Bekkenet

Det går stort sett bra bare jeg ikke gjør for mye. Husarbeid bør taes en dag jeg har fri, samme med handling (der bør jeg ikke bære mye lenger), ikke gå for langt, ikke sitte mye, ligge mye, stå mye med andre ord må jeg variere veldig. Kjenner det godt når jeg har bøyd meg en del eller hatt en del fysisk arbeid på jobb. Så dager med mye stell, rydding og ordning på jobb tar livet av bekkenet. Samme med bakker og trapper. Jeg ønsker ikke å gå hjemme men samtidig tviler jeg på at jeg kan gå frem til permisjonen starter om det blir værre.

Jeg vet jo at de ønsker å ha oss i arbeid lengst mulig så redd de vil jeg skal over på svangerskapspenger for ekstravaktene mine og bare jobbe mine faste vakter. Men det er jeg ikke veldig lysten på egentlig... men får se det ann i morgen.

Kjenner meg litt igjen i den rastløsheten, men begynner å bli vant til det siden energinivået mitt har vært labert siden før jeg ble gravid:o
Deilig med litt bevegelse i bassenget da, selv om jeg ikke har blitt bedre. Men føler ikke det er derfor jeg har blitt verre heller:)
Min positivitet er at jeg ikke er kvalm og at premien som kommer i juli er 100% verdt litt plager ♡
Og vettu hva? Det som fascinerte meg veldig etter forrige fødsel (bortsettfra den lille babyen jeg endelig fikk holde selvfølgelig) var at rett etter fødsel var alle bekkenplagene mine borte Bare vips, så klarte jeg å gå normalt igjen. Det er så absolutt verdt det

Og vettu hva? Det som fascinerte meg veldig etter forrige fødsel (bortsettfra den lille babyen jeg endelig fikk holde selvfølgelig) var at rett etter fødsel var alle bekkenplagene mine borte Bare vips, så klarte jeg å gå normalt igjen. Det er så absolutt verdt det

Hadde ikke gjort noe det nei:D ser ikke for meg at jeg blir kvitt låsninger da, siden jeg har hatt de i mange år allerede:p de har blitt bedre med trening så har ikke vært så plaget i det siste heldigvis.
Men så lenge jeg kan ha et håp om at skambeinet ikke er like vondt, så er det absolutt noe å se frem til det og:)

Og en annen positiv ting med graviditeten er at jeg har større pupper:D haha

Enig! Slik var det til meg også sist, ingen plager etter fødsel ;) Har kun kjent vondt i bekkenet en gang etter (untatt nå nr jeg er gravid igjen), det var da jeg var ute å jogga på asfalten. Så holder meg til løpemaskin og skog/mark når jeg jogger. Håper det blir borte denne gangen også :)

Smerter i venstre rumpeball. Noen ganger på høyre side. Noen ganger verker det på utsiden nedover låret og noen ganger i korsryggen. En kollega kommenterte gangen min i dag.
Jobber bare to dager i uka nå. Er sykepleier. Får vondt hvis jeg går for mye eller sitter for lenge. Tatt i bruk sykkelen til og fra jobb nå.

Skikkelig dritt :p! Her er det bekkenbelte i bruk24/7 og krykker på kvelden... Er hjemmeværende fra før så går jo greit men har vært ille siden uke 7 og gruer meg til hvordan det blir mot slutten :p hjelper ikke særlig at jeg ikke kan røre
Stort på meg når jeg øker så vanvittig i vekt heller AKKURATT...

Har gått med vondt I bekkenet I ca 2 uker, men kom meg til kiropraktor etter 1 uke.
Problemet sitter ikke I bekkenet hos meg:) Det er lårmusklene og ryggmusklene som har trukket seg sammen, så når jeg går, trekker disse I bekkenet og jeg får vondt der.

Har vært på 2 behandlinger hos kiroprator og merker bedring allerede:) Kan virkelig anbefales:)
Jeg går til en som har god erfaring med å behandle gravide. Er kjempe fornøyd.

Et det noen som ikke har vondt i korsrygg og låsninger da? Men kun foran i symfysen/skambeinet?

en kiropraktor vil jo kunne hjelpe om det er en låsning eller spenning, men jeg har jo ikke dette. Det er rett og slett bare verking i skambeinet og ingenting annet

Jepp, var bekkenløsning gitt. Så nå fikk jeg henvisning til fysioterapeut heldigvis, så får vi se hva han sier.

Jepp, var bekkenløsning gitt. Så nå fikk jeg henvisning til fysioterapeut heldigvis, så får vi se hva han sier.

Så bra du fikk henvisning. Håper det kan hjelpe litt da:)

Ja, satser på det :) skal få låne bekkenbelte av en bekjent som observerte meg gående i går og kjente igjen gangen min fra sine egne svangerskap :P

Jeg har hatt en del vondt i bekkenet den siste mnd, så har startet med fysio nå, håper det hjelper så jeg kan være i jobb og fungere ganske normalt :)

Hva gjør fysioterapauten med dette egentlig? Er det noe som hjelper?
For min del har det blitt noen øvelser jeg skal gjøre hjemme og slyngetrening og litt massasje når jeg er der.. Men bare vært to ganger :) Hun sa det var veldig individuelt om det hjalp eller ikke..

Var til legen i dag, så nå går jeg ned fra 100% til 60% stilling... Pga bekkenplager...

Hva gjør fysioterapauten med dette egentlig? Er det noe som hjelper?

Her har jeg fått noen øvelser jeg kan gjøre hjemme, også har jeg bassengtrening.
Hun kan visst også sette nåler:)

Får håpe det hjelper med litt mer avslapping da:)

Krysser fingrene for det. Sover dårlig om natta, så har det vært jobbing, så er det rett å hente snuppa i bhg, så er det aktiviteter med henne fram til 7 (far jobber mye overtid, men roer seg etter påske...). Så tror nok jeg kan slappe mere av fremover ja, det tror jeg at jeg trenger ;)

Jordmor setter nåler i øret mitt. Anbefales:)

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    132,3 KB · Visninger: 16
Back
Topp