Bekkenløsning/låsning og inaktivitet

Stor medfølelse til dere som sliter med bekkensmerter. Jeg har egentlig aldri hatt det. Bortsett fra når jeg må sitte timesvis rett opp og ned i akuttmottak med mini. Det er såååå vonde stoler! Alt verker. Og så tar det et døgns tid før jeg kan bevege meg normalt igjen. Håper det retter seg etter noen timer denne gangen også. :dead:
Du har virkelig nok å stri med så det skulle bare mangle at du i det minste ble skånet fra én svangerskapsplage.

Hvordan går det med 11-åringen som er innlagt? Har dere kommet hjem igjen nå?
 
Du har virkelig nok å stri med så det skulle bare mangle at du i det minste ble skånet fra én svangerskapsplage.

Hvordan går det med 11-åringen som er innlagt? Har dere kommet hjem igjen nå?
Han var hjemme et par dager, men fikk frostanfall og feber igjen i går, så nå er han innlagt igjen for intravenøs antibiotika. Seige greier…
 
Gladnyhet her er at bekkenet er blitt bedre, går fortsatt til kiropraktor, men ikke like ofte. Men merker det fort de dagene jeg er på jobb da. Men ikke like ofte vondt eller like vondt som tidligere. Så veldig usikker fremover hva jeg skal gå for når det gjelder sykemelding videre.
Gradert sykemelding eller jobbe oppå de andre, om jobben din har den muligheten. Da har du mulighet til å ta pause når som helst, og jobbe de tidene du orker. Samtidig som jobben din får ha en ekstra på jobb og du ikke går på veggen hjemme. Eventuelle prøve det før du avslutter sykmelding, om du har en jobb hvor det går.
 
Gradert sykemelding eller jobbe oppå de andre, om jobben din har den muligheten. Da har du mulighet til å ta pause når som helst, og jobbe de tidene du orker. Samtidig som jobben din får ha en ekstra på jobb og du ikke går på veggen hjemme. Eventuelle prøve det før du avslutter sykmelding, om du har en jobb hvor det går.
Tror jeg fortsetter med 60% sykemelding og jobber 2 dager i uka slik som nå, en stubd til iallefal. Tror jeg:hilarious:
 
Kjenner det er sååå lite som skal til før jeg får smerter! Hentet 1,5 åringen fra barnehagen og det var det som skulle til.. Vet virkelig aldri hva som trigger det.

Er det noen som tar smertestillende? Evnt regelmessig eller bare av og til?
 
Kjenner det er sååå lite som skal til før jeg får smerter! Hentet 1,5 åringen fra barnehagen og det var det som skulle til.. Vet virkelig aldri hva som trigger det.

Er det noen som tar smertestillende? Evnt regelmessig eller bare av og til?
Har ikke tatt smertestillende for bekkenet, nei. Foreløpig er det ikke like ille som det var på slutten av forrige svangerskap, men regner med det blir verre siden det begynte tidligere denne gangen. Det er ikke farlig å ta litt paracet, men for min del har jeg ikke følt det er vits siden det jo er like vondt når effekten går ut igjen. Vil ikke bli avhengig av å måtte ta så mye smertestillende i svangerskapet.
 
Har ikke tatt smertestillende for bekkenet, nei. Foreløpig er det ikke like ille som det var på slutten av forrige svangerskap, men regner med det blir verre siden det begynte tidligere denne gangen. Det er ikke farlig å ta litt paracet, men for min del har jeg ikke følt det er vits siden det jo er like vondt når effekten går ut igjen. Vil ikke bli avhengig av å måtte ta så mye smertestillende i svangerskapet.
Jeg er enig. Jeg tar smertestillende sjeldent, eventuelt bare før jeg legger meg om det er veldig vondt. Kjenner det er demotiverende å tenke at dette ikke blir noe bedre :(
 
Tar hovedsakelig kun smertestillende om natta, jeg kan holde ut på dagen stort sett. Men jeg vet at jeg må ha søvn for å kunne fungere i løpet av dagen.

Heldigvis har det å sluttet gjøre aaaalt for mye, sammen med at jeg har sluttet å vagge + fysio har holdt på/holder på ukentlig gjort det mye bedre. Så foreløpig har smertene om natta gidd seg :)
 
Første time hos fysio i dag! Og hun bekreftet at det er bekkenet som er problemet. Har fått øvelser jeg skal prøve hjemme, og komme tilbake på mandag.

Meeen, jordmor og flere her inne anbefalte meg å finne fysio som hadde avtale med kommunen. Og det gjorde jeg.. men visste ikke at man måtte fikse venteliste. Så betalte 890kr, og ja. Det er kanskje verdt det, men med alt annet og nytt hus. Så er det egentlig for mye for meg.

Hun satt meg på venteliste. Prioritet 1 da jeg er gravid, men hun visste ikke hvor lang tid det tok. Jeg er litt redd for at min 50% sykemelding går til 100% snart. Noe jeg helst ikke vil. Men må jeg ut med nesten 4000kr i mnd for å holde meg på jobb. Så går ikke det. :(
 
Første time hos fysio i dag! Og hun bekreftet at det er bekkenet som er problemet. Har fått øvelser jeg skal prøve hjemme, og komme tilbake på mandag.

Meeen, jordmor og flere her inne anbefalte meg å finne fysio som hadde avtale med kommunen. Og det gjorde jeg.. men visste ikke at man måtte fikse venteliste. Så betalte 890kr, og ja. Det er kanskje verdt det, men med alt annet og nytt hus. Så er det egentlig for mye for meg.

Hun satt meg på venteliste. Prioritet 1 da jeg er gravid, men hun visste ikke hvor lang tid det tok. Jeg er litt redd for at min 50% sykemelding går til 100% snart. Noe jeg helst ikke vil. Men må jeg ut med nesten 4000kr i mnd for å holde meg på jobb. Så går ikke det. :(
Anbefaler å ta en ringerunde rundt til fysioterapauter i nærheten.
Vet ikke om de sånn sett trenger ha en avtale med kommunen, men at de er med i frikortordningen så slipper man betale over frikortet.
Her finnes det en hel "klinikk" med spesialister innen kvinnehelse (fra nettside) men der var det ikke frikort og egenandeler på over tusenlappen. Men min vanlige fysio hadde erfaring med gravide og det har hjulpet masse. Siden jeg har frikort er det gratis også, eller jeg betaler for nålene da hun bruker akupunkturnåler og
 
Anbefaler å ta en ringerunde rundt til fysioterapauter i nærheten.
Vet ikke om de sånn sett trenger ha en avtale med kommunen, men at de er med i frikortordningen så slipper man betale over frikortet.
Her finnes det en hel "klinikk" med spesialister innen kvinnehelse (fra nettside) men der var det ikke frikort og egenandeler på over tusenlappen. Men min vanlige fysio hadde erfaring med gravide og det har hjulpet masse. Siden jeg har frikort er det gratis også, eller jeg betaler for nålene da hun bruker akupunkturnåler og
Nå fikk jeg et ark med fra jobb, vi har avtale med en «klinikk» der jeg kun betaler 200 de første 5 gangene. Så får ringe inn der i morgen. Synes det er dumt å skulle ringe inn å avlyse time nr 2 hos fysioen jeg var hos i går. Men de må jo skjønne det når der er snakk om 700kr forskjell tenker jeg?
 
Nå fikk jeg et ark med fra jobb, vi har avtale med en «klinikk» der jeg kun betaler 200 de første 5 gangene. Så får ringe inn der i morgen. Synes det er dumt å skulle ringe inn å avlyse time nr 2 hos fysioen jeg var hos i går. Men de må jo skjønne det når der er snakk om 700kr forskjell tenker jeg?
Du får be om prismatch :wtf: Selvfølgelig kan du det, de trenger ikke en gang å vite hvorfor du avbestiller :)
 
Her har desverre smertene økt igjen, så tulbake til 1 behandling i uka igjen. Kjenner det skal så lite til for at det tar seg skikkelig opp med smertene nå :banghead: så ble 60% sykemeldt til jul. Skal til legen 12.des, så blir ei ny vurdering da. Jeg som hadde ett lite håp om å gå være 40% sykemeldt ettee nyttår. Men helsa først! Gikk på en skikkelig smell i første graviditet, så er nok ekstra forsiktig denne gangen.
 
Går to dager i uka til fysio. En dag behandler hun nakken og den andre bekkenet. Men bekkentrening begge dagene
 
Går to dager i uka til fysio. En dag behandler hun nakken og den andre bekkenet. Men bekkentrening begge dagene
Er det lov å spørre hva man bør ha på seg av klær når man besøker fysio? Sist jeg var der var det kun en samtale og ingen behandling. Jeg har kun pleid å få behandling som massasje tidligere. Men det høres jo ut som mesteparten faktisk utføreree øvelser når de er hos fysio?
 
Er det lov å spørre hva man bør ha på seg av klær når man besøker fysio? Sist jeg var der var det kun en samtale og ingen behandling. Jeg har kun pleid å få behandling som massasje tidligere. Men det høres jo ut som mesteparten faktisk utføreree øvelser når de er hos fysio?
Når jeg er hos fysio, er det bare trening/øvelser. Hun pleier å kjenne litt på ledd og muskulatur i begynnelsen. Lurt å ha på seg noe behagelig som er lett å bevege seg i. Jeg pleier å ha på meg en tights og en t-skjorte eller langermet tynn genser.
 
Er det lov å spørre hva man bør ha på seg av klær når man besøker fysio? Sist jeg var der var det kun en samtale og ingen behandling. Jeg har kun pleid å få behandling som massasje tidligere. Men det høres jo ut som mesteparten faktisk utføreree øvelser når de er hos fysio?
Det spørs litt, men klær som er gode å bevege seg i. Og kanskje ikke dagen for stringtruse.
Fysio hos meg bruker først massasjepistol, så trykkpunkter med fingrene før nåler. Alt på korsrygg/rumpeball så greit å ha noe som komfertabelt kan trekkes litt ned. Men avhenger nok fra fysio til fysio.
Men så lenge det er klær som er myke så holder det :)
 
Det spørs litt, men klær som er gode å bevege seg i. Og kanskje ikke dagen for stringtruse.
Fysio hos meg bruker først massasjepistol, så trykkpunkter med fingrene før nåler. Alt på korsrygg/rumpeball så greit å ha noe som komfertabelt kan trekkes litt ned. Men avhenger nok fra fysio til fysio.
Men så lenge det er klær som er myke så holder det :)
Haha, godt du nevner :laughing002 Så buksa må kanskje av altså?
 
Mitt bekken blir bare værre og værre. Forrige uke fikk jeg lånt meg krykker, noe jeg burde hentet for lenge siden.. Smertene hugger plutselig tak når jeg går. Er så usikker på hva jeg skal gjøre når jeg får legetime på onsdag for å fornye sykemelding. Har gått 50% sykemeldt de siste tre ukene, noe alle er enige om at er for lite. Vurderer å bare ta imot all sykemelding legen vil gi nå, selv om det sitter langt inne :hungover:
 
Back
Topp