Bekkenløsning....

Det er jo ikke allverden, heldigvis. Da gjelder det bare å finne en god fysio. De har vel sine spesialiteter, de også. Hvem det er verdt å bruke har vel sikkert jordmødre litt peiling på?
Når jeg fikk vondt i bekkenet spurte jeg jordmor og ho kom med tips til en ho hadde hørt mye positivt om som var i nabokommuna. Sjekket med flere av mine venninner og de hadde bare positive ting å si om ho, så da tok jeg kontakt med ho :)
 
Hvis noen er på utkikk etter en bra i Oslo er Mona på Klinikk for alle Majorstua veldig bra. Privat, så koster jo mer, men hun var veldig bra og pusher ikke flere timer på meg i det hele tatt. Hun har spesialisert seg på kvinnehelse og har kompetanse på trening også. Veldig grundig gjennomgang og testing av kroppen, både bekken og knipemuskler og alt. Bra investering for min del, i hvert fall. Lærte mye.
 
Tusen takk! Har kjøpt yogaball og den boka som heter "Frisk graviditet". Får ta det rolig og forsiktig fremover. Mente du å bruke bekkenbelte når man gjorde øvelsen, eller når man gikk tur? Eller kanskje begge deler? ;)

Fysio anbefalte å bruke det når jeg planla å gå mye. Feks shopping på kjøpesenteret eller en lang gåtur. Jeg har ikke prøvd det under trening men tenkte at jeg skal prøve å se om det hjelper ;)
 
Hvis noen er på utkikk etter en bra i Oslo er Mona på Klinikk for alle Majorstua veldig bra. Privat, så koster jo mer, men hun var veldig bra og pusher ikke flere timer på meg i det hele tatt. Hun har spesialisert seg på kvinnehelse og har kompetanse på trening også. Veldig grundig gjennomgang og testing av kroppen, både bekken og knipemuskler og alt. Bra investering for min del, i hvert fall. Lærte mye.
Ja, jeg er på utkikk etter ei i Oslo. Husker du hva du betalte hos henne?
 
Ja, jeg er på utkikk etter ei i Oslo. Husker du hva du betalte hos henne?
Første gang er dobbeltime, så det ble rundt 1000. Usikker på hva neste blir, men tipper 500-700. Så dyrt, men for min del verdt det. Skal neppe ha time oftere enn hver 5-6-7. uke. Hun er fysioterapeut og osteopat. (Finner henne på instagram under @femalewelness, har lært endel der også.)
 
Jeg var ute og gikk en tur i går med en venninne. Vi gikk ganske langt, og i friskt tempo. Kjente det litt i lysken og nedre del av bekkenet på kvelden i går, og i dag er det enda verre.. Håper ikke det er starten på masse bekken-tull.
Sist svangerskap begynte det å komme rundt 5-6 mnd.

Bør nok begynne å sove med BB hugme mellom knærene ihvertfall..
 
...noen som har hatt tendenser til bekkenløsning enda? Jeg har den siste måneden kjent på smerter i rumpa (venstre side) som har kommet og gått. Er førstegangsfødende, så har ikke helt visst hva jeg skal "kjenne etter" og hva jeg skal unngå for å minske smerter. Idag har det tidvis vært vondt å sette seg og reise seg, samt å gå i trapp. Tar gjerne mot tips til smarte øvelser, f.eks. xsmile2
Jeg opplever akkurat det samme som deg på venstre side, og er også førstegangsfødende. For meg hjelper det veldig mye å gå korte turer i terreng.
 
Jeg var ute og gikk en tur i går med en venninne. Vi gikk ganske langt, og i friskt tempo. Kjente det litt i lysken og nedre del av bekkenet på kvelden i går, og i dag er det enda verre.. Håper ikke det er starten på masse bekken-tull.
Sist svangerskap begynte det å komme rundt 5-6 mnd.

Bør nok begynne å sove med BB hugme mellom knærene ihvertfall..
Jeg hadde også et par lange gåturer samt en real økt med ved på hytta nå i helga. Mistenker at det var utløsende faktor. Første vondten jeg kjente var i april, etter nesten 2 mil opp og ned i kupert terreng. Så må vel kanskje ta litt hensyn til at kroppen ikke tåler all aktivitet like godt som før...:p Bbhugme kom i hus igår, den hjalp! :Heartred Krysser fingrene for at de verste smertene holdet i sjakk for oss begge en god stund til, iallefall! :)
 
Jeg hadde også et par lange gåturer samt en real økt med ved på hytta nå i helga. Mistenker at det var utløsende faktor. Første vondten jeg kjente var i april, etter nesten 2 mil opp og ned i kupert terreng. Så må vel kanskje ta litt hensyn til at kroppen ikke tåler all aktivitet like godt som før...:p Bbhugme kom i hus igår, den hjalp! :Heartred Krysser fingrene for at de verste smertene holdet i sjakk for oss begge en god stund til, iallefall! :)

Det er nok bekkenet jeg kjenner på, kjenner det igjen fra sist svangerskap. Pokker at det skulle dukke opp denne gangen også, da - også så tidlig!! :(
Jeg kjenner ingenting i dag, og det er typisk. Sist fikk jeg vondt i et døgn etter for store anstrengelser.
Da er det vel bare å roe ned tempoet... *sukk*
 
Eg sliter også med bekkenet. Vurderte å investere i et bekkenbelte, men det er ett hav av valg i størrelser. Er det nåken som har erfaring med desse og kan anbefale en spesiel type?
 
Starta med fysio for 1 uke siden. Klarer perioder nå nesten ikke å gå :wacky:
 
Jeg var ute og gikk en tur i går med en venninne. Vi gikk ganske langt, og i friskt tempo. Kjente det litt i lysken og nedre del av bekkenet på kvelden i går, og i dag er det enda verre.. Håper ikke det er starten på masse bekken-tull.
Sist svangerskap begynte det å komme rundt 5-6 mnd.

Bør nok begynne å sove med BB hugme mellom knærene ihvertfall..
Lurt med BBhugme, den har jeg sovet med i 4 uker allerede og merker bekkenet restituerer raskere etter jeg har vært for tøff med aktivitetsnivået. Vet fra sist at bekkenet bare blir verre frem til babyen synker ned i bekkenet, men håper å holde meg mer oppegående denne gangen.
 
Lurt med BBhugme, den har jeg sovet med i 4 uker allerede og merker bekkenet restituerer raskere etter jeg har vært for tøff med aktivitetsnivået. Vet fra sist at bekkenet bare blir verre frem til babyen synker ned i bekkenet, men håper å holde meg mer oppegående denne gangen.
Bbhugme gjorde nettene mine lettere iallefall, og jeg har ikke så vondt på dagen heller nå. Når er det babyen synker ned i bekkenet? Er førstegangs, så alt er nytt for meg.
 
Eg sliter også med bekkenet. Vurderte å investere i et bekkenbelte, men det er ett hav av valg i størrelser. Er det nåken som har erfaring med desse og kan anbefale en spesiel type?
Dette lurer jeg også på! En annen som kommenterte sa at det var lurt å kjøpe bredt nok, iallefall. Hvem selger dette?
 
Dette lurer jeg også på! En annen som kommenterte sa at det var lurt å kjøpe bredt nok, iallefall. Hvem selger dette?
Eg leste det var ei som sa at det måtte være bredt, men når eg søkte på nettet så blei eg så usikker på ka som er bredt nok. Det var så mangen forskjellige varianter.
 
Bbhugme gjorde nettene mine lettere iallefall, og jeg har ikke så vondt på dagen heller nå. Når er det babyen synker ned i bekkenet? Er førstegangs, så alt er nytt for meg.

helt på slutten så synker babyen ned og «fester hodet» for fødsel :)
 
Back
Topp