Bekkenløsning/låsning og inaktivitet

Mitt bekken blir bare værre og værre. Forrige uke fikk jeg lånt meg krykker, noe jeg burde hentet for lenge siden.. Smertene hugger plutselig tak når jeg går. Er så usikker på hva jeg skal gjøre når jeg får legetime på onsdag for å fornye sykemelding. Har gått 50% sykemeldt de siste tre ukene, noe alle er enige om at er for lite. Vurderer å bare ta imot all sykemelding legen vil gi nå, selv om det sitter langt inne :hungover:
Jeg har også slitt med å bli sykemeldt, og det har sittet langt inne. Men for 1,5 uke siden ble jeg 100% sykemeldt. Og kiropraktoren jeg går til sa «det skal du være helt til permisjon». Og jeg er helt enig. Skal tilbake til legen min på torsdag. Da jeg var hos en annen sist gang. Bekkenet mitt er vondt hele tiden, og etter litt bevegelse er jeg ferdig og det er sinnsykt vondt. Det kan være en tur på matbutikken, eller pakke opp en flytteeske. Føler meg rett og slett ubrukelig, også med 100% sykemelding..
 
Jeg har også slitt med å bli sykemeldt, og det har sittet langt inne. Men for 1,5 uke siden ble jeg 100% sykemeldt. Og kiropraktoren jeg går til sa «det skal du være helt til permisjon». Og jeg er helt enig. Skal tilbake til legen min på torsdag. Da jeg var hos en annen sist gang. Bekkenet mitt er vondt hele tiden, og etter litt bevegelse er jeg ferdig og det er sinnsykt vondt. Det kan være en tur på matbutikken, eller pakke opp en flytteeske. Føler meg rett og slett ubrukelig, også med 100% sykemelding..
Det er akkurat som å lese om meg selv :hungover: Jeg har duret på til tross for smerter, men både lege, jordmor, fysioterapeut og kiropraktor er enige i at jeg presser meg for mye. Nå har jeg nok ikke noe valg, for bare å komme seg rundt i huset er en kamp:meh: Prøver å si til meg selv og andre at det er viktig å ta vare på egen helse og at mangelen på hensyn kan koste mer enn det smaker senere.. Bedre å ta det med ro nå og komme sterkere tilbake senere.

Jeg frykter jo at rullestol blir nødvendig.. Det er så urettferdig! Noen sliter sånn gjennom svangerskapet, mens andre ikke merker at de er gravide før babyen ligger i doskåla..

Jeg synes det hjelper å være i basseng da. Det lindrer veldig der og da, men så er det brytungt når man står opp. Det føles bedre en liten stund ettee det igjen. Synd det ikke gir varige resultater bare..
 
Fått en låsning bak på venstresiden den siste uken. Kjennes ut som å gå rundt med en liten kniv som sitter i overgangen mellom hoftebein og korsbein. Var hos fysio i går og fikk beskjed om at det er slutt på step og jogging til ungen er ute, og at jeg burde korte ned på gåturer samt legge inne mer hvile enn jeg tror jeg trenger.. Heldigvis sa hun også at det ikke er noen som helst grunn til å slutte å trene! :) Hun luket ut en del ugunstige øvelser fra styrkeprogrammet mitt og erstattet de med mer bekkenvennlige varianter. Fikk i tillegg noen mobilitetsøvelser og beskjed om å kjøpe pilatesball. Totalsummen blir jo mindre aktivitet enn før, men hun ville at jeg ikke skulle henge meg opp i det jeg ikke kan gjøre lengre og heller fokusere på alt jeg faktisk kan gjøre. Og det er jo fortsatt masse man kan gjøre!:Heartred Største sorgen er kanskje at hele denne skisesongen ryker, men har jo uansett ikke ski som matcher vekta lengre heller..
 
Back
Topp