Bekkenet

Jeg går på gruppetrening hos fysioterapeut, og det har hjulpet meg masse. Det er fortsatt opp og ned hvor mye jeg kjenner, men mye mindre enn før jeg startet med treninga. Vi har magedans som oppvarming, styrketrening med slynge og manualer, og litt andre øvelser for å løse opp og styrke opp på riktige plasser. Mye fokus på kniping også. Jeg har stillesittende jobb, og kjenner mest hvis jeg blir sittende for lenge uten pauser, men merker også vondt på dager jeg blir stående mye. Det beste jeg gjør utenom treningen er å ut og gå, men med korte skritt og lavt tempo.

Jeg går på gruppetrening hos fysioterapeut, og det har hjulpet meg masse. Det er fortsatt opp og ned hvor mye jeg kjenner, men mye mindre enn før jeg startet med treninga. Vi har magedans som oppvarming, styrketrening med slynge og manualer, og litt andre øvelser for å løse opp og styrke opp på riktige plasser. Mye fokus på kniping også. Jeg har stillesittende jobb, og kjenner mest hvis jeg blir sittende for lenge uten pauser, men merker også vondt på dager jeg blir stående mye. Det beste jeg gjør utenom treningen er å ut og gå, men med korte skritt og lavt tempo.
Har du bekkenløsning? Og det blir bedre å gå? Min fysio sa at jeg absolutt ikke får gå, men det er så vanskelig nå på våren og med sol ute :( men så er jeg en rastløs person og har veldig vanskelig for å gå sakte og med korte skritt så får jo vondt når jeg er ute å går, men skulle så gjerne kunne gjøre det for å bevege på meg!

For min del har det blitt noen øvelser jeg skal gjøre hjemme og slyngetrening og litt massasje når jeg er der.. Men bare vært to ganger :) Hun sa det var veldig individuelt om det hjalp eller ikke..
Okei..Hva slags øvelser fikk du? Og har du vært flink å gjøre dem? ;) Isåfall, hjalp det?

Okei..Hva slags øvelser fikk du? Og har du vært flink å gjøre dem? ;) Isåfall, hjalp det?
Tror det er litt prøveprosjekt i starten, for å se hvilke som kan funke og ikke.. Så føler ikke jeg har fått så stort utbytte av de enda, men bare vært hos henne to ganger.. En der jeg løfter forsiktig på bekkenet mens jeg ligger på ryggen, og en hvor jeg står på alle fire og "holder inn" magen på en måte.. Men jeg har i allefall ikke blitt noe verre, så da fortsetter jeg å gå dit for å se hva hun finner ut av :)

Her blir det mykje verre viss eg går på asfalt, men små turar på sti/ulendt terreng går fortsatt bra. Kan heller ikkje sitte så mykje..så lurer på korleis det skal gå når eg skal sitte 5 veker på skulebenken igjen etter påske :(

Har du bekkenløsning? Og det blir bedre å gå? Min fysio sa at jeg absolutt ikke får gå, men det er så vanskelig nå på våren og med sol ute :( men så er jeg en rastløs person og har veldig vanskelig for å gå sakte og med korte skritt så får jo vondt når jeg er ute å går, men skulle så gjerne kunne gjøre det for å bevege på meg!

Jeg har bekkenløsning ja, men kom i gang med riktig trening og behandling før det blei veldig ille. Og det hjelper å gå. Men hvis jeg tar for store skritt, går for fort eller i oppoverbakker blir det verre...

Irriterer meg stort over at jeg surret med den timen jeg hadde hos fysio i går:(
I dag har jeg mer vondt i skambeinet igjen, og skulle gjerne ha snakket med henne om det :o
Jaja, bare å vente til onsdag. Bassengtrenong igjen i morgen:)

Back
Topp