Begynt å få ting på plass <3

Mortilprins

Elsker forumet
ImageUploadedByBV Forum1435082057.331277.jpg

I dag fikk vi en haug med babyklær, pledd, himmel til sprinkelsenga, babygym og bilstol til lillegutt <3 nå mangler vi bare å få sprinkelsenga, voksiposen, stellebordet og kjøpe oss barnevogn så har vi det meste klart allerede :o

Flere som har begynt å få/kjøpe inn ting?:) her har vi fått det meste som trengs, bortsett fra stellebordet.

Så gøy! :D da begynner du å få ting på plass. Jeg mangler seng, bilstol, stellebord og babygym. Som jeg kommer på nå. Tenker å ta meg en tur på ikea i ferien, der tenker vi å fikse både seng (med tilbehør) og stellebord. Og så har de så mye greier der.. :p

Så gøy! :D da begynner du å få ting på plass. Jeg mangler seng, bilstol, stellebord og babygym. Som jeg kommer på nå. Tenker å ta meg en tur på ikea i ferien, der tenker vi å fikse både seng (med tilbehør) og stellebord. Og så har de så mye greier der.. :p

Ja det er nok ikke så stress med å få fiksa alt ennå^^ vi har alt av tilbehør til seng også. Tenker vel å begynne med dekorering og ordne barnerom i august :)

Mangler seng og en kommode til babytøy. Ellers må jeg også sortere og se hva jeg har av klær, har arvet en del, fått en del, og kjøpt noe brukt - så har mistet litt oversikten. Ellers må jeg ha voksipose og vippestol.

Pappa har sagt han skal kjøpe tripptrappstol og babysett til, så håper han får gjort det snart. + at han har kjøpt bilsete. Litt skeptisk da det er kjøpt brukt på finn.no - men det kommer uansett ikke til å være i mye bruk, da vi ikke har bil.

Mangler seng og en kommode til babytøy. Ellers må jeg også sortere og se hva jeg har av klær, har arvet en del, fått en del, og kjøpt noe brukt - så har mistet litt oversikten. Ellers må jeg ha voksipose og vippestol.

Pappa har sagt han skal kjøpe tripptrappstol og babysett til, så håper han får gjort det snart. + at han har kjøpt bilsete. Litt skeptisk da det er kjøpt brukt på finn.no - men det kommer uansett ikke til å være i mye bruk, da vi ikke har bil.

Kommode til babytøy mangler vi også, men det får vi vel imårn. Har svigerforeldre på besøk her nå som tenker å skjemme oss ut med handel imårn :p

Vi har stortsett alt under kontroll nå. Enten så har vi det her hjemme eller så har vi bestilt det på en lokal butikk (får de varene til uka).
Vi mangler noen få ting, så vi skal på IKEA til uka. Har alt handlelista klar. Og så skal vi bestille wallstickers og selvlysende stjerner til å ha i taket på e-bay.com (har alt funnet de vi skal ha, så mangler bare å trykke på bestill knappen). Og noen få ting har vi lagret på finn.no lista vår som vi også skal kjøpe.

Mangler en del, men har kontroll på hva vi trenger. Vi pusser opp stue, bad og barnerom nå og drar på 2 ukers ferie, så når det er gjrot tar vi resten:) Har lagd huskeliste på ikea o.l:p

Nå tror jeg vi er helt ferdige :D eneste vi mangler er speil til å ha inne i bilen, og babynest :) Klær, utstyr, sprinkelseng, vogn og stellebordet er allerede ordnet :) hadde mye i orden siden vi har en gutt fra før ;) deilig å slippe å stresse..

Mangler vippestol, voksipose, litt ullklær i tilfellet (men det venter jeg med til etter sommeren, lite å oppdrive i butikker for øyeblikket) og litt småting til rommet (vegglampe, wallstickers, gardiner). Og så noen ammeBH og innlegg til å ha de første dagene. Har kjøpt inn litt nå og da de siste mnd (har ikke klart å la være) Nå klør det bare i fingrene med å legge på seng/vugge og slikt, men må vel vente til uti august før det er noe vits i å begynne å vaske klær og sengetøy slik at det er klar til bruk :/

Her mangle vi kun ett pledd til, babyteppe for å ha på gulvet...noen nye knagger (men veit kordan vi ska ha), litt gulpekluta...og ett ekstra feste til søskenbrettet så vi kan ha d på begge vogn uten nokka arbeid å bytte ;) Hadde d meste etter storesøster, men e kjøpt tripptrappstol, stellebord, ny madrass og sengekant når d va tilbud på Barnashus på hele butikken :D ellers har den kommende storesøster fått lov å velge ut noen klesplagg...

Badet skal vaskes rundt og stellebordet inn der i ferien, også ska vi nok også da finne fram klærne etter storesøster å få vaska opp og sånt... Senga blir nok skrudd sammen løpa august, sånn at storesøster vende seg til at d ikke e hennes seng mer osv...

Vi begynner å få de fleste store ting på plass her også, deilig! Og så føles det mer som om det nærmer seg nå som vi har babyutstyr stående her og der :) Mangler ennå massevis av småting da, så det er masse handling som gjenstår :P

må vel vente til uti august før det er noe vits i å begynne å vaske klær og sengetøy slik at det er klar til bruk :/
Hvorfor det? Jeg begynte å vaske babytøy i dag, jeg! :) Er det rent så er det vel rent, eller? Skjønner jo at det er litt tidlig å re opp senga, men å vaske det så det er klart kan man vel gjøre når som helst?

Vi begynner å få de fleste store ting på plass her også, deilig! Og så føles det mer som om det nærmer seg nå som vi har babyutstyr stående her og der :) Mangler ennå massevis av småting da, så det er masse handling som gjenstår :p

Hvorfor det? Jeg begynte å vaske babytøy i dag, jeg! :) Er det rent så er det vel rent, eller? Skjønner jo at det er litt tidlig å re opp senga, men å vaske det så det er klart kan man vel gjøre når som helst?

Mistenker at klærne får "skaplukt" hvis de blir liggende i skapet i over 2mnd før de bilr brukt men mulig jeg tar feil?

Mistenker at klærne får "skaplukt" hvis de blir liggende i skapet i over 2mnd før de bilr brukt men mulig jeg tar feil?
Spørs hvordan du oppbevarer dem. I feks ett nytt skap eller ny kommode vil de holde seg lengre. Også anbefalt å ha noen små hull i den tynne platen bak for å få sirkulasjon :) Skal holde å lufte klærne i nærheten av termin.

Hm, jeg har aldri tenkt på noe særlig til skaplukt på klær etter såpass kort tid, men... Kommer vel kanskje an på skapet/kommoden, som Moradi skriver. Jeg har jo blant annet rent sengetøy liggende i skapet i lange tider (til gjesteseng f.eks.) uten at jeg føler det er for lenge siden jeg vasket det, men kanskje det bare er jeg som ikke er så nøye på det :P

Her er alt under kontroll :) utstyret er påpass, men ikke satt opp i hus enda, vi pusser opp litt i sommer, så glad for alt som er klart :) tenkte begynne å vaske babyklær i uke 35 kanskje :) har en del fra storebror :)

Skal sette opp sprinkelsenga og That's IT!

Vi har noe klær som er kjøpt eller lånt, men tenkte å ta det litt piano siden ryktene sier at man får en god del. Så får vi fyller på i etterkant med det som mangler.

Men vi har kjøpt en robotstøvsuger og skal mekke til slik at den fikser hele leiligheten i en feil :)

Artig å handle til lille babyen ja :D I dag har vi kjøpt 2 kommoder. En til oss selv og en til lille gutt <3 vasking av klær tar vi fra uke 35 siden vi har såppass mye klær allerede også får vi babynest av bestemor :)

Oi, her har folk ting i orden! Blir nesten stressa av å lese, har nesten ingenting klart :-p hehe :-)
Har fått bestilt vogn, og var så heldig å fikk en del klær og lammeskinn bl.a i babyshower i helga <3 men vi skal flytte, så får nok ikke ting ordentlig klart før i august.. Har planene klare da! :-) har liste på alt jeg skal kjøpe inn, og vet også at jeg får noen av de større tingene i gave av kommende besteforeldre :-)

Henta vogna i dag og kjøpte madrass til sprinkelsenga :) I morgen kjøper mamma stellebord til oss og det blir godt å få i hus. Mangler babygym, lekegrind, babynest, voksipose og soveskinn. Ellers så har vi det meste.

Sliter med å velge farge til barnerommet så det må også gjøres men tenker at det ikke er noe hast ettersom mini skal sove på vårt rom i begynnelsen. Holder på å pusse opp en kommode til babytøy så den satser jeg på å gjøre ferdig i løpet av juli.

I dag kjøpte jeg også ny sofa og det var utrolig utrolig godt. Holder på å flytte og sofaen i huset vi flytter inn i var rett og slett helt ubrukelig.

Back
Topp