Bekkenet

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Ja, hvordan går det med bekkenet deres damer? :) hehe

Her kjenner jeg det godt i dag, og merker at jeg ikke skal være i altfor mye bevegelse.
Føler meg rastløs, men så fort jeg reiser meg og begynner å gå så verker det i skambeinet:(

Jeg har allerede fått bekkenløsning! :( så kjedelig, men må bare ta det med ro. Jeg som elsker å gå tur i vårsolen får absolutt ikke gå tur nå :/ men skal begynne med vanntrenig og gravidyoga så håper det gjør at det ikke blir verre + at jeg får holde meg i bevegelse på denne måten!

Hadde låsning en periode, men virker som det har gått vekk :) Har vært flink til å gå turer og trent styrke i det siste, så tror det har gjort susen :D Så ikke spesielt med smerter i bekkenet lengre :)

Jeg har allerede fått bekkenløsning! :( så kjedelig, men må bare ta det med ro. Jeg som elsker å gå tur i vårsolen får absolutt ikke gå tur nå :/ men skal begynne med vanntrenig og gravidyoga så håper det gjør at det ikke blir verre + at jeg får holde meg i bevegelse på denne måten!

Har gått på bassengtrening her siden uke 18 (22+4 i dag) og har jo følt at det har vært greit. og det er kjempedeilig i det varme vannet:D Og vet jo ikke hvordan jeg ville vært uten.
Men det har blitt verre nå i dag føler jeg, og det verker.

Hadde låsning en periode, men virker som det har gått vekk :) Har vært flink til å gå turer og trent styrke i det siste, så tror det har gjort susen :D Så ikke spesielt med smerter i bekkenet lengre :)

Låsningene har jeg heldigvis sluppet mer eller mindre unna, og tror nok det kan ha en del med opptreningen min før jeg ble gravid å gjøre og:)
Men føler det er lettere å gjøre noe med en låsning enn det beinet. Får liksom ikke styrket det noe særlig

Hadde ein del vondt ifra ryggen/rompa og ned i beina, men d har eg heldigvis blitt bedre fra. Prøver å gå litt turer, og vart tipsa om å blandt anna gå med små skritt.. D hjalp :) Merket og at smertene kom lettere ved høgt tempo, so måtte roe ned litt :)

Hadde ein del vondt ifra ryggen/rompa og ned i beina, men d har eg heldigvis blitt bedre fra. Prøver å gå litt turer, og vart tipsa om å blandt anna gå med små skritt.. D hjalp :) Merket og at smertene kom lettere ved høgt tempo, so måtte roe ned litt :)

Så bra det hjalp:)
Går korte skritt her og, hvis ikke kjennes det brått ut som det skal revne/løsne:p hehe

Kjenner det på venstre side og ned mot venstre rumpeball.. Særlig når det blir mye gåing.. Eller om kvelden hvis jeg legger meg på sofaen. Skal til sjekk/behandling onsdag :) satser på at det forsvinner like raskt denne gangen som sist :D men kan fint gå turer ute og gjøre alt som normalt,bare at jeg må være obs på hvor jeg legger tyngden hvis jeg f.eks skal ha på meg sko osv.

Har egentlig kjent det ett par mnd, men klart å jobbe 100%. Men i dag bestilte jeg meg legetime, skal dit i morgen. Så blir nok redusert stilling nå... Jobber på småbarnsavdelig i bhg, så litt tungt...

Jeg hadde en låsning på nedre venstre side av ryggen som jeg ikke fikk bort med trening så den fikk jeg fiksa hos kiro ;)
Merker noe stråling ned mot rompa i samme området en sjelden gang iblant men da tar jeg det helt med ro hvis jeg har mulighet til det. Går med gode joggesko hver dag og for å være helt sikker :D

Jeg var godt trent, men strekte nok grensen for aktivitet for langt og fikk låsning. Har (og holder på med) trening i varmtvannsbasseng og hos fysio. Merker at det løsner og hjelper. Tilbake i 50% på jobb nå :) Men blir rastløs av at alt går i slow motion. :P Er fullstendig uvant å ta livet så med ro... men er jo bare en kort periode av livet. Får vel heller prøve å nyte det...kanskje noen kan hjelpe meg å peke ut positive sider ved den "nye" hverdags situasjonen graviditeten gir? :)

Bekkenet er vondt, men faktisk bedre nå enn når jeg gikk til fysioterapeut. Sykemeldt 100% fordi jeg ikke kan gjøre noe over lengre tid. Kan ikke sitte på gulvet, kan ikke sitte lenge på en stol, kan ikke stå lenge, gå lenge etc etc....

Jeg har hatt vondt i bekkenet en stund, men i helga gjorde jeg nok alt for mye, for i dag våknet jeg med skikkelige smerter. Så vondt at jeg sliter med å løfte venstre beinet i dag. Og selvfølgelig ville sønnen min at jeg skulle bære han hele dagen, så jeg har brukt hele dagen på å veksle mellom å gjøre han trist for at jeg ikke kan løfte og å skade bekkenet enda mer fordi jeg bare MÅÅÅ løfte han opp.. Så får vi se hvordan det blir i morgen :p

Dette er kanskje ikke bekkenet; men har fått så vondt mellom skulderbladene. Hadde tidligere i svskapet vondt i korsryggen og lenger ned i bena- men dette ga seg heldigvis. Har noen opplevd vondt mellom skuldrene? Noen tips? Gjør "katteøvelser" men det hjelper bare for en liten stund :p og tvinger mannen til å massere :)

Jeg var godt trent, men strekte nok grensen for aktivitet for langt og fikk låsning. Har (og holder på med) trening i varmtvannsbasseng og hos fysio. Merker at det løsner og hjelper. Tilbake i 50% på jobb nå :) Men blir rastløs av at alt går i slow motion. :P Er fullstendig uvant å ta livet så med ro... men er jo bare en kort periode av livet. Får vel heller prøve å nyte det...kanskje noen kan hjelpe meg å peke ut positive sider ved den "nye" hverdags situasjonen graviditeten gir? :)

Kjenner meg litt igjen i den rastløsheten, men begynner å bli vant til det siden energinivået mitt har vært labert siden før jeg ble gravid:o
Deilig med litt bevegelse i bassenget da, selv om jeg ikke har blitt bedre. Men føler ikke det er derfor jeg har blitt verre heller:)
Min positivitet er at jeg ikke er kvalm og at premien som kommer i juli er 100% verdt litt plager ♡

Bekkenet er greit fortsatt men kjenner det litt i halebeient når jeg går opp trapper

Skal til legen i morgen med vondter både i korsrygg, hofte og deromkring på venstre side. Frykter låsning eller løsning av noe slag. Vagger rundt som en gås halve tiden :P

Dette er kanskje ikke bekkenet; men har fått så vondt mellom skulderbladene. Hadde tidligere i svskapet vondt i korsryggen og lenger ned i bena- men dette ga seg heldigvis. Har noen opplevd vondt mellom skuldrene? Noen tips? Gjør "katteøvelser" men det hjelper bare for en liten stund :p og tvinger mannen til å massere :)

Låsning? Kanskje det kan hjelpe med kiropraktor. ellers fysioterapeut. Jeg fikk satt noen nåler av fysio en tid tilbake pga låsninger i korsrygg og mellom skulderbladene. I tillegg til at jeg trente slynger. Hjalp det:)

Back
Topp