får bekreftet med ny hcg. Kamp jo ha skjedd en feil med den forrige prøven/målingen..?

Ja, laboratoriet sa at det kan skje feil, men at det er ekstremt sjeldent. Jeg tok ny i dag og de skal reanalysere den fra mandag. Den fra forrige onsdag var destruert. Egentlig er jeg helt knust, bare gråter og venter på de dårlige nyhetene. Syns symptomene mine har avtatt, er i alle fall mindre kvalm. Fastlegen sa at jeg kan stole mer på ultralyden enn på blodprøvene, det samme sa hun som tok ultralyden, men hcg-prøvene er jo helt på jordet, så jeg har ikke troen. Hadde det vært snakk om litt dårlig stigning kunne jeg nok hatt håp, men den har jo halvvert seg. Tøft å være mamma for en ettåring nå kjenner jeg
 
Ja, laboratoriet sa at det kan skje feil, men at det er ekstremt sjeldent. Jeg tok ny i dag og de skal reanalysere den fra mandag. Den fra forrige onsdag var destruert. Egentlig er jeg helt knust, bare gråter og venter på de dårlige nyhetene. Syns symptomene mine har avtatt, er i alle fall mindre kvalm. Fastlegen sa at jeg kan stole mer på ultralyden enn på blodprøvene, det samme sa hun som tok ultralyden, men hcg-prøvene er jo helt på jordet, så jeg har ikke troen. Hadde det vært snakk om litt dårlig stigning kunne jeg nok hatt håp, men den har jo halvvert seg. Tøft å være mamma for en ettåring nå kjenner jeg
Åh, det lyder som fryktelig vanskelige følelser. Vi tenker på deg <3
 
Ja, laboratoriet sa at det kan skje feil, men at det er ekstremt sjeldent. Jeg tok ny i dag og de skal reanalysere den fra mandag. Den fra forrige onsdag var destruert. Egentlig er jeg helt knust, bare gråter og venter på de dårlige nyhetene. Syns symptomene mine har avtatt, er i alle fall mindre kvalm. Fastlegen sa at jeg kan stole mer på ultralyden enn på blodprøvene, det samme sa hun som tok ultralyden, men hcg-prøvene er jo helt på jordet, så jeg har ikke troen. Hadde det vært snakk om litt dårlig stigning kunne jeg nok hatt håp, men den har jo halvvert seg. Tøft å være mamma for en ettåring nå kjenner jeg
Jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan du har det nå. Det du går igjennom er ufattelig tungt og det er så forståelig at du syntes ting er vanskelig. Fortsett å lene deg på oss og blås ut når du trenger det. Jeg håper du kan med tiden finne ro i at ultralyd var såppas fin. Sender deg en stor klem :Heartred :Heartred :Heartred
 
På ultralyden fikk jeg vite at jeg har en cyste på ene eggstokken, hun sa det var ufarlig og antakelig kom til å gå tilbake av seg selv, men at jeg kan be de sjekke på neste ultralyd. Leser litt nå om at det kan gi forhøyet hcg-nivå, men vet jo ikke hvilken type cyste jeg har. Antakelig har det ingen sammenheng, men det er jo et halmstrå..
 
Jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan du har det nå. Det du går igjennom er ufattelig tungt og det er så forståelig at du syntes ting er vanskelig. Fortsett å lene deg på oss og blås ut når du trenger det. Jeg håper du kan med tiden finne ro i at ultralyd var såppas fin. Sender deg en stor klem :Heartred :Heartred :Heartred

Takk for gode ord ❤️ venter på resultat fra dagens hcg-prøve samt tilbakemelding fra gyn (fastlegen skulle kontakte de i dag). Vet forhåpentligvis mer i morgen formiddag
 
Jeg har akkurat tatt ultralyd. Hjertet banket og fosteret ble målt til 6+5 (6+4 ut fra mine beregninger). Lå langt unna livmorhalsen og keisersnittarret, ingen tegn til truende abort eller noe annet galt. Hun kunne ikke si noe om hvorfor hcg-en har falt, hun gratulerte og sier at alt ser bra ut. Vet ikke hva jeg skal tro..
What? så utrolig fantastisk ♥️❣️
 
På ultralyden fikk jeg vite at jeg har en cyste på ene eggstokken, hun sa det var ufarlig og antakelig kom til å gå tilbake av seg selv, men at jeg kan be de sjekke på neste ultralyd. Leser litt nå om at det kan gi forhøyet hcg-nivå, men vet jo ikke hvilken type cyste jeg har. Antakelig har det ingen sammenheng, men det er jo et halmstrå..
Hm, unnskyld så ikke denne meldingen før jeg postet at jeg var glad for et bankende hjerte
 
Hm, unnskyld så ikke denne meldingen før jeg postet at jeg var glad for et bankende hjerte

Det med cysten har ikke noe med graviditeten å gjøre, alt med fosteret så normalt ut i dag
 
Back
Topp