Agnete
Forumet er livet
Hvem takker du?
Jeg takker Herren Gud for at alle liv er like mye verdt i hans øyne. Og takker han for at han kjenner oss før vi kom inn i vår mors liv. Han har tellt våre dager og vet hvr mange hårstrå vi har på hodet. Et barn, ufødt eller ikke, er ønsket og elsket av ham fra evighet av.
Jeg tror på han, og at han sendte Jesus til oss. En gang var Jesus også et lite embryo.
Det at mange barn ikke har det bra forsvarer ikke at det er greit å ta livet av ufødte barn.
Men han Gud tenker ikke da på den som skal bære livet frem?
Det er greit for den guden at kvinnen heller tar livet sitt? Er ikke kvinnensliv verdifullt? Eller at det barna som blir født blir misbrukt hele livet er også greit?
Nei, jeg takker ikke Gud for at jeg vokser opp i Norge, det er ikke han sin fortjeneste at jeg er her.
Å bruke Gud som ett argument mot kvinnensrettigheter blir for meg helt feil, bibelen ble skrevet for mange tusen årsiden... Heldigvis har menneskerettighetene kommet lenger enn bibelen.
Du skal ha din mening om abort, men synes dine kommentarer er i blant ekstremt dømmende og stygge mot de som faktisk har stått i situasjonen.
Greit å ytre seg, men viktig å tenke på hvordan man ytrer seg.
Er du kristen så skal man vel også behandle andre mennesker bra?